Welke drumdoos is dit?

etaoin

Brodgar Tech
We hebben deze in mei 1989 van iemand geleend en het zou een Roland R5 geweest kunnen zijn, maar dat weet ik dus niet meer. Iemand die het zo hoort? Het is een van de standaardritmes. Let er wel even op dat dit van een oud cassettebandje komt dus dat er wat hoog uit is en het mogelijk sneller of langzamer is (dus iets andere pitch) dan het origineel was.

Ehm, en let niet op de "hallo?" sample :D

Attachments

• welkedrum.mp3
    295,9 KB · Bekeken: 111
Tja, het enige dat ik me herinner is dat hij zwart was en dat het waarschijnlijk een Roland was. R5 zou net kunnen, die is volgens mij in 1989 uitgekomen. Degene waarvan we hem geleend hadden had hem net. We hadden twee maanden eerder nog zijn Boss 220E geleend en die wilden we toen eigenlijk weer lenen maar die was inmiddels ingeruild voor iets anders.

Laatst gewijzigd:
TJee die Boss 220e wilde ik vroeger erg graag hebben, was toen 15-16 ofzo.. Nooit gekocht... Ik spaarde voor een hifi set..

Trouwens dat 'hallo' ritme klinkt een beetje als het ritme van "Let's hear it for the boy" ook uit die tijd ergens..

Ik zit in zo'n fase dat ik dat soort dingen alsnog ga kopen :D Boss DR220E heb ik inmiddels, in originele doos.
En nu was ik dus op zoek naar dit ding, maar dan moet ik wel eerst zeker weten welke het was... Ik hoop dus dat iemand de preset herkent, want qua samples zullen er wel meer ongeveer hetzelfde klinken ben ik bang. Ik heb een R5 sampleset staan hier, en het zou kunnen, maar 100% zeker ben ik niet.

Origineel geplaatst door etaoin
Voorzover ik kan vinden bestond die nog niet in 1989.

nee joh ? nou sorry dan...ik dacht dat die ook al zo oud was,een kennis van mij had toen zo'n ding maar dan zal ik er wel een jaartje of wat naast zitten....ik dacht juist dat die R70 de voorloper van de R8 was,maar het was dan andersom ?

Kennen wij ook deze site http://www.denhaku.com/entrance.htm ? Goed voor je japans en een mooie bron van plaatjes en specificaties. Jaartallen komen niet altijd (altijd niet) overeen met jaar van introductie. Verder heeft de SOS in een reeks artikelen een overzicht gemaakt van Rolandia maar dat wisten we al natuurlijk.

Ik kan zo snel alleen jaartellen vinden op Sonic State en die noemen 1989 voor de R5, 1992 voor de R70 en 1995-96 voor de R8.

heb ff nagegaan wanneer mn kennis die R70 had : dat was in ieder geval 1991,misschien zelfs 1990...hij heeft toen later de R70 ingeruild voor een R8,vandaar dat ik dacht dat de R70 voor de R8 kwam...

Ok, dus de SoS artikelen kloppen ook niet.

Maar goed, het was maar een veronderstelling dat het misschien een Roland was. Totdat iemand die preset gevonden heeft kan het net zo goed een Yamaha zijn :D

Ok, dus de SoS artikelen kloppen ook niet.

Maar goed, het was maar een veronderstelling dat het misschien een Roland was. Totdat iemand die preset gevonden heeft kan het net zo goed een Yamaha zijn :D

tis in ieder geval geen RY30....:D

wel grappig dat het zo moeilijk is om te bepalen wanneer je nou welk apparaat hebt gehad...alleen in het geval van die R70 weet ik dat we met die machine hebben lopen klooien voordat ik 1 van m'n eerste houseparties organiseerde,dat was eind 1991 of begin 1992...en toen had ie m al een tijdje...

Origineel geplaatst door dione
heb ff nagegaan wanneer mn kennis die R70 had : dat was in ieder geval 1991,misschien zelfs 1990...

Ik snap niks meer van die jaartallen van Roland 8D

Attachments

• r70chart.jpg
    r70chart.jpg
    10,8 KB · Bekeken: 104
Ik snap niks meer van die jaartallen van Roland

dus toch 1991...wat ik later al dacht :

weet ik dat we met die machine hebben lopen klooien voordat ik 1 van m'n eerste houseparties organiseerde,dat was eind 1991 of begin 1992...en toen had ie m al een tijdje...

waarschijnlijk dan toch voor die party op koninginnedag 1992 dat ik met dat ding heb lopen pielen...hij had 'm wel nieuw gekocht,kostte een aardige bom duiten destijds...wat me er aan herinnert dat ie volgens mij verdiensten van onze eerste parties (2 stuks,eind 1991) heeft gebruikt om dat ding te kopen....hahaha....zo komen de herinneringen weer boven...:D

tja,als je een jaartje ouder wordt dan lopen die tijdlijnen wel eens door elkaar....:P

Niemand hier met een R5 die kan vertellen of dit een R5-preset is?

Ik heb die hele Roland familie wel gehad, maar nooit één uit de "R".
Dus ik durf je het helaas niet te zeggen....of vallen we allemaal een beetje door de mand? 8D

Al lijkt de sound ook erg op de TR707, al is die natuurlijk niet zwart.

Hihi...zo te horen waren we het samplen aan het ontdekken...*hallo?*

Back