Modular midi met de pc?

Lukast

ruisend lid
Ik ben al een paar uur bezig nord modular proberen aan te sluiten op mijn pc maar t wil nog niet helemaal vlotten

(tis de eerste keer dat ik mijn pc midi probeer te gebruiken :D)

nu zit er achter op mijn geluidskaart zo'n joystick plug en heb ik een kabel die dan naar twee midi kabels gaat en die sluit ik dan weer aan op mijn nord modular pc in en out.
(kan dit?)

Dan zeg ik in dat programma dat ie die synth moet zoeken maar hij vind m echt niet.
en ik heb echt alle volgordes met die kabels uitgeprobeert.

ik
:halleluja voor een beetje hulp :D

maar nu eerst :peukie:

groet, Lucas

Koop een goeie (2dehands) usb midi converter met minimaal 2x in en uit.

Zodoende kun je je modular zonder problemen aansluiten en gebruiken (met 1x in en uit moet je telkens kabels wisselen).

Veel geluidskaarten met midipoort hebben trouwens sowieso problemen met syntheditors ivm hoge datastroom (sysex). Ik weet zo uit m'n hoofd niet of de mm editor ook met sysex werkt.

Origineel geplaatst door OnAcid
Veel geluidskaarten met midipoort hebben trouwens sowieso problemen met syntheditors ivm hoge datastroom (sysex). Ik weet zo uit m'n hoofd niet of de mm editor ook met sysex werkt.

Het is geen sysex, maar inderdaad is het dataverkeer meestal te groot voor zo'n aansluiting. Zo'n JoyStick gaat nog wel...

Wout

het gaat me alleen om die editor
(die nog steeds niet werkt)
kan dat met die joystick poort?

seqeuncen dat wil ik niet met mn pc, al had ik me daar misschien al veel eerder in moeten verdiepen :)

moet ik dan nog iets van drivers hebben ofzo kep nu iets van yamaha midi en in het editor programma kan ik dan ook alleen kiezen uit "yamaha mtu" voor het verzenden en ontvangen van die signalen.

en dan gaat ie zoeken....... en zoeken en zoeken en vind nooit iets :erm: :stupid

Zo'n Joystick heeft twee parameters, die hij verzenden moet. Dat kan zo'n poortje gemakkelijk aan. Maar de NordModular heeft zo-wie-zo al 18 knopjes op het dashboard, naast een heleboel andere zaken, laat staan dat de Modular en de Editor constant met elkaar in dialoog zijn. De een zegt de ander om een Module te plaatsen of te deleten, welke parameters er ingesteld moeten worden, noem maar op. De andere roept de hele tijd naar de PC dat'ie aangesloten zit en wat die Editor moet weergeven, grafisch dan. Dat is een behoorlijke stroom info, veel meer dan een sequencer als CuBase doet! Zo'n JoyStick poort is beslist te weinig. Ik heb ook nooit gehoord dat zoiets werkte naar behoren. Je hebt de synth natuurlijk 2de hands, maar waar stond hij bij de vorige eigenaar op aangesloten?

Welke drivers heb je bij die geluidskaart/JoyStick combinatie gekregen?
Is dat die Yamaha?

Wout

mmm......

kep een midiman gevonden die via seriele poort gaat...:eureka:

zou dat misschien een verstandige aanschaf zijn voor n tientje?

op zich wel...

Maar...draai je windows?

Zo ja, wat staat er in apparaatbeheer in bij gameport? Zijn de drivers van je gameport wel goed geinstalleerd? Als het gaat om een geintegreerde met het moederbord, zou het bijv, best kunnen zijn, dat gameport in BIOS en dus windows uitstaat.....maar goed das misschien al teveel op de zaken vooruit lopen?

Kan je vertellen wat er in app-beheer staat?

Back