Linn Drum vs Sampler

Zoals afgesproken:
Even die 808 soundset weer in de S950 gegooid
Even nieuw loopje gemaakt met de high en low boost
maar het klinkt zeker lekker(der)
8~

Attachments

• s-808_def.mp3
    432,5 KB · Bekeken: 104
Is idd een goeie tip, ik heb overigens alle drumsounds los uitgemixt
op mijn Mackie tafel en de snare van een DP2 fx-je voorzien.
;)

Origineel geplaatst door Arv
Mike weet je nog welke sample settings je hebt gebruikt?

Alles op 10.000 Hz gesampled.
En idd zo nu en dan laag gepiched opnemen en erna opschroeven,
dan moet ie met heel weinig "resolutie" een sample eruit persen.
Werkt met vinyl erg goed.

Origineel geplaatst door Arv
Leuk, ik ga zo ook even aan de slag, als ik wat leuks heb zal ik het hier ook even posten..

En, al wat gebrouwen?

jazeker.. met een Hohner kitje.. Alleen mijn S950 wil er nog wel is spontaan mee kappen. Dan komt er geen geluid meer uit. Dus moet je weer resetten.. grr..

Maaar ik zal even snel wat opnemen

Origineel geplaatst door MadR
das DE truuk voor sprankelend hoog .. al is 9 db net iets te veel van het goeie .. ;)

Mensen geloof me 9 DB is the way to go met de Linn...

De Linndum is zo muf afgekapt dat je wel MOET.

Alle jaren 80 platen hebben deze extreme filtering, luister eens naar ZOOLOOK van Jean MIchel Jarre, die heeft er wel 12 DB bij! dat is gewoon snijdend aan het gehoor.

8 Db is NET te weinig........

Goed mixen is OREN gebruiken, niet naar cijfers kijken!! daar gaan heeeeel veel mixende amateurs mee de mist in.

Meer hoef ik niet te zeggen.:geslaagd:

Ik heb zelf geen drumtracks maar heb wel eens wat samples en zeker te weten veel platen ermee gehoord.... hij is er vast mee te vergelijken in de zin dat hij ook die 80's sound heeft, en mischien zijn de samplechips zelfs uitwisselbaar...maar aan de andere kant die linndrum heeft zo ontzettend veel karakter dat hiij ook wel weer heel anders zal zijn.
Als ik mijn linndrum opneem in de computer en het weer afspeel is al een hoop magie weg...
de kick rechtstreeks uit die linndrum is echt absurd hoeveel druk daar achter zit.

Prince uit de 80s is IDD Linndrum...

Maareeh ik heb ooit de Linn sounds in mn S2800i gestopt maar dat werkte niet echt goed...

Nu met mn EMX1 heb de kick, snare, hihats, rim en claps gelukkig op een beter manier in huis... :)

Origineel geplaatst door Bass
Prince uit de 80s is IDD Linndrum...

Maareeh ik heb ooit de Linn sounds in mn S2800i gestopt maar dat werkte niet echt goed...

Nu met mn EMX1 heb de kick, snare, hihats, rim en claps gelukkig op een beter manier in huis... :)

standaard truck van meneer prince was/is om de samples naar beneden te pitchen. met een emax krijg je dan een super resultaat! probeer dat maar eens met je 909 samples etc....

Ja vooral de rimshot en de clap naar beneden pitchen : Instant Prince sounds....

Ik heb laatst een AKAI XR10 gekocht. Volgens mij de poor man's Linndrum. Mijne was 60 euri.

xr10.jpg

Niet helemaal hetzelfde natuurlijk, de PCM samples zijn 16 bit, en het geluid is ongewtijfeld anders, maar de samples kunnen wel op een vergelijkbare manier in de machine worden geedit. Een lage funky Prince-achtige clap valt er zeker uit te halen.

Als je de presets laat spelen heb je en instant flashback naar de jaren 80.

Origineel geplaatst door murphf
Ik heb laatst een AKAI XR10 gekocht. Volgens mij de poor man's Linndrum. Mijne was 60 euri.

xr10.jpg

Niet helemaal hetzelfde natuurlijk, de PCM samples zijn 16 bit, en het geluid is ongewtijfeld anders, maar de samples kunnen wel op een vergelijkbare manier in de machine worden geedit. Een lage funky Prince-achtige clap valt er zeker uit te halen.

Als je de presets laat spelen heb je en instant flashback naar de jaren 80.

heb de samples van dat bakkie. beetje effecten erover, dan kan ie best wel!

Hebben jullie het over een Linndrum of Linn LM-1 ?

Op de Prince platen is een Linn LM-1 gebruikt, geen Linndrum .

de ene heeft kwa sound niets met de andere temaken omdat de linndrum 'zwaardere' filters heeft na de dacs en de Linn LM-1 niet!

Ik heb een linndrum gehad,en vind deze niet zo denderend,de DMX is meer punchyer en de drumtraks meer leker crunchy.

Enfin nu ben ik zeer blij met mijn Forat 9000

Origineel geplaatst door HEXAGON
Hebben jullie het over een Linndrum of Linn LM-1 ?

Op de Prince platen is een Linn LM-1 gebruikt, geen Linndrum .

de ene heeft kwa sound niets met de andere temaken omdat de linndrum 'zwaardere' filters heeft na de dacs en de Linn LM-1 niet!

Ik heb een linndrum gehad,en vind deze niet zo denderend,de DMX is meer punchyer en de drumtraks meer leker crunchy.

Enfin nu ben ik zeer blij met mijn Forat 9000

Heel fijn dat er kenners rondlopen...

De Linndrum is toch wel erg fijn hoor, heb ook de Linn 9000, en die is dunner, vooral de "standaard" Linn hihats klinken te iel t.o.v. de oorspronkelijke Linndrum.

Wie een LM1 in de aanbieding heeft mag me mailen want die is het vetst van allemaal.... op sommige Heaven 17 tracks staat die echt te rammen als de ziekte...

Er is trouwens de "vintage truuk" om de kick van de 808 onder de Linn te zetten, dat geeft meer warmte aan de Linn kick.

Ik gebruik hem het liefst puur.

Back