Origineel geplaatst door klausito
Als ik een heipaal (met een korte EI trouwens) de grond in hoor heien, hoor ik vaak de tussenliggende snares en hihats ook, d.w.z. die fantaseren mijn hersenen erbij.
In principe horen mijn oren dan geen muziek, slechts het monotone geluid van die heipaal. Toch lijkt het alsof ik muziek hoor.
Sommige mensen zeggen als ze bijv. techno horen: "Dat is toch geen muziek". Ze bedoelen waarschijnlijk: "Dat vind ik geen muziek". Dat "vinden" lijkt me een hele belangrijke in dezen. Men zegt weleens: "over smaak valt niet te twisten". Muziek is sterk afhankelijk van (persoonlijke) smaak. Hoewel die smaak zich kan ontwikkelen; iets dat je zelf vroeger geen muziek vond, vind je nu misschien wel mooi en dus wel muziek.
Volgens de definitie van muziek die in sommige woorden boeken staat zou techno gewoon niet vallen onder muziek omdat daar gerept wordt over harmonien etc dus de muziek theorie. En techno valt daar dus niet onder.
Tegen woordig kom je ook dit tegen in woordenboeken namelijk:
1 geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van de schoonheid van dat geluid of als expressie van gevoelens
Dus valt techno denk ik onder het laatste, expressie van gevoelens.
Hoewel ook gezegd wordt dat techno gevoeloos is vandaar ook het woord techno. (maar nu trap ik denk ik een open deur in)