Dilemma : Roland EM-2000 verkopen of niet ?!¿¡

MvD

Ouwe rot
Hejz Synth PPL,

Ik zit in een dilemma, ik heb een Yamaha S90 (dit ik helemaal te gek vind, alleen sommige sounds vind ik wat tegenvallen wat betreft de strijkers en blazers). Ik heb nu een Roland EM-2000 ernaast, maar als je hem vergelijkt voelt hij aardig cheapie aan vergeleken met de Yamaha S90 :P

Maaruh ik zit nu wat verder te kijken, en heb iemand die hem van mij wil overnemen, maar ik weet niet precies wat ik als andere synth ernaast zou moeten aanschaffen.

Mijn butget ligt tussen de 600 en 800 euro. Ik heb gekeken naar de Access Virus (schijnt nogal bruut apparaat te zijn) maar ligt iets boven mijn butget :S , en heb naar een Korg Trinity zitten kijken en een Korg LE 61.

Jullie enige suggestie wat een goede overstap zou zijn?

Hoeft niet persee nieuw te zijn , mag ook 2dehands.

Ps. de orgelgeluiden vind ik ook n btje matig van de Yamaha.

Ik heb geen id, heb er nog nooit mee gespeeld of zoiets dergelijks, daarom vraag ik jullie mening eigenlijk.

S90 heeft de motif engine toch? Misschien moet je je patches eens bewerken... ik vind zelf dat de motif geluiden mooier zijn dan die van de triton(en de LE).
Virus is niet wat jij zoekt lijkt me. Héééél kort door de bocht beschreven is dat 'meer voor de jaren 80 synthesizer geluiden'. Iig niet voor realistische geluiden.

Ok ice thnxz 4 the tip.

Ik moet nog ff uitzoeken hoe ik mn sounds kan editen, want de handleiding bij de Yamaha S90 is nogal shit....

Ik ga hem proberen via midi op de comp. aansluiten want ik heb proggies om op de comp. mn sounds te editen.

Je zou ook op internet naar patches kunnen zoeken eventueel, die kun je dan via midi in je S90 laden.

Dat is wel een aardig wrede sound die in de Access Virus zit huhu 8)

Maar helaas staan er alleen n btje trance achtige sounds op....

Back