tape voor Space Echo of knipsetje

Deze thread gevonden via de zoekfunctie. Ik heb zelf ook wat problemen gehad met tapes, hier mijn bevindingen:

Dat enkel de oude RT-1L tapes goed werken op een space echo klopt niet. De nieuwe tapes van nu zijn minstens even goed (maar zoals bij alles heb je bij nieuwe tapes ook goede en slechte). Zorg wel dat ze geschikt zijn voor je space echo (1/4" tapes, "lubricated", "harde rug" zodat ze makkelijk door de motor rondgedraaid kunnen worden, ...)

Je kan zelf ook loops maken. Heb ik zelf ook een keer gedaan omdat de tape door was geschoten en is prima gelukt. Zorg wel dat de randen heel goed aansluiten anders krijg je een klik en verdwijnt je echo even.
("You can always splice it freehand by scotch taping the two ends of your 1/4" tape lightly onto a tabletop or something. Then cut through both ends at once w/ a diagonal cut and tape them together. You can use regular scotch or whatever tape for the splice, as long as it wont ooze sticky stuff and you cut its width down to just under 1/4". When thats all done, you just remove the two pieces of tape that you applied LIGHTLY to hold the loop tape down on the table. ")

Het beste bij manueel splitsen en samenvoegen is dat je de tape reeds in je space echo stopt ("Ok, one last thing: The hard part is getting 15 feet of tape put into a perfect loop with no twists, etc. I've found that loading most of the tape into the echo machine's hopper before making the splice is the easiest way to do this."). Anders wordt het heel verwarrend met die 4 meter lange tapes.

Over het onderhoud: maak je koppen (er zijn er 5 bij de RE-201: een uitwiskop, 3 leeskoppen, en een opneemkop) schoon met pure alcohol op een wattenstaafje. Demagnetiseer je koppen ook regelmatig. Maak de weg waarlangs de tape komt om de zoveel tijd schoon (doe ik zelf om de 2 weken).

Ik hoop dat dit sommigen onder jullie kan helpen ...

klopt, dat kan ook
maar die moet je dan tot een loop knippen
en daarvoor heb je een tape-cutter nodig
(speciaal apparaatje) met bijpassende tape
zoiets zoek ik dus indien die loops niet meer te krijgen zijn.

Iemand die zo'n winkeltje weet in de buurt van Utrecht? of anders Den Haag of Amsterdam?
Bounce, ben je reeds geslaagd om een knippertje te vinden?
Neem eens kontakt op, ik heb hier van alles om tapes voor je Roland te maken, de juiste tape, plaktape, een spliceblock kortom de hele mikmak.
Sam (in Utrecht) cutterbox@live.nl

AH mailinglist voor alle vragen over tape echo's en alles wat maar analoog is. Bestaat geen betere info bron.
Sander,

waar is die AH mailinglist te vinden?

vr.gr.
Sam - tapeloops

Bounce, ben je reeds geslaagd om een knippertje te vinden?
Neem eens kontakt op, ik heb hier van alles om tapes voor je Roland te maken, de juiste tape, plaktape, een spliceblock kortom de hele mikmak.
Sam (in Utrecht) cutterbox@live.nl

Ik hoop het wel voor 'm. Het is ondertussen zo'n 6 jaar geleden dat hij de vraag stelde ;)

Back