Bouwverslag budget modular

Ik wilde nog vragen waar je de aluminium frontplaatjes vandaan hebt. Hoe groot en hoe dik zijn ze? Ik heb wat bij Conrad besteld (200x100x1,5) maar ik ben bang dat ze misschien te slap zijn; moet ze nog binnenkrijgen.

Ik wilde nog vragen waar je de aluminium frontplaatjes vandaan hebt.
Mijn vraag is al beantwoord door beter te lezen. Zag volgende in het begin van de thread staan:
Ik heb 1mm half hard geanodiseerd aluminium van de Gamma.
Ik heb inmiddels de aluminium plaatjes van Conrad binnen (bestelnr. 526037-89). Is toch stevig genoeg. Aan 1 zijde zit zelfs plastic folie opgeplakt voor bescherming. Dus ik kan ook gaan beginnen.

1,5mm is stevig zat. De belangrijkste reden dat ik dunner materiaal gebruik is dat het makkelijker verkrijgbaar is (Conrad is erg duur en heeft een minimaal bestelbedrag) en ik vind het zelf wat makkelijker te verwerken met een normale boor en zaag. Voor kleine frontjes maakt het trouwens niet zoveel uit; het buigt nauwelijks door. Maar ik zou geen 5U willen maken met 1mm...

Ik ben nog een beetje aan het dubben over de te gebruiken patchkabels en connectoren. Ik dub dan tussen jacks (6,3mm) of bananenstekker. Ik persoonlijk vind de 6,3mm jacks wat degelijker en betrouwbaarder dan de 3,5mm jacks.
Bananenstekkers hebben het voordeel dat je ze op elkaar kan prikken waardoor je weer minder multiple jacks modules nodig hebt. Ook zijn de connectoren voor op de frontplaat in meerdere kleuren verkrijgbaar. Maar bij bananenstekkers heb je geen afscherming omdat het een enkele draad is. Levert dit dan geen storing op het signaal op? Of is dit niet relevant omdat het niet om audiosignalen gaat maar om stuursignalen?
Vroeger maakte ik patchkabels met afgeschermde kabels en mono 6,3mm jacks met aan een zijde de afscherming wel gesoldeerd op de jack en aan de andere kant niet om aardlussen te voorkomen. Heeft iemand daar andere ideeen over?

@ Etaoin:

Kun je eens een lijst plaatsen van welke modules je op dit moment hebt? En misschien dat je dat in een volgorde kan zetten van welke je erg waardeert en/of essentieel acht.

Ik heb onlangs van je te horen gekregen welke Ken Stone modules je hebt, maar een compleet overzicht voorzien van alle modules voorzien van waardering lijkt me voor iedere beginner van pas te komen.

Ik dub dan tussen jacks (6,3mm) of bananenstekker. Ik persoonlijk vind de 6,3mm jacks wat degelijker en betrouwbaarder dan de 3,5mm jacks.
Bananenstekkers hebben het voordeel dat je ze op elkaar kan prikken waardoor je weer minder multiple jacks modules nodig hebt. Ook zijn de connectoren voor op de frontplaat in meerdere kleuren verkrijgbaar. Maar bij bananenstekkers heb je geen afscherming omdat het een enkele draad is. Levert dit dan geen storing op het signaal op? Of is dit niet relevant omdat het niet om audiosignalen gaat maar om stuursignalen?
Vroeger maakte ik patchkabels met afgeschermde kabels en mono 6,3mm jacks met aan een zijde de afscherming wel gesoldeerd op de jack en aan de andere kant niet om aardlussen te voorkomen. Heeft iemand daar andere ideeen over?

ik vraag t ook maar ff ...isdat soo dat een draad zonder aarde [aarding] brom ruis olvertd ...?
conclusie denkik
niet???
want ander zou t princiepe concept bv de nanana modulair ...bohm niet kunne bestaan ast problemen oplevert en serge bv ook alemal banana

persoonlijk zou ik voor banana stekker gaan gewoon ergens inprikken en m bv 3x erop prikken ,..patch eroplos ,..
zeg me ask miss heb ?

sc6 gewenst !
:halleluja

Nieuw model frontjes. Ik kon het niet laten op het minimoog filter wat traditionelere knoppen te zetten (alhoewel het eerlijk gezegd ook was omdat daar een potmeter in zit die ik niet met de juiste as kon krijgen om er ook van die grijs/blauwe op te zetten...)

mixer_moog.jpg

Back