Bouwverslag budget modular

Origineel geplaatst door EDP
ik word er geil van... is dat raar?

daar is een aparte afdeling voor hiert op t forum ,..haha

@etaoin wel leuke verscvhillende dingen erin 4072 arp filter
minimoog clone
tube vca ,s
lol en sequencer
en de fronts maakte je zelf toch
en idd een houten kast zelf bouwen kan iedereen ,..zelfs etaoin ,..:D
:{ ziet er goed uit ,...eg :engel:
en t hangt helemaal van de build quality van de bouwer [ bob ] af ,..zit wel goed hiero ,..:engel: :geslaagd:

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik heb ook nog een phase filter liggen ssm2040 van Blacet.
Wel in Digisound formaat maar die gaat omgekat worden :D

wat doet ongeveer een phase filter tov een "normal "filter
t omgedraaid [uit phase afspelen water in gestopt wordt ?

ik heb nooit iet s met phase ,..op een mixert ?
ik hoordat niet eg
maar een phasher pedale/ of in fx box vindt ik een van de betere fx modules ,..lekker wazig slidy ,..
maar een "FILTER PHASER ???
XPLAIN
LINK

Komen de printjes die je van mij overgekocht hebt ook nog in je modular? Zoja ben ik wel benieuwd naar je vorderingen ermee.

Ik wilde eigenlijk een vraag gaan stellen op het forum over compatibiliteit tussen de verschillende smaken zelfbouw modules die er in omloop zijn en en toen zag ik deze thread. Mooi werk allemaal. Ik heb namelijk een jaar of 25 geleden mijn Kawai 100F synthesizer uitgebreid met een aantal zelfbouw modules, te weten:
ETI/DigiSound voeding
ETI/DigiSound VCO (2x)
Formant VCF 24dB
Formant VCA
Formant LFO's
Formant ADSR
Formant Noise
Ik had toen hulp van iemand die electronisch wat beter onderlegd was dan ik en ook zelf schakelingen kon maken. Een paar jaar geleden heb ik mijn Kawai 100F weer in ere hersteld en hield dus al die modules over. Nu wil ik daar eigenlijk een modulaire synth van maken en als de mogelijkheden mij bevallen eventueel uitbreiden met extra zelfbouw modules. Ik zag in de documentatie van de VCO's dat de uitgangen van de golfvormen 0-10V is (ik neem aan DC?). Ik lees in de 2 formantboeken die ik heb dat bijv. de ingangen voor de VCO's op de VCF 2,5V top-top is (ik neem aan AC?). Ik zag dat in project van deze thread ook een DigiSound VCO gebruikt werd. Hoe stem jij de ingangen en uitgangen op elkaar af? Gebruik je daar mixers voor of pas je het op de prints aan?

Origineel geplaatst door manvsmachine
Komen de printjes die je van mij overgekocht hebt ook nog in je modular? Zoja ben ik wel benieuwd naar je vorderingen ermee.

Ik ben een foto vergeten geloof ik...

De SSM print heb ik gebouwed en alweer doorverkocht, dat was niet mijn ding.
De ASM VCO komt er uiteraard wel in;

Attachments

• asmvco.jpg
    asmvco.jpg
    80,6 KB · Bekeken: 171
Ik zag in de documentatie van de VCO's dat de uitgangen van de golfvormen 0-10V is (ik neem aan DC?)

Het hangt ervan af welke uitgang. Er zitten 0-10V en -5 tot +5 volt uitgangen op mijn Digisound VCO.
Ik zou een 0-10 volt sinus eerder AC met 5 volt offset noemen dan DC.

Hoe stem jij de ingangen en uitgangen op elkaar af?

Niet. Het is in de praktijk allemaal veel minder erg dan het lijkt. Ik heb inderdaad een enorme brij aan verschillende modules, maar heb op vrijwel alle ingangen attenuators zitten. De ene keer moeten die wat verder naar beneden dan de andere keer, maar ik heb nog nergens een print hoeven aanpassen.

Origineel geplaatst door etaoin
Ik ben een foto vergeten geloof ik...

De SSM print heb ik gebouwed en alweer doorverkocht, dat was niet mijn ding.
De ASM VCO komt er uiteraard wel in;

mooi om te zien :).

Ik kon zelf toch niet aan de onderdelen komen. Als ik van tevoren een parts list had gezien had ik het ding nooit besteld.

Heb je ook al mp3 demo's met de ASM vco erin?

En welke configuratie heb je er uiteindelijk van gemaakt? aangezien er verschillend varianten mogelijk waren.

