Electribe mx speelgoed?

Origineel geplaatst door HendrX
Ik ga denk ik voor de rm1x, of iemand moet NU met goede argumenten komen waarom ik dat niet zou doen. Ik ben gewoon bang dat ik de korg beu ga raken omdat alles heel basic is. De rm1x is trouwens ook een stuk goedkoper 2e hands.

Heeft er iemand nog een rm1x liggen die hij/zij wil verkopen??

Zou je niet eerst eens naar de rmx gaan luisteren .... ik denk dat er genoeg mensen op dit forum zitten die het afraden ivb met het geluid van de rmx !

Bijvoorbeeld een mpc 1000 tweedehands is wel iets duurder ... maar dat is wel een machine waar je de komende 5jaar mee vooruit kan. Met de rm1x weet ik dat nog zo net niet. Plus dat je veel meer sounds tot je beschikking hebt omdat er een sampler inzit.

Ik kom er niet aan uit. waarom is er geen kant en klare oplossing.

Die electribe is overigens wel heel vet. Hebben jullie dat filmpje wel eens gezien met die James Bernard.

"Hi I am James Bernard from Korg usa"
"Moving on to the filter section"
"Nothing sounds like tubes, but tubes"

En meer van die uitspraken..

Maar hij doet opzich wel gave dingen met dat ding.

Misschien is het ding wel iets te simpel, maar in ieder geval wel vrij nieuw.

De RM1x is een van de meest geniale hardware apparaten van de laatste jaren...de beste hardware sequencer ooit punt uit. kicked een MPC of Alesis MMT8 op alle fronten eruit op het gebied van de sequencer. De interne geluiden zijn een beetje lo-fi maar dat is wel de charme van het ding, vooral de synthbass geluiden zijn dik. De drums daarentegen weer wat minder, een beetje mat. Maar het is een goed beginnersding want je kan er alles wat MIDI heeft aanhangen en mee aansturen.

Laatst gewijzigd:
leuke url gerelateerd aan dit onderwerp (vergelijkings matrix van enkele modellen)

Origineel geplaatst door smackos
De RM1x is een van de meest geniale hardware apparaten van de laatste jaren...de beste hardware sequencer ooit punt uit. .

Kun je switchen tussen pattern write en pattern play / song write en song play-mode? Zoals bv. een machinedrum of tr-606 dat kan? Volgens mij niet toch?
En hoe zit dat met die electribes?

Origineel geplaatst door HendrX
"Hi I am James Bernard from Korg usa"
"Moving on to the filter section"
"Nothing sounds like tubes, but tubes"

En meer van die uitspraken..

:r wat een bullshit.
filters zijn wel okay maar dat buizengbeuren ? laat je daar alsjeblieft niet door inpakken.

als je die "buizencompressie" knop opendraait, dan gebeurt er inderdaad toch ff iets met het geluid...

Als je dat wenst te doen met je geluid, is t tijd voor nieuwe oren :D

Rm1x

Rm1x

Ook ik heb op aanraden hier een Rm1x en Akai Sampler gekocht. De Sampler gebruik ik nooit, niet echt mijn ding, maar die Rm1x, echt geweldig. Alles is uit de kast gehaald om een snelle intuitieve loopbased sequencer te bakken. Vooral steptime is erg makelijk, verder zijn de groove en edit functie erg makelijk en alles is met max 3x drukken bereikbaar.

Tja de geluiden, de juiste geluiden zitten erin klinken erg mat en zwak, maar met editten is wel er wat van de te maken, wat ik nu probeer is dmv extreme fx instellingen (heeft die korg ook drie echte fx-processors?) gruizige pads te creeren en met zo min mogelijk verschillende drums een techno-achtige track te maken. Het is de kunst om met zo min mogelijk geluiden het toch dik te laten klinken omdat het al snel veranderend is een slappe onsamenhangende brei geluid.

Ik denk dat de Yamaha met een leuke module, weet alleen zelf ook niet welke, net zo dik kan klinken als die Korg.

Origineel geplaatst door smackos
De RM1x is een van de meest geniale hardware apparaten van de laatste jaren...de beste hardware sequencer ooit punt uit. kicked een MPC of Alesis MMT8 op alle fronten eruit op het gebied van de sequencer. De interne geluiden zijn een beetje lo-fi maar dat is wel de charme van het ding, vooral de synthbass geluiden zijn dik. De drums daarentegen weer wat minder, een beetje mat. Maar het is een goed beginnersding want je kan er alles wat MIDI heeft aanhangen en mee aansturen.

Owww het lijkt erop dat je hier naar moet luisteren ... gezien het de beste sequencer is ooit is !! ... (maar wel een beginners ding ??!!)

En je geeft in je stukje al aan dat de geluiden kut zijn ...maar sommige sounds zijn best te doen ?!
beetje vaag voor de beste seqencer ooit ?

beetje tegenstrijdig komt dit over ... toch ???

Yep,
de geluiden zijn slecht, maar de sequencer is goed... Kopen dus :dubbel:

Misschien ook wel een belangrijk punt is dat de topic starter verder nog geen hardware heeft !

Had ie dat wel dan kan ik de rm1x ook wat beter begrijpen als aanraden.

rm1x, MPC, electribe, RS7000, MC303/505/909 ..... kan allemaal... wat je zelf prettig vindt..ben zelf ook groot fan van de Rm1x

De RM1X heeft wel een fijne sequencer en is ook wel fijn om externe apparaten aan te sturen maar aangezien jij het van de interne sounds moet hebben zou ik 'm afraden. Je kan nog zulke mooie patterns programmeren maar als de geluiden vervolgens dof en "plastic" zijn lijkt het nog nergens naar.

Ga gewoon voor zo'n Korg maar dan die met sample optie voor flexibiliteit.

Je kan ook een rm1x + een Roland D2 kopen....

Heb je de fijne sequencer van de rm1x, en de geluiden van de MC-505..

En dat alles voor weinigggg......

dan zou ik eerder een echte synthesizer bij nemen.

sh-32 klinkt vrij brak, vooral het filter. leuk voor een paar dagen maar daarna wil je 'm echt kwijt.

Origineel geplaatst door elektrovolt

sh-32 klinkt vrij brak, vooral het filter. leuk voor een paar dagen maar daarna wil je 'm echt kwijt.

Datzelfde geldt absoluut ook voor een MC505...

Heb hier 2 korte stukkies EMX1 voor je :

1

Attachments

• emx1edit.mp3
    919,8 KB · Bekeken: 89
Back