strijkers in de Roland Fantom X(R)

E-ONE

Ingeburgerd
hoe zit het met de strijkers in de roland fantom x serie?
zijn deze vergelijkbaar met die in de motif?
ik heb een paar demo's beluisterd maar daar hoorde ik ze niet echt goed...
ik werk veel met de strijkers in me motif dus ze zijn voor mij onmisbaar...

Klopt, maar zo ik begrepen heb zit een aantal van de gebruikte samples hiervan standaard in de X serie. Kwestie van ff luisteren bij de muziekboer denk ik. ;)

ik zie net dat je een fantom xa hebt?
hoe zijn de strijkers daarin? zijn het er veel??

Strijkers zijn prima en anders maak je ze naar je eigen smaak nog beter. Ik vind vooral de ensembles goed.
De Fantom X kan zeer veel met effecten.

Strijkers in de motif (classic, want die heb ik) klinken clean net ietsje beter, vooral de "losse" strijkers zoals viool, cello.

Er zitten in de kale Xa ongeveer 25 preset strings in die tussen "matig" en "echt goed" inzitten, maar één houdt van bloemkool en een ander van spruitjes.
Het principe van een dergelijk apparaat is dat er ongeveer 1225 waveforms in zitten opgeslagen waarmee je zelf dan de patches kunt maken die je wilt. Die kun je dan weer gaan layeren om moddervette of juist heel transparante geluiden te gaan maken. Wanneer je daar in duikt is the sky the limit.
Maar of dit mooi is, is niet te beantwoorden. Ik hou zelf erg van de "solina" strings en de "mellotron" strings en kan daar met m'n nog gebrekkige kennis van het apparaat redelijk dicht in de buurt komen.
Echt, stap eens bij de muziekboer binnen en ga luisteren. Ff door de presets fietsen is ook geen dag werk en dan weet je meteen of het iets voor je is of niet.
De gustibus non disputandum est (Over smaak valt niet te twisten)

[clownmodus]strijkers in je fantom, zijn de bom, niet in je hand houden, anders moet er een verbandje om[/clownmodus]

Back