Cubase sx 3.0 midi/audio

Nou Hazes, als dat latency was, dan had ik het wel gemerkt. Als je de post goed had gelezen had je ook kunnen weten dat het geen (gewone) latency kon zijn. Met de audio-opnames was namelijk niets mis. Met midi opnames ook niet. Slechts de combi tussen midi en audio leverde dit curieuze timing verschil op.

Het bleek inderdaad het probleem te zijn van het timing verschil tussen op API gebaseerde midi hardware en de direct music hardware en de rare manier waarop cubase daar mee omgaat. Ik was misleid doordat twee midi apparaten (emu 1820m en de midisport 4x4) allebei alleen met emulated ports werken. Ik moet dus met het ignoreportfilter (filetje dat in een cubase mapje verstopt zit) de emulated ports activeren (ik heb ze in het verleden in de studio eruit gegooid omdat ik dat emulated niet goed vond klinken. Hoe stom kun je zijn).

Nu loopt alles als een zonnetje. Dank voor de tip Dione. Ik kan weer creatief doen!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Mole
Nou Hazes, als dat latency was, dan had ik het wel gemerkt. Als je de post goed had gelezen had je ook kunnen weten dat het geen latency kon zijn.

nou, nou... easy. Zoals je het omschrijft had het ook een latency probleempje kunnen zijn imho.

Hee Sorry Hazes. Bedoelde het niet verkeerd hoor, maar ik heb het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen. Blijkbaar niet helemaal geslaagd. Ik zal wel nooit een echte schoolmeester worden 8o). Ik heb mijn vorige post iets aangepast by the way vlak voor jouw reactie, dus tstaat er iets genuanceerder.

Back