Navigeren via mijn controller

deus_ed

Nieuwkomer
Aloha!

Ik gebruik een oud Yamaha keyboard (een PSR-320 om precies te zijn..) als midi controller, Werk perfect als het op de toetsen aan komt.. maar als ik op de "+" toets om een preset verder te gaan bij mijn VST programma (bijv Mini Moog) veranderd hij wel van preset maar niet precies 1 erna, het lijkt er meer op dat hij het compleet random doet..

Is er geen mogelijkheid om dit te wijzigen? Zodat de + toets wel een preset omhoog gaat etc.
(zonder de hardware te veranderen ;) ) Is er geen soort van verzamel VST progamma waar ik ze allemaal in kan laden en daar ook gelijk zelf ik kan toetsen op mn controller welke knop ik voor wat wil gebruiken.. Het iedee is vrij simpel, maar zijn er zulke dingen??

Alvast thanks! :halleluja

Je zou je MIDI stream eens kunnen monitoren. Of daar wel uitkomt wat je ervan verwacht. Als je kan voorspellen wat er bij een input in de blackbox genaamd PSR-320 wat voor een output komt is programmeren vervolgens peanuts.
Maar het zal ongetwijfeld makkelijker kunnen :P

Ik heb zoiets vroeger ook gehad met mijn Casio CT-xxx (geen flauw idee welke typenummer meer). Casio hield zich niet aan de GM Midi standaard, waardoor er ook allerlei vreemde random effecten optraden.

Ehm tools ... ja gewoon even googlen. Vrees dat ik je verder niet duidelijker kan helpen :erm: :(

Back