Bouwverslag budget modular

Ray Wilson's stereo panner: http://www.musicfromouterspace.com/analogsynth/STEREOPANNER/STEREOPANNER.html

De voordelen van eerdere uitgaven beginnen zich af te tekenen. Buiten de printplaat kostte deze me slechts 2,60 aan onderdelen. De rest had ik al liggen uit eerdere bestellingen.

Ik moet alleen binnenkort echt weer 's frontplaten gaan maken (maar da's lang niet zo leuk...)

Ja, ik weet dat die multiturn trimmers daar een beetje overkill zijn, maar ik had even niks anders met die steek liggen.

Attachments

• panner.jpg
    panner.jpg
    95,9 KB · Bekeken: 154
Digisound 80-10 VC envelop. Nog ongetest. Condensators enigzins "creatief" geplaatst omdat die bijna allemaal de verkeerde steek hadden :D

Attachments

• digisound_eg.jpg
    digisound_eg.jpg
    66,8 KB · Bekeken: 164
dan kan je ze bij PCB Shop bestellen.:okdan:

Ik heb even gekeken voor die Digisound ADSR. Die komt bij hen op bijna 60 euro. Dat vind ik het niet echt waard eerlijk gezegd, alleen maar om het er iets beter uit te laten zien :D Ik zie nu inclusief al het materiaal op ca. 5 euro voor die print.

Komt nog bij dat van de meeste oude printen geen Gerber-files beschikbaar zijn. Die zou je dan eerst helemaal na moeten gaan tekenen.

Origineel geplaatst door etaoin
Ik heb even gekeken voor die Digisound ADSR. Die komt bij hen op bijna 60 euro. Dat vind ik het niet echt waard eerlijk gezegd, alleen maar om het er iets beter uit te laten zien :D Ik zie nu inclusief al het materiaal op ca. 5 euro voor die print.

Dat klopt, ze zijn niet goedkoop, maar als je bv 3 of meer dezelfde printjes nodig heb dan zakt de prijs flink, en de printjes klein houden scheelt ook een hoop, maar de kwaliteit is super, en de componenten layout enzo, zit ook mee in die prijs.

Komt nog bij dat van de meeste oude printen geen Gerber-files beschikbaar zijn. Die zou je dan eerst helemaal na moeten gaan tekenen. [/B]

Als je de printlayout in een pcbdesign progje gemaakt heb kan je ze in dat progje meestal ook in gerber omzetten, ik gebruik zelf een freeware demo van Layo1.

Als je de printlayout in een pcbdesign progje gemaakt heb kan je ze in dat progje meestal ook in gerber omzetten, ik gebruik zelf een freeware demo van Layo1.

Ja, voor mijn eigen printjes zou het geen probleem zijn, maar die Digisound printen heb ik niet ontwerpen en die zijn (zover ik weet) alleen maar als GIFjes beschikbaar.

Okay, deze is eigenlijk verre van "budget" (ca.100 euro), maar volgens mij wel een aardige prijs/kwaliteit-verhouding. Midi-to-cv met 15 cv en 3 gates, met software lfo's en enveloppe generators. De Fat Controller

Attachments

• fatcontroller2.jpg
    fatcontroller2.jpg
    89,7 KB · Bekeken: 143
in een volgend leven maak ik mijn school af en ga dit leren doen!

:okdan:

Okay, deze is eigenlijk verre van "budget" (ca.100 euro), maar volgens mij wel een aardige prijs/kwaliteit-verhouding. Midi-to-cv met 15 cv en 3 gates, met software lfo's en enveloppe generators. De Fat Controller
prijs / kwaliteit verhandig is zekers okee..

Bij mij zou dit altijd en deze staat blijven (dus als printje los en geen kastje, connectors) en er dus nooit gebruik van gemaakt worden. Vandaar dat ik hier niet aan moet beginnen.

Wel gaaf dat jij dit doet. Ik moet nog flink wat Midi-to-cv's hebben.. dus mocht je er eentje duur willen verkopen?

die fat controller ziet er wel fijn uit idd !
spijtig dat de mode 2, 3 & 4 nog niet beschikbaar zijn, want dat zou deze toch gelijk meer mogelijkheden geven...

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
prijs / kwaliteit verhandig is zekers okee..

Bij mij zou dit altijd en deze staat blijven (dus als printje los en geen kastje, connectors) en er dus nooit gebruik van gemaakt worden. Vandaar dat ik hier niet aan moet beginnen.

Wel gaaf dat jij dit doet. Ik moet nog flink wat Midi-to-cv's hebben.. dus mocht je er eentje duur willen verkopen?

Koop bij Elby een Polydac!

Waar komt die bbd print vandaan?

Zelf geëtst. Ontwerp is uit de Elektuur van maart 1990.

En hoeveel kostte die ongeveer in totaliteit?

BBD chips $24 bij Small Bear, paar euro voor het ongebruikelijke spul als de varicap en de smoorspoelen. De rest had ik eigenlijk allemaal op voorraad. Dus voor een euro of 30-35 moet je klaar zijn. Exclusief potmeters (12 stuks) en behuizing natuurlijk.

100eu en dan een m/cv met 3 gates erop is toch een ok prijs/mogelijkheid dingetje
fatt man = dus ook voo een duofone/als bv dv 800 te doen zo,n m/cv convertor

Zelf geëtst. Ontwerp is uit de Elektuur van maart 1990.

Mooi gedaan!Klinkt ok he?Ik heb ook de delay van elektuur die bij formantontwerpen stond,ook met extra geheugen,lekker op een modulair hoor die bbd delays..beetje ruis maar dat mag de pret niet drukken...
:okdan:

Dit is echt vet om te lezen/luisteren, goed hoor, wat is een scoop ? respect :halleluja

Back