kapotte Sequential Circuits Pro One op marktplaats

idem

Ingeburgerd
Er staat momenteel een kapotte Sequential Circuits Pro One op marktplaats. Zijn kapotte synthesizer uberhaupt nog veel waard. En hoeveel kost het om zoiets te repareren?

ja, das wel en erg open vraag. Het ligt er natuurlijk aan wat er kapot is. Soms is het slechts een kwestie van schoonmaken. Maar het kan ook zijn dat bepaalde chips/ic's de fect zijn en die kunnen moeilijk of niet meer verkrijgbaar zijn.

Als ik dit zo hoor lijkt het kopen van oude spullen die niet werken dus meer op een gok. Een beetje pech en je kan er dus helemaal niks mee.

inderdaad. Het is handig als je wat technisch kennis hebt,
zodat je aan de hand van de probleemomschrijving kan inschatten wat er eventueel defect kan zijn.

Als je synths repareert kan het altijd handig zijn, of je hebt een bak spares, of je fixt hem.

Ik heb eens op de gok een JX 8 P gekocht en wist dat ie stuk was.. Ik weet niet meer van wie maar hij kwam uit Amsterdam en had een studio (naar zijn zeggen). Ik dacht eerst van ow dan fixen we wel, maar dat viel errug tegen. Processor naar de *beep* en nog wat andere dingen. Toen heb ik Weinand hem gegeven en heeft me toch nog wat gegeven ervoor ook al was het onderdelenwerk. Toffe gast, die Weinand!
Dus ik had pech, en Weinand heeft nog geprobeerd om chippies te scoren her en der, maar dat is jammer genoeg geloof ik niet gelukt..
Duz, je kan pech hebben ja..

Arv

Bij ootoos heb je de onderdelenlijn zouden ze voor synths ook moeten hebben vraag baak

Origineel geplaatst door Arveyman
Ik heb eens op de gok een JX 8 P gekocht en wist dat ie stuk was.. Ik weet niet meer van wie maar hij kwam uit Amsterdam en had een studio (naar zijn zeggen). Ik dacht eerst van ow dan fixen we wel, maar dat viel errug tegen. Processor naar de *beep* en nog wat andere dingen. Toen heb ik Weinand hem gegeven en heeft me toch nog wat gegeven ervoor ook al was het onderdelenwerk. Toffe gast, die Weinand!
Dus ik had pech, en Weinand heeft nog geprobeerd om chippies te scoren her en der, maar dat is jammer genoeg geloof ik niet gelukt..
Duz, je kan pech hebben ja..

Arv

moest te veel aan vervangen worden aan de jx8p en de kosten zouden dan te hoog oplopen dus heb ik hem gesloopt >:|

Back