Hi all,
mijn vraag: In hoeverre bieden actieve monitors een garantie dat afgemixte tracks op ieder geluidssysteem goed (acceptabel) klinken? Ik bedoel hiermee afmixen zodat wat je hoort op de monitors in ieder geval perfect klinkt.
Waarom is dit wel/niet zo?
Plz, spui je mening.
Tommy J
mijn vraag: In hoeverre bieden actieve monitors een garantie dat afgemixte tracks op ieder geluidssysteem goed (acceptabel) klinken? Ik bedoel hiermee afmixen zodat wat je hoort op de monitors in ieder geval perfect klinkt.
Waarom is dit wel/niet zo?
Plz, spui je mening.
Tommy J

Teveel traps ? Teveel demping ? Het is niet zo dat als je TE-veel dempt op 80 hz je deze te zacht hoort .. Wat je krijgt is dat 80 hz een veel kortere decay/nagalm tijd krijgt als het gemiddelde in het laag . Om een mix goed te beoordelen heb je zoals al een paar keer gemeld een prima ruimte en monitors nodig . Een prima ruimte is imho een ruimte met over het hele freq gebied dus op alle freq een nagenoeg gelijke decay/nagalm. ALs je TE-veel dempt met b.v. noppenschuim en verder nix doet aan het mid/laag en laag heb je een ((Dode kamer )) het hoog reflecteerd helemaal niet en drest wel dit klingt niet natuurlijk .. Je kunt pas echt over referentie systemen praten als je speakers de muren niet zien en je dus over het hele gebied een hele korte decay heb . In dit soort RFZ ( reflectie free zone ) krijg je alles mee wat er in een song gebeurd. Een wat minder monitor systeem valt dan onmiddelijk tegen .