Ik kon zelf toch niet aan de onderdelen komen.

Ik had dus alles liggen, dus dat kwam mooi uit zo.

En welke configuratie heb je er uiteindelijk van gemaakt? aangezien er verschillend varianten mogelijk waren.

De "high end" versie. De meest stabiele dus. Low end VCO's had ik al genoeg ;)

Ik had dus alles liggen, dus dat kwam mooi uit zo.

De "high end" versie. De meest stabiele dus. Low end VCO's had ik al genoeg ;)

En bevalt het ding wel? :)

Nouja dan horen we het binnenkort wel :)

wat viel er tegen aan het ssm filtertje?

welk vind jij de 24db lowpasfilter die het interessants is om zelf te bouwen?

wat viel er tegen aan het ssm filtertje?

Hiet voegde niet zoveel toe aan de hele rits LPF's die ik al heb. Ik heb ook mijn diodeladder de deur uit gedaan nu ik een transistorladder heb. Ik moet echt wat andere filters dan low-pass gaan bouwen nu :D

welk vind jij de 24db lowpasfilter die het interessants is om zelf te bouwen?

De Synthacon VCF (van Ken Stone) gebruik ik het meest, maar ik weet eerlijk gezegd niet of die 24dB is, ik denk het niet. Ik denk dat voor de meeste mensen toch iets als die Minimoog-kloon het interessantst zijn omdat dat gewoon een populair filtertype is.

Origineel geplaatst door Martin Peters
Ik wilde eigenlijk een vraag gaan stellen op het forum over compatibiliteit tussen de verschillende smaken zelfbouw modules die er in omloop zijn en en toen zag ik deze thread. Mooi werk allemaal. Ik heb namelijk een jaar of 25 geleden mijn Kawai 100F synthesizer uitgebreid met een aantal zelfbouw modules, te weten:
ETI/DigiSound voeding
ETI/DigiSound VCO (2x)
Formant VCF 24dB
Formant VCA
Formant LFO's
Formant ADSR
Formant Noise
Ik had toen hulp van iemand die electronisch wat beter onderlegd was dan ik en ook zelf schakelingen kon maken. Een paar jaar geleden heb ik mijn Kawai 100F weer in ere hersteld en hield dus al die modules over. Nu wil ik daar eigenlijk een modulaire synth van maken en als de mogelijkheden mij bevallen eventueel uitbreiden met extra zelfbouw modules. Ik zag in de documentatie van de VCO's dat de uitgangen van de golfvormen 0-10V is (ik neem aan DC?). Ik lees in de 2 formantboeken die ik heb dat bijv. de ingangen voor de VCO's op de VCF 2,5V top-top is (ik neem aan AC?). Ik zag dat in project van deze thread ook een DigiSound VCO gebruikt werd. Hoe stem jij de ingangen en uitgangen op elkaar af? Gebruik je daar mixers voor of pas je het op de prints aan?

lachuh een kawai de golf vormen en filters enso semi mod. gemaakt ?
fotoos ,..?

Hiet voegde niet zoveel toe aan de hele rits LPF's die ik al heb. Ik heb ook mijn diodeladder de deur uit gedaan nu ik een transistorladder heb.

Ik moet echt wat andere filters dan low-pass gaan bouwen nu :D,......JAJAJAJA

De Synthacon VCF (van Ken Stone) gebruik ik het meest, maar ik weet eerlijk gezegd niet of die 24dB is, ik denk het niet. Ik denk dat voor de meeste mensen toch iets als die Minimoog-kloon het interessantst zijn omdat dat gewoon een populair filtertype is.

BV DE CS30 IS WEL AARDIG ROEM RUCHT OM ZN FILTERS DIV DB STYL HEDEN ,..EN HIGH/BAND /LOW PASS DACHT 6 /12 DB ,...ERG SLIKKIE KLINKT IE BV IN DE BANDPASS MODE ,..KLEIN PIEK BEREIK

IS GEEN KIT OF PRINT VAN ERGENS NOIT GEZIEN ,..
IEDEREEN BOUWT BV MOOG FILTERS ,..DIE 4072? IS WEL OK oeps ....
uhh is dat een oude meanie arp clone zeg maar ?

uhh is dat een oude meanie arp clone zeg maar ?

Yep, en ik denk dat ik die ook nog prefereer boven de minimoog kloon. Zoals je zegt, iedereen heeft al een moog kloon, dus alles klinkt al moog-kloon.

Anyway, er staat wel nog een Korg triple resonator op het programma en/of een Mutant Vactrol multimode VCF. Da's in ieder geval ook weer wat anders.

Back