Cubase Patch names probleem

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Ik heb in Cubase mijn Triton LE toegevoegd en kan per spoor de patch uit de Trition kiezen:
cubasepatch.gif

Het probleem is dat als ik op een ander spoor een andere patch kies, alle sporen deze patch krijgen.
Cubase onthoudt het dus niet PER spoor.

Iemand bekend met dit probleem? Ik neem aan dat dit niet alleen bij de Triton voorkomt.

Ik heb zelf geen Trtion , maar ik denk dat hij niet in de goede modus staat.
Multi, Combi,Sequencer of perfomance ?

Heren, jullie hebben helemaal gelijk!

Ik wordt steeds wijzer :)

Nog een vraag: weet iemand waarom mijn Triton zich niets aantrekt van het tempo dat ik in Cubase opgeef?
Ik heb MIDI CLOCK op External gezet maar helaas...geen sigaar...

als je cubase met je triton wilt syncen, moet je dat in zowel cubase als de triton instellen. cubase moet het versturen, en de triton moet het kunnen ontvangen. De triton gebruikt standaard zijn interne clock, maar kan wel ingesteld worden om via midi tempo info te ontvangen. Kijk eens in het global menu van de triton, als je ergens iets tegen komt van clock, vernaderen van int(ern) naar ext(ern) of midi.
of had je dat al gedaan?

Ja, die had ik al omgezet.

En gisteren kreeg ik heel even het gewenste resultaat.
Maar voor mij zijn zowel de triton als cubase nieuw dus het is een flinke ontdekkingsreis.

Zo ben ik nu de routing van mijn midi naar een VST kwijt.
Ik zie in de transport-bar wel de midi-event oplichten, maar de VST krijgt geen signaal.

Terwijl de vst wel gekoppeld is aan de MIDI-in van mijn geluidskaart.

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Ja, die had ik al omgezet.

En gisteren kreeg ik heel even het gewenste resultaat.
Maar voor mij zijn zowel de triton als cubase nieuw dus het is een flinke ontdekkingsreis.

Zo ben ik nu de routing van mijn midi naar een VST kwijt.
Ik zie in de transport-bar wel de midi-event oplichten, maar de VST krijgt geen signaal.

Terwijl de vst wel gekoppeld is aan de MIDI-in van mijn geluidskaart.
Misschien staat er nog een parameter in de Triton in de trend van "MIDI clock send only", die op "MIDI clock send & receive" of "MIDI clock receive only" moet staan.
Cubase moet op midi clock send staan, wat je geloof ik in kunt stellen in preferences.
En de master clock van de Triton moet ook op ext (sync) staan, maar dat was ook al gezegd.

De VST 'arm' je op een MIDI track in cubase. Kies op 1 van de MIDI tracks als output niet je geluidskaart-met-midi, maar de VSTi die daar nu ook in het rijtje staat als t goed is.

Rauzi,

ik heb cubase opnieuw geinstalleerd. Dat deed de truc. Blijkbaar was er iets goed mis.
Ik ga in het vervolg toch een beetje uitkijken met al die instellingen :)

Back