Synth kopen

Harris-NL

Nieuwkomer
Ben ik weer,

Ben van plan een synth te gaan kopen, heb al een sampler (Yamaha a3000 v2).

Ik zit te twijfelen tussen de An1x en de Alpha juno 2. Ik wil vooral lekkere beukmuziek gaan maken, en gewoon wat experimenteren met de pc etc.. Wie kan me helpen bij mn keuze.

Alvast bedankt!

Aangezien je dus 'nog niet zoveel' spul hebt, zou ik zeker kiezen voor de AN1x. Die heeft o.a. als voordelen t.o.v. de Alpha Juno:
-knoppen (waarmee je evt ook je A3000 kunt controleren)
-veelzijdigere sound
-betere midi
-ingebouwde fx
-etc

Nee, hij is niet analoog.... :D

Ik zou voor de AN1x gaan. Alphajuno is een vette bak maar niet zo veelzijdig als de an1x en van die alphadial krijg je spontane rsi.

Ik durf zelfs te beweren dat ik de Alpha Juno in 1987 eigenlijk al verre van 'vet' vond klinken. 't Was destijds gewoon een simpele goedkope synth zonder poeha. Ik had gewoon niet meer geld destijds voor een 'echte synth'.

Een typisch produkt van Roland eigenlijk; de Juno 60 was een budget-synth die behoorlijk lekker klonk, de daarvan afgeleide 106 was moderner maar klonk al minder 'vet', tja toen de Alpha Juno... ??!!

Wel een leuke synth, maar vet?

De AN1X is misschien een betere keuze als je nog weinig of geen synths hebt, maar ik vind de Alpha Juno toch de betere synth. Met PG 300 erbij heb je meer knoppen (die bovendien midi uitsturen) dan met en Yamaha.

De Yamaha zal best veelzijdiger zijn, maar de Alpha Juno is veelzijdiger dan sommigen hier beweren. Je kunt uit een Alpha niet alleen scheurgeluiden halen, maar ook hele verfijnde sounds en hele mooie analoge strings. Dat komt uit de Yamaha ook, maar dan van een heel andere soort. Een Apha is ook best te geruiken voor New Age muziek, Electro en Jarre-achtige dingen.

Echt vet is de Alpha niet, i.t.t. tot de Juno 60 enzo, maar het is wel weer een heftige scheurbak, de Juno;s weer wat minder.

Paul.

Idd. An1X, alleen al voor de aansturing je A3000. Erg prettig!!!

Ik weet niet of de prijs nog een rol speelt, maar ik weet een Alpha Juno te koop voor 300 euro's

ROLAND ALPHA JUNO 2 6 VOICE K

Sorry, ik vergeet helemaal te melden waar je hem kunt kopen.

www.msv.nl

Ik zou zeker voor de AN1x gaan.
Goed masterboard,alle knoppen zenden midi ui.(leuk voor de softsynths!)
Ik heb zowel de an1x als de juno 106.
Heerlijk duo!

Ik ben misschien in dit opzicht eigenwijs, maar ik zou een Alpha Juno kopen.
Waarom? Hij is analoog; en klinkt bekend in verband met begin jaren '90 muziek.
En dus niet de Yamaha AN1x omdat die geluiden nogal slecht zijn.

Back