[SU700] Sample import vanaf SCSI

Heb ook al geprobeerd de inwendige SCSI termination (op de SU) af te zetten (stond aan) maar ook dit hielp niks.. Maar weer aangezet dus

Dat betekent in ieder geval dat je termination op je Jaz drive "Off" moet zetten. Ligt het niet aan je jaz-schijf? Ik heb zelf ook een jaz-drive en die werkt prima met deze instellingen, maar nu zie ik wel dat ik hem op scsi id 5 heb staan. Misschien dat dit wel werkt.

Verder staan je instellingen gewoon goed, ik zou een keer een andere drive proberen.

Origineel geplaatst door spdk
.......ik zou een keer een andere drive proberen.

Dat wil soms nog wel eens helpen ja.
Ik heb eens gehad dat ik de SU700 na een half jaar weer eens aan deed en toen las die m'n SCSI zip (250mb) niet, je kon zeg maar geen scsi kiezen in het load menu. Toen ik er een 100mb aan hing (had ook een andere kabel trouwens) deed ie het wel. Daarna weer de 250mb er aan gehangen en die deed het toen ook weer.
Mischien is een andere kabel ook al genoeg om je Jazz te laten ontwaken.....

Ok dit gaan we proberen dan maar.. Damn, toch jammer dat als je een complete set koopt dat dan de helft maar werkt :(
En dat de meneer in kwestie niet meer reageert op e-mails...

Net 3 zaken afgeweest voor een SCSI kabel, maar geen geluk, nergens hebben ze ze meer.. Maar eens rondvragen bij bekenden of ze toevallig zo'n ding hebben liggen waarmee ik m ff kan testen! Niet kunnen opslaan suckt toch wel donkeyballs... Dus iedereen in de Achterhoek met een SCSI kabel, roept u maar! :)

Maar wat een lekker bakkie is het :{

Nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn SCSI probleem.. Heb er ondertussen een zipdrive bij, maar die aansluiting is dus weer anders en SCSI kabels zijn niet echt dik bezaaid tegenwoordig.. Argh!

Niemand die ooit ditzelfde probleem heeft gehad?

Ok, ik kan je alleen vertellen welke set-up bij mij wel werkt: Termintion aan bijde kanten aan (dus in de SU, en op je Jazz)
dit is een qoute van een SCSI faq: "On a SCSI bus, you must have two terminators, one at each end of the bus"
bron:http://www.macdisk.com/scsipben.php3#BM3

Ik heb de ZIP op ID 5 staan, (kan alleen 5 of 6 kiezen op mijn zip) en de SU700 op 7....
Verder moet de ZIP drive bij mij EERST aan, vóórdat de SU aan gaat, anders ziet hij hem niet.
Nadat de ZIP drive gaat draaien en je een "klik" geluid hoort, kan ik via het [Load] menu op de ZIP komen..

Verder heb ik ook met een externe HD gehad dat hier een jumper om moest zodat de SCSI drive altijd "ready" was, blijkbaar kent de SCSI norm ook een mode waarbij de SCSI device wakker wordt gemaakt door de host, en de SU ondersteund dit niet... Ik heb nooit een Jazz gehad, dus weet niet of deze optie hier van toepassing is, op de ZIP in ieder geval niet.

Nou ik hoop dat deze beetjes info je mischien kunnen helpen. Verder heb ik mijn SCSI kabel (mini 50 pins naar een soort parallel poort aansluiting) gehaald bij een electronica boer die ook weerstandjes, printplaatjes enzo verkoopt. Ben je bij electro. zaken geweest of alleen computer winkels?

Anders mischien te koop bij Conrad.nl, of speurders, marktplaats..2de hands computer beurzen, etc..

Succes!

Back