mikemix
push the button!
Origineel geplaatst door MadR
das DE truuk voor sprankelend hoog .. al is 9 db net iets te veel van het goeie ..![]()
Das wat ik wilde zeggen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
das DE truuk voor sprankelend hoog .. al is 9 db net iets te veel van het goeie ..![]()

Origineel geplaatst door Arv
Mike weet je nog welke sample settings je hebt gebruikt?
Origineel geplaatst door Arv
Leuk, ik ga zo ook even aan de slag, als ik wat leuks heb zal ik het hier ook even posten..

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Veel van die oude Prince platen hebben toch de linndrum en/of drumtraks?
Origineel geplaatst door Bass
Prince uit de 80s is IDD Linndrum...
Maareeh ik heb ooit de Linn sounds in mn S2800i gestopt maar dat werkte niet echt goed...
Nu met mn EMX1 heb de kick, snare, hihats, rim en claps gelukkig op een beter manier in huis...![]()
Origineel geplaatst door murphf
Ik heb laatst een AKAI XR10 gekocht. Volgens mij de poor man's Linndrum. Mijne was 60 euri.
![]()
Niet helemaal hetzelfde natuurlijk, de PCM samples zijn 16 bit, en het geluid is ongewtijfeld anders, maar de samples kunnen wel op een vergelijkbare manier in de machine worden geedit. Een lage funky Prince-achtige clap valt er zeker uit te halen.
Als je de presets laat spelen heb je en instant flashback naar de jaren 80.
Origineel geplaatst door HEXAGON
Hebben jullie het over een Linndrum of Linn LM-1 ?
Op de Prince platen is een Linn LM-1 gebruikt, geen Linndrum .
de ene heeft kwa sound niets met de andere temaken omdat de linndrum 'zwaardere' filters heeft na de dacs en de Linn LM-1 niet!
Ik heb een linndrum gehad,en vind deze niet zo denderend,de DMX is meer punchyer en de drumtraks meer leker crunchy.
Enfin nu ben ik zeer blij met mijn Forat 9000