[logic] en vst synths

SpaceAgent202

Sinds 2001
Hallo iedereen,

Over het algemeen geburik ik mijn logic om mijn midi aan te sturen, maar dacht vandaag laat ik eens iets met wat softsynths te doen.

nou stellen we 2 audio instrumenten in, neem paar dingetjes op, niet te moeilijk, en ga dat tegelijk afspelen (op de 2 tracks dus)

bij het starten van mijn sequence krijg ik nu dus een cpu belasting van boven de 100% en meteen een foutmelding van dus een audio system overload

heb verschillende samplerates en buffergroottes geprobeerd, geen verschil.

ik weet niet wat ie precies wat er zo intensief is, maar ik denk dat als logic nou voor die intensieve taken bij het starten een paar extra seconden zou uittrekken zou het wel goed zijn...?

(m.a.w. duw op start, krijg een vertraging van 1000ms en ga dan spelen zonder problemen)

...

Attachments

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    5,8 KB · Bekeken: 130
Ja, volgens mij lijkt de geluidskaart de schuldige en is het wellicht een tekort aan voldoende DSP-kracht.
Wellicht is je geluidskaart eerder een i/o kaart zonder DSP's (of te weinig of te zwak) en daardoor duurt het 'te lang'.
Maar zelf heb ik nog niet met softsynths gewerkt dus uit ervaring kan ik dus niet spreken.
Welke geluidskaart gebruik je trouwens?

Even wat de wereld uit helpen:

Even wat de wereld uit helpen:

ASIO(2) drivers zijn HOST BASED, maw... als je een softsynth met asio gebruikt, kost het je PROCESSORKRACHT.... geluidskaarten met DSP's zijn leuk, maar een softsynth zal met een vette dsp kaart niet ineens minder cpu gebruiken.
Dus, eigenlijk is je geluidskaart een I/O kaart in een audioprogramma.
Wel kan je met zo'n dsp leuke mixers gebruiken. (hammerfall dsp bijvoorbeeld) dit zorgt ervoor dat je processor _minder_ wordt belast met het mixen van signalen...
Een dsp kaart (of geluidskaart met dsp) KAN wel softsynths draaien, maar die moeten dan wel geschreven zijn speciaal voor die kaart (creamware, tc works, etc etc)

Nu even naar het probleem:
-Wat voor processor heb je?
-Welke softsynths gebruikte je?
-heb je nog andere software openstaan die resources pakt?
-Wat voor geluidskaart heb je?
-Welke logic versie heb je?
-Zitten er inserts in de kanalen?
-Heb je echt maar twee audioinstruments in gebruik of zijn er meer. Ook audioinstruments die gemute zijn en inserts die gemute zijn (bypass dus niet) kosten processorkracht

tip: probeer niet meteen bij de aanvang van de softsynths te starten maar start in een lege measure 1 of 2 measures van te voren. Is het probleem er dan nog? Misschien een buggy softsynth...

Groet,
Cor.

bla
256mb@266mhz 1333mhz
m-audio audiophile
winxp
logic 5.1
softsynth es2
geen inserts geen effecten
uiteraard draait er verder niks bijzonders mee
/bla

ik denk dat het komt dat ik vrolijk 16 tracks audioinstrument heb aangezet ook al heb ik maar op 2 tracks iets opgenomen

Origineel geplaatst door Roel
.....

ik denk dat het komt dat ik vrolijk 16 tracks audioinstrument heb aangezet ook al heb ik maar op 2 tracks iets opgenomen

Zou je denken?

Kijk ook even naar de optimalisatie....
Preferences->audio->
daar stond onderin plugin delay compensation en sample accurate information....

minder sample accurate = meer audioinstruments
plugin delay compensation sowieso aanzetten

Ehmm... 10 van die zware softsynths is best wel veel hoor. Vooral op een PIII.

Dan wordt het toch bouncen als je meer wilt hoor. Maar dat moet dan toch geen probleem zijn? Leuke daarvan is dat je allemaal leuk knip en plak geintjes uit kunt halen.

Back