Terratec DMX 6 Fire of Creative Audigy 2 Platinum?

Idioteque

This is the Gloaming
Hallo,
Ik wil een wat professionelere kaart kopen voor mijn computer om muziek mee te maken met o.a. MIDI apparatuur. Ik heb 2 keuzes:
óf voor 70 euro een Terratec DMX 6 Fire óf voor 90 euro Creative Audigy 2 Platinum.
Welke zal ik kopen?

ik ga voor terratec ! :L

Ik zou voor de Terratec gaan.
Ik heb een tijdje met de dmx 6fire gewerkt: Prima kaartje!! Niks mis mee, goeie asio drivers, superstabiel.

Origineel geplaatst door Mole
Ik zou voor de Terratec gaan.
Ik heb een tijdje met de dmx 6fire gewerkt: Prima kaartje!! Niks mis mee, goeie asio drivers, superstabiel.

I second that. Heb er ook geen problemen mee, goede lage latency (128 sampletjes). En als je dan toch nog eens problemen over je af wilt roepen, kun je er ook nog een Microwave PC aanhangen (Waldorf Microwave II/XT HW drivebay unit) :W

Gekocht :D . Ff nog een vraagje: Ik heb tot nu toe voor mijn Soundblaster altijd kx drivers gebruikt, maar zijn er ook betere drivers voor de Terratec dan de standaard drivers? Zoja welke en links :L

Origineel geplaatst door Idioteque
Gekocht :D . Ff nog een vraagje: Ik heb tot nu toe voor mijn Soundblaster altijd kx drivers gebruikt, maar zijn er ook betere drivers voor de Terratec dan de standaard drivers? Zoja welke en links :L
Gewoon de laatste bij terratec downen; loopt daarmee zeer stabiel bij mij.

Origineel geplaatst door Idioteque

Nee idd gewoon de Terratec drivers pakken.

De kx drivers zijn gemaakt omdat creative het zelf nauwelijks voor elkaar krijgt een beetje stabiele drovers te bouwen. Vandaar het alternatief.

Terratec heeft hier in de jaren 97/98 ook wel last van gehad maar hebben het probleem wel erkend. Creative heeft nog even 5 jaar nodig om dat in te zien.

Origineel geplaatst door Acidfever
Nee idd gewoon de Terratec drivers pakken.

De kx drivers zijn gemaakt omdat creative het zelf nauwelijks voor elkaar krijgt een beetje stabiele drovers te bouwen. Vandaar het alternatief.

Terratec heeft hier in de jaren 97/98 ook wel last van gehad maar hebben het probleem wel erkend. Creative heeft nog even 5 jaar nodig om dat in te zien.

Gelukkig dat ze het bij EMU wel begrepen hebben (ik draai een 1820m met heerlijke drivers, ook uit de creative stal hoor)!
Er is dus nog hoop voor creative, dat ze het ooit zullen leren bij alle kaartjes.

je hebt ook de nieuwe serie van Creative. Lijkt me ook een goede keus. Het is beter als je even doorspaard, heb je meer voor je geld. En een langere loopbaan van je kaart.

Ik heb in het verleden heel wat terratec spul gehad, maar het enige waar ik gecharmeerd van was is de low noise floor. In tegenstelling tot de marketing blabla van Creative scoorde terratec iig veel beter als het gaat om ZEER weinig ruis. Heb hier nog een mooie doos van Creative liggen: "-100dB SNR!" en dan als je verder uitzoekt staat er ergens (when using optical or sp/dif) -- JA ZO KAN IK HET OOK!

Maar eerlijk is eerlijk: ik heb wel driver issues gehad met Terratecs onder Windows en ook onder DOS (ja je leest het goed) had ik er ook genoeg problemen mee gehad. Maar zoals mijn voorgaande zin doet vermoeden is het al best lang geleden dat ik voor het laatst terratec spul heb gebruikt.

Heb hier nog ergens een mega-toren MS-DOS staan waar ik zo af en toe nog wel eens een Gravis Ultrasound (classic en PnP), een Terratec EWS64S en de Terratec SoundSystem DMX in gooi, om voornamelijk te pielen met trackers ;-).

Desalniettemin raad ik toch eerder aan om een Terratec te nemen dan een Creative als het echt gaat om een kaar om mee te componeren/musiceren/produceren. Creative == veel marketing blabla, veel bloatware controlpanels eax jaddajadda 3d gaming jaddajadda en gewoon GEEN goeie asio drivers.

J.

Ik heb hier ook nog zo'n mooie rooie Gravis Ultrasound Max liggen!
Wow dat was toendertijd echt wel een top kaart! Ergens begin jaren 90!

Ik denk dat ik hem binnenkort maar eens even in mijn low end systeempje beneden ga zetten!

Er zat echt goed midi geluid in die kaart!

dag daaaag

Origineel geplaatst door marty
Ik heb hier ook nog zo'n mooie rooie Gravis Ultrasound Max liggen!
Wow dat was toendertijd echt wel een top kaart! Ergens begin jaren 90!

Ik denk dat ik hem binnenkort maar eens even in mijn low end systeempje beneden ga zetten!

Er zat echt goed midi geluid in die kaart!

dag daaaag

OFFTOPIC:
Die goeie ouwe midi tijd..... waar is tie gebleven =( =( (een geluidskaart met yamaha db50-xg midi board kennen jullie dat nog).

Ik ben overigens wel blij dat we het "het-lijkt-allemaal-zo-geweldige-maar-in-de-praktijk-blijkt-het-niet-te-werken-tijd" ten aanzien van audio gehad hebben (de terratec ews-64xl is voor mij de grootste miskoop ooit gebleken).

ONTOPIC: Driver problemen zijn echt voorbij hoor met de terratec kaarten. Werken geweldig. SN ratio is prima bij de goeie kaarten.

Ik zou voor m-audio gaan, terratec ben ik niet kapot van(ervaring mee) en zeker geen creative soundblaster (da's mickey mouse spul). Creative voegt een hoop bas aan het geluid toe.

koop een fijn EMU kaartje :)

EWX-24-96-large.jpg

of de ewx24/96 van terratec daar werk ik ook mee zeer goed kaartje.
met goede drivers ASIO 2.0 support.
groet john

Back