Cher- geluidje

phlex

Nieuwkomer
wzzp,

Ik ben op zoek naar hetgeen wat Cher destijds gebruikte in een van haar nummers. Jullie weten vast wel welk nummer dat is. Ik ben de naam even kwijt, helaas.

Het is net geen Vocoder, meer in de richting van een Talkbox of iets dergelijks.
Ik hoop uiteraard dat het een VST-plugin is zodat ik deze lekker illegaal kan downloaden...

Als iemand mij in de juiste richting kan helpen, graag.

Bij voorbaat stank... euh dank,

P.

Ik haat smilies :(

Ik weet niet wat ze hebben gebruikt toen ,maar ga het alstublieft niet òòk gebruiken!!!
Dat effect is echt tè vaak gebruikt,ik smeek je=(

Okee thanx voor jullie snelle reply,

Ik ga em gebruiken over mijn drumtracks..........................................

FF gegoogled en erachtergekomen dat ze dus de correctietijd op heeeel langzaam hebben gezet om dat effectje te verkrijgen. Nogmaals dank!

P.

Volgens mij de Digitech Talker, maar dat is hardware

De autotune is er ook in software

Mooie ontwerpen op jouw site zeg!! Complimenten:okdan:

Ik ga toch voor de software, is voor mij wat praktischer. Hoewel die Digital Talker ook wel interessant klinkt, om te hebben. Zover ik kan begrijpen wordt ie niet meer gemaakt, vraag me af wat ie 2ehands kost. Effe Googlen...

Bedankt voor je complimenten voor wat betreft mijn site :okdan:

P.

Toch niet opnieuw? Een digitech talker klinkt in de verste verte nog niet op het effect die op cher's stem zit. En zeker niet met een nordlead als carrier. :D

Het is natuurlijk antares autotune. Creatief gebruikt op dat moment. Helaas is het nieuwe er al min of meer af. ;)

Ik heb een keertje gelezen dat er een Boss VT1 voor werd gebruikt, de vocoderbox van Boss dus.

Phochos:D

huh? bedoel je nou autotune? cher gebruikte toch autotune over haar stem waardoor haar stem zal maar zeggen in pitch-trapjes klinkt? of ben ik nou gek? bedoel je t zelfde als daftpunk deed in one more time?

Maar wat ik dan nog wel interessant vind...

Maar wat ik dan nog wel interessant vind...

...en misschien wel een eigen thread waard.

Die producer van Cher was naarstig op zoek naar iets....eh....aparts, en kwam na een nacht doorzakken op die Digitech Stalker:D . Is het nou zo dat, ná deze arrow through the brain, vele artiesten dit imiteerden met behulp van antares? En bestond de eesrte versie van antares toen al en werd op deze manier nog niet gebruikt?

Dat zou natuurlijk kicken zijn, en geeft eens te meer aan dat een creatief gebruik van gear (hard- en/of software) afhangt van de creativiteit en inventiviteit van de gebruiker. Net zoals het pompen en zuigen door sidechaining van de compressor: ooit uitgevonden om deejays makkelijker door plaatjes heen te laten praten, en uiteindelijk in handen van muziekproducers tot een instrumentele functie geëvolueerd.

Wie weet hoe dit ongeveer met het Cher-effect is gegaan? En wie kent er nog meer voorbeelden?

Groeten,
Pjeut.

Re: Maar wat ik dan nog wel interessant vind...

Re: Maar wat ik dan nog wel interessant vind...

Origineel geplaatst door pjeut
...en misschien wel een eigen thread waard.

Die is er al. Die tweede link hierboven staat al een hele discussie over dat SOS interview en of ze al dan niet de Talker gebruikt hebben...

Re: Re: Maar wat ik dan nog wel interessant vind...

Re: Re: Maar wat ik dan nog wel interessant vind...

Origineel geplaatst door etaoin
Die is er al. Die tweede link hierboven staat al een hele discussie over dat SOS interview en of ze al dan niet de Talker gebruikt hebben...

Wat ik bedoel is: een thread over alternatieve geëvolueerde toepassingen van hard en/of software.

Back