Automation Reason via Cubase

meesha74

Muzikant
Ik heb in Reason een DDL 1 aangemaakt (delay line) en die will ik automatiseren via een track in cubase. Ik heb een midi track aangemaakt in Cubase en via een Hardware controller een fader toegwezen aan de feedback parameter van de DDL. De DDL reageert ook op deze fader. (oftewel midi kanaal en ctrl nummer kloppen). Wanneer ik de ctrl data opneem in het midi track verschijnt deze keurig in deze track. Wanneer ik hem afspeel echter reageert de DDL niet op de data. Als (midi) output van het cubase track heb ik wel de DDL en het juiste midi kanaal gekozen.

Wat zie ik over het hoofd? Hoe kan ik automation data voor Reason devices (in dit geval de DDL1) opnemen en sturen vanuit een Cubase track?

Dank!
:okdan:

reason external buses

reason external buses

Wellicht zie ik wat over het hoofd maar ik zie niet in
waarom je de automation in Reason via Cubase wil regelen.
je kan toch alles automaten in Reason zelf

hoe dan ook,

Ik gebruik Cubase niet maar dat lijkt me als volgt te gaan:
- Cubase opstarten, Reason opstarten (rewire mode)
- Op de miditrack in Cubase bij het uitgangskanaal een pop up menuutje aanklikken waarop je de betreffende Reason device kan kiezen.

/edit/ bij herlezing van je vraag zie ik dat je dat waarschijnlijk al gedaan hebt; dan heb ik helaas geen verdere suggesties meer;
had je trouwens ik de algemene settings van Cubase (ik dacht iets van VST connections of zo) het betreffende Rewire kanaal aangeklikt ?
/edit/

Laatst gewijzigd:
Nou, ik gebruik Reason eigenlijk hoofdzakelijk als geluidsbron. Ik doe helemaal niets met de sequencer in Reason. Ik wil alle sequencing / editing / automation in Cubase houden.

In de VST connections kan ik niks vinden. Dat gaat alleen maar over je audio in/ uitgangen. Het is ook niet zo dat m'n rewire niet werkt. Ik krijg alleen geen ctrl data van m'n cubase track naar de DDL.

Toch bedankt voor je reactie!!:halleluja

Kijk even in de MIDI chart pfd file van Reason.

Vervolgens even de juiste data in tekenen en je bent klaar

Dat was een handige tip. Ik ben er nu uit. De feedbacktime van de DDL was midi ctrl nummer 13. Wanneer ik deze inteken werkt het wel. Bovendien, wanneer ik de fader op mijn midi controller toewijs aan cc13 kan ik hem inderdaad "door cubase heen" besturen.

Het rare vind ik dat wanneer ik via midi learn in reason de feedback knop een ander cc nummer wil geven dat ik hm dan niet via cubase (rewire) kan besturen. Of doe ik dan iets verkeerd? Gaat dat alleen op voor besturing via de midi ingangen van reason zelf en niet via rewire...

In ieder geval dank voor de tip!

Back