Subsidie, noodzakelijk of onzin?

Origineel geplaatst door hansbakker
2 dingen....
- doe ze es na
- ik vind muziek die voor een breed publiek goed werkt, en die ook vanuit een gevoel wordt gemaakt kwalitatieve kunst. Dan heb ik het dus zowel over de aard als de uitwerking...

Ding 1: GROOTSTE drogargument allertijden. Je haalt "knap vakmanschap" door de war met "kunst". Nee, ik kan Zuco103 niet nadoen. Ik kan ook geen vliegtuig besturen of brood bakken. Is dat dan ook kunst? Dacht 't niet.

De andere kant op werkt het ook. Ik kan WEL een Mondriaan namaken. Ben ik dan ook kunstenaar? Dacht 't niet.

Ding 2: Is zker een argument en ben ik met je eens. Receptie is belangrijk maar is wel maar 1 onderdeel van het hele plaatje natuurlijk.

van mij hadden ze niet hoeven toure ih buitenland
ik vind t jammer dat ik daar aan meebetaald heb

had ik liever een kauwgombal van gekocht

Origineel geplaatst door fjoesz
van mij hadden ze niet hoeven toure ih buitenland
ik vind t jammer dat ik daar aan meebetaald heb

had ik liever een kauwgombal van gekocht

je snapt het nog steeds niet he? de tour die de staat deels meebetaalde heeft de staat uiteindelijk meer geld opgeleverd... :eureka: begint het te dagen?
(bedoel het niet kwaad hoor ;))

als er dan nog een risico aan zit.. moet ik daar dan aan mee doen?
en als t zo winstgevend is kunnen ze daar toch ook wel ergens anders mee aankloppen?

ik snap t allemaal wel hoor

ik ben t gewoon ongelooflijk oneens met de manier waarop mijn geld wordt uitgegeven
zo ook mbt zuco103

en als jou situatie er zo uit zou zien dat je er een stap mee vooruit zou kunnen, om het vervolgens zelfstandig te kunnen doen?

Ik denk dat je je beter druk kunt maken om geld wat NIET wordt uitgegeven....
En ook, ik vind het nog veel erger om te lezen dat ze hoge ambtenaren ineens een behoorlijk percentage willen bijgeven. Dat is pas achterlijk!

Ik blijf erbij. Subsidie is niet noodzakelijk maar is zeker ook geen onzin.

R

Origineel geplaatst door Arv
Ik blijf erbij. Subsidie is niet noodzakelijk maar is zeker ook geen onzin.

R

En dat ben ik met je eens, ik vind het alleen jammer dat er bij het schrappen van bepaalde fondsen te weinig naar de achterliggende gevolgen wordt gekeken door de regering...

Origineel geplaatst door hansbakker
en als jou situatie er zo uit zou zien dat je er een stap mee vooruit zou kunnen, om het vervolgens zelfstandig te kunnen doen?

ik ben geen aanhanger van de graai- en grijpcultuur

en de regering waar jet over hebt
die moet juist minder taken krijgen
tis zo'n armoedige hopeloze organisatie
met veels te veel rukfaces die beslissen over dingen waar ze geen verstand van hebben
laat ze alsjeblieft niet meer gaan onderzoeken, maar veel minder
de helft van de ambtenaren dr uit.. wel doorbetalen, anders krijg je gezeik.. en laat ze lekker parkjes gaan aanleggen en versierinkies op gevels en weet ik veel wat.. al die incompetente zakken helpen ons nog verder van huis door zich ergens mee te bemoeien
met de helft van de mensen zou twee keer zoveel werk twee keer zo grondig gedaan kunnen worden lijkt me

Origineel geplaatst door Nolet
Mwoah, wat is er goed aan continue artistieke middelmatigheid? Artistieke voortuitgang of ontwikkeling kan ook in horten en stoten gaan. Vooral in de moderne beeldende kunsten zie je vaak radicale veranderingen in zeer korte tijd.

