Ik heb in het verleden heel wat terratec spul gehad, maar het enige waar ik gecharmeerd van was is de low noise floor. In tegenstelling tot de marketing blabla van Creative scoorde terratec iig veel beter als het gaat om ZEER weinig ruis. Heb hier nog een mooie doos van Creative liggen: "-100dB SNR!" en dan als je verder uitzoekt staat er ergens (when using optical or sp/dif) -- JA ZO KAN IK HET OOK!
Maar eerlijk is eerlijk: ik heb wel driver issues gehad met Terratecs onder Windows en ook onder DOS (ja je leest het goed) had ik er ook genoeg problemen mee gehad. Maar zoals mijn voorgaande zin doet vermoeden is het al best lang geleden dat ik voor het laatst terratec spul heb gebruikt.
Heb hier nog ergens een mega-toren MS-DOS staan waar ik zo af en toe nog wel eens een Gravis Ultrasound (classic en PnP), een Terratec EWS64S en de Terratec SoundSystem DMX in gooi, om voornamelijk te pielen met trackers ;-).
Desalniettemin raad ik toch eerder aan om een Terratec te nemen dan een Creative als het echt gaat om een kaar om mee te componeren/musiceren/produceren. Creative == veel marketing blabla, veel bloatware controlpanels eax jaddajadda 3d gaming jaddajadda en gewoon GEEN goeie asio drivers.
J.