Juno modificeren ?

Klopt. Altijd als ik denk dat ik ben uitgespeeld met mijn K4 vind ik toch weer iets anders. Kwestie van steeds meer begrijpen hoe dingen werken en je creativiteit laten werken ...

Ik kan erg goed met het ding overweg en hij is eigenlijk onmisbaar voor mij. Ik hoop over een paar weken een track af te hebben en daar zit de K4 wederom goed vertegenwoordigd ...

Ook een K4 gehad ? Ik had er op gegeven moment zelfs drie ;)

Paul.

Dat was een samenloop van omstandigheden. Drie is idd teveel. Ik heb nu alleen nog maar de K4r. Veel outputs, is lekker, zeker aangezien er behoorlijk wat goede percussie uit te halen valt. Ik zou er graag een met een nieuwere software versie hebben ...

Lekker hoog chatboxgehalte hierzo :) Is ook leuk !
Nu even naar de kroeg, vanavond weer verder, tenzij ik nog de moet heb om mijn studiootje in te duiken.

Greetz,

Paul.

Open jij eens een nieuwe thread zou ik zeggen. Je hebt overduidelijk ervaring en verstand van zaken. Altijd leuk voor anderen. Ook voor mij. Wat is je locatie ?

Doe eens een voorstel ?

Paul.

D'r zijn hier zat mensen met synth en studio ervaring. Niet iedereen is even spraakzaam.
Ik hoop trouwens over wat weken mijn nieuwste track te kunnen presenteren na 14 maanden niets gedaan te hebben. Ik ben vooruit gegaan, als producer, programmeur, hoop ik. Mijn oude tracks zijn denk ik niet meer representatief. Staat er van jou wat online ?

Paul.

ach so ikzie, das een lange tijd... :peukie:

ik maak van alles wat eigenlijk. van 80's tot techy, het is niet echt mijn bedoeling om er wat mee te doen... ik ben in de eerste plaats een geluiden knutselaar en dan pas compo.

je kunt een paar tracks (fragmenten) van mij hier vinden:

http://members.lycos.nl/sixtrak/mp3/

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Paul Jenner
Heb je trouwens een dcb2 midi echt zelfgebouwd ?

Paul.

niet zelf nee... heeft een kennis exclusief voor mij gebouwd. incl. 2 midi thru's, een hold en trigger out. later uitgebreid tot 4 thru's. midi kanaal kan worden ingesteld met 4 dipswitches. :peukie:

Laatst gewijzigd:
Zou ik ook wel willen hebben strax voor mijn Ju60 ;) Hoewel die Kenton erg lekker is: Een extra LFO, wat dacht je daarvan ? Ik ben gek op lfo's ...

Paul.

extra lfo... met kenton via dcb? gaat zeer waarschijnlijk op de zelfde manier als pitchbend... heb wel zoiets gehoord dat de Jupiter-8 dit ook kan ontvangen via dcb... zou best kunnen dat dat bij de juno-60 ook het geval is.

mijn dcb converter is tevens een midi thru box, ook niet onbelangrijk dus... :peukie:

Zeken weten, weet niet of e.e.a. via pitchbend gaat. DCB is toch volgens mij spanning gestuurd, als een soort meerstemmige cv ? Kan het ook via een stuurspanning op de oscilators gaan, pitch bend is een system exclusive denk ik ...

Paul.

Zojuist boven nog even een opzetje voor een dubele ride partij gemaakt in mijn nieuwe track ! Twee stuks uit, raad eens, de K4 !

Je hebt gelijk, DCB staat voor Digital Control Bus ofzoiets. Pitch bend is een controller.

Ik heb nog niets van mijn nieuwe track opgenomen, staat dus ook niet online ...

Nog één sigaretje en ik ga pitten.

Paul.

Het probleem met het detunen van de oscilators in de Juno's is trouwens dat er maar één dco stuursignaal is. Iedere oscilator zou een eigen dco moeten hebben, dan kun je er wat mee vogelen.

Back