Cubase sx 3.0 midi/audio

steve r

Stamgast
Heb nog een vraagje mischien ook handig voor andere gebruikers die het nog niet weten. !!

Als je in cubase een midi kanaal en een audio kanaal hebt geopend.
Ik wil nu mijn midi track opnemen met een audio kanaal in cubase .... maar dit lukt niet.
Bij een produce maat van me lukt het wel...

Alle instellingen van de geluidskaart staan goed ( audiophile 2496 ).
Weet iemand hoe dit anders kan/moet ??? zonder Soundforge te gebruiken.

grtz
s

Wat bedoel je precies? Wil je een geluid uit een hardware synth opnemen of een vst-i? Gebruik je een mengtafel?

Details please...8)

Ik gebruik iig hardware ja maar daar heb ik het nu niet over ....

Zal het even verduidelijken.
Ik heb een midi kanaal en daar staan een vst plugin bijv z3ta.
Ik heb een leuk deuntje gespeeld en wil dit in een audio file opnemen ( dat ik er lekker mee kan gaan kloten ).
Dit kan je doen in cubase.
- je opent een midi kanaal
- je opent een audio kanaal

je drukt bijde op solo en dan record.

Maar op een of andere manier neemt hij niet op.
Hij speelt midi wel af maar de audio neemt hij niet op.

Zo is het hopelijk duidelijk genoeg :)

grtz
s

je moet natuurlijk wel 1 en ander instellen in je mixer (van Cubase)....de handleiding dr bij en instellen maar...;)

Origineel geplaatst door steve r
Ik gebruik iig hardware ja maar daar heb ik het nu niet over ....

Zal het even verduidelijken.
Ik heb een midi kanaal en daar staan een vst plugin bijv z3ta.
Ik heb een leuk deuntje gespeeld en wil dit in een audio file opnemen ( dat ik er lekker mee kan gaan kloten ).
Dit kan je doen in cubase.
- je opent een midi kanaal
- je opent een audio kanaal

je drukt bijde op solo en dan record.

Fout. Niet op 'record' drukken, maar: File > Export > audio mixdown kiezen.

Yup daar ben ik nu achter !! lukt perfect thx

Maar hoe kan het dan dat een maat van me een midi kanaal selecteerd en een audiokanaal.
En waneer hij op record drukt gebeurt het zelfde als audio mix down ???
grtz

Laatst gewijzigd:
Maar hoe kan het dan dat een maat van me een midi kanaal selecteerd en een audio en dat als hij op record drukt gebeurt het zelfde als audio mix down ???
grtz

Een maat een midikanaal laten selecteren, wist niet dat channel changes per parts nog mogelijk waren sinds cubase vst zonder events/triggers zelf in te stellen. ;)

Maar hoe kan het dan dat een maat van me een midi kanaal selecteerd en een audio en dat als hij op record drukt gebeurt het zelfde als audio mix down ???
grtz

zo doe ik het ook(om zo gebruik te maken van externe hardware en eq)...maar dan moet je eerst alles correct instellen...wat ik al zei,te lang verhaal om ff in te typen,vandaar de verwijzing naar de handleiding..

grtz

Dat kan omdat je maat de audio van de VSTi apart naar een uitgang van z'n souncart route... En dat signaal vervolgens realtime opneemt via een input van de soundcard. ( input is dan gekoppeld aan het desbetreffende audio kanaal in Cubase )

Als je met een mixer werkt moet je er gewoon voor zorgen dat de output naar de line-in van je pc gaat, zo doe ik het.

heb ik ook een tijd gedaan, maar ik had het gevoel dat door het heen en weer werke de kwaliteit minderde

bij mij is het gevoel juist andersom, vind juist de kwaliteit van wavelab beter.

verder vind ik de monitoring bij wavelab makkelijker, kan veel makkelijk zien of het niet te veel overstuurd wordt ingenomen, en kan zo makkelijk het volume aanpassen van me line in zeg maar.

Zeg, is het niet zo dat VST instrumenten hun eigen audiotrack hebben (binnenin de VST track die je kan uitklappen in je project window) en dat je daarvan direct kan opnemen zonder te hoeven exporteren of wat dan ook?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door richard2000
Als het om geluidskwaliteit gaat kan je het beste een Mixdown doen, dit gaat buiten je audiokaart om dus geheel digitaal, heb je helemaal geen kwaliteitverlies.:)

beetje moelijk met hardware hé !

Back