Maaruh Wout, ik begrijp dat je het subisidiebeleid wel een beetje verdedigt. "Never bite the hand that feeds" is toch de regel? ;)

Nwmmwah... Maar ik krijg heus niet alles wat ik wil.
Daarbij is subsidie ook een extra last, want je moet wel met harde bewijzen komen dat de subsidie ook gewerkt heeft.

Subsidie geeft behalve continuïteit ook meer diversiteit. De massa heeft niet altijd gelijk ;)
Trouwens, artistieke middelmatigheid is een waardeoordeel. Dat is eigenlijk een aparte thread waard: 'kunst-kritiek'. Subsidieregelingen staan niet gelijk aan kritieken, dus wat geld uit de gemeenschapshoed krijgt, is daarmee ook goed.

Wout

... lijkt me

Juist, dat denk je zo een beetje op een afstandje gezien eventueel te kunnen aanvoelen...?????
Nee, ik ga m'n opmerking niet herhalen, maar je redenering is toch wel een beetje naief...

Wout
die denkt dat ambtenaren ook wel goede dingen doen, hoor :)

stierenschijt.. geen subsidie betekent niet dat t niet uitgevoerd wordt

ach t is ook wel genoeg zow..
fjoesz gaat naar huis, lekker vitaminespullen consumeren die hij van zn EIGEN centjes gekocht heeft op zn ZELF gekochte bank achter zn ZELF gekochte mpc
daar ga ik naar toe met mn ZELF gekochte auto en mn ZELF betaalde benzine
voelt lekker jongen, dat ik dat allemaal ZELF heb kunnen realiseren

die hele kutdiscussie over wat kunst is is ook onzinnig want 80% van alles is meuk, crap, nifterij, ellende
van de 20% die overblijft genieten we zo dat we die 80% geneuzel er gewoon bij nemen, heeft verders niks met kunst te maken. alleen met nadoen van die 20%
wat een overvloed aan (gesubsidieerde) ellende hebben we toch

voor degenen die er wel achter staan:
in buurtcentrum de vriendenkring in ypsingboermussel vind a.s. zaterdag het gesubsidieerde jaarlijkse symposium over kleibladeren plaats.
u bent welkom vanaf 12:00u en bij aankomst ontvangt u een kopje koffie en heeft u de mogelijkheid om met medegeinteresseerden over t altijd boeiende kleibladeren kleien van gedachten te wisselen. Daarna zal er een lezing zijn van opperkleibladkleier Erik Spenblad over t 3e hoofdstuk van het leerboek aangaande het kleien van de nerven.

zie jullie daar!

Fjoesz, gaat het wel goed met je?
Moeten we geen (gesubsidieerde) buurtwerker langs sturen voor een gesprekje?
Gaat jouw belastinggeld toch nog naar een goed doel. :mega:

voor degenen die er wel achter staan:
in buurtcentrum de vriendenkring in ypsingboermussel vind a.s. zaterdag het gesubsidieerde jaarlijkse symposium over kleibladeren plaats.
u bent welkom vanaf 12:00u en bij aankomst ontvangt u een kopje koffie en heeft u de mogelijkheid om met medegeinteresseerden over t altijd boeiende kleibladeren kleien van gedachten te wisselen. Daarna zal er een lezing zijn van opperkleibladkleier Erik Spenblad over t 3e hoofdstuk van het leerboek aangaande het kleien van de nerven.

zie jullie daar!

Ik heb al kaarten!!

Past goed in mijn schema na de lezing over post-moderne reflectie in het Zuid-Oesbeeks kantklossen.

ach t is ook wel genoeg zow..
fjoesz gaat naar huis, lekker vitaminespullen consumeren die hij van zn EIGEN centjes gekocht heeft op zn ZELF gekochte bank achter zn ZELF gekochte mpc
daar ga ik naar toe met mn ZELF gekochte auto en mn ZELF betaalde benzine
voelt lekker jongen, dat ik dat allemaal ZELF heb kunnen realiseren

Nou doe je het voorkomen of kunstenaars, die subsidie krijgen, (waarschijnlijk slecht presterende) klaplopers op de algemene middelen zijn.

Wout

Back