Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door MikeJarod
Tssss die sounds worden gemaakt door de fx
Imo boeie. Het gaat mij om het totale geluid, niet hoe een osc droog klinkt.

En tot slot 4 van 4![]()

- 140 verschillende osc typen
Is dit een unique feature?- 3 osc's per voice + sub osc
De mod matrix is lekker compleet en werkt een stuk beter dan voorheenm 3 LFO's is fijn maar ook niet uniek. En zoals je zelf al aangeeft, dit ding heeft echt meer Envelopes nodig.- 3 LFO's, 2 ENV's, 8 slot mod matrix
16 parts had de virus al een tijdje maar andere synths ook. 80 stemmen.... Ik zeg "microQ Omega" 75 stemmen en dat al sinds eind 2001.- 16 part multi, ~80 poly
Delay is ok, distortion en EQ kunnen zeker beter.- Prima klinkende delay, reverb, EQ, distortion, chorus, phaser, unison en vocoder onafhankelijk per kanaal
Dit is inderdaad uniek zover ik weet. Kwa automation was er natuurlijk veel te lenen van de viruspowercore GUI maar ok...deze geef ik je.- Midi controller
- Midi interface
- Audio interface
- Software patch editor + plugin die je bijna alles laat automatiseren
Mjah, meer geheugen insteken. Tjah...wat zal ik er van zeggen. Hoeveel patch lokaties heb je nou echt nodig? Eerlijk zeggen......- 2688 patch locaties
Die is leuk gedaan inderdaad, kun je deze alleen vanuit de software editten of ook standalone?- Programmeerbare arp
Mjah, ik vind dat synths daar per definitie achterlopen. Kijk eens naar workstations en performance synths. Daar zitten schermen van 10 bij 10 cm op. Het scherm op mijn machinedrum is nog een stuk groter in ieder geval.- Grafisch display
Vind ik subjectief. Access heeft vrij weinig gedaan voor de Virus C behalve een paar filter algoritmes beschikbaar maken en meer ruimte voor patches door de demo eruit te slopen.- Goede ondersteuning van de fabrikant + ruimte voor uitbreidingen in de toekomst
Hey...da's ook subjectief!En het klinkt nog als een klok ook. Vind ik toch best indrukwekkend![]()

edit2: Ik ga zo een mailtje doen naar de Ampfea list, met de dingen die ik zou willen, maar ik zal ook jouw mening over de zwakke osc's aankaarten. Dan krijgen ze iig een signaal, wie weet wat ze er mee doen.
Origineel geplaatst door turtel
Bedankt voor de samples mike , vindt hem erg vet klinken .
graag nog meer samples want geluiden zeggen meer dan woorden.![]()

) dus meer gaan updaten als remote-controller.Origineel geplaatst door jaccis
En een OS update zodat er de demo gedumpt kan worden, voor meer space voor: nog meer patches en wat veranderingen !
Ehm nee.....de Midi komt via de USB de pc binnen. De meeste andere synths hebben geen USB of niet de functionaliteit om de Midi via USB te besturen. Mocht het niet mogelijk zijn de midi poorten van de virus te gebruiken als midi interface via de USB aansluiting ben ik het met je eens. Dan is het gewoon een synth met midi via USB.Ik vind het alleen erg blij dat het meteen een midi-inerface genoed word. Elke synth is toch een 1x1 midi-inteface ?
Ehm....dat kan toch allang? Daar heb je zeker geen Ti voor nodig. Als jij gewoon op 1 van je 16 parts een patch maakt die gebruik maakt van de audio in kun jij naar hartelust je LFO's, FX (ik neem aan dat de FX per part ook gewoon op de audio input te gebruiken is) en mod matrix gebruiken hoor. Waarom je daar een OSC is zou betrekken weet ik niet....die heeft een Sherman namelijk ook niet....of je moet de LFO meerekenen.Maar ik hoop dat ie dadelijk dus als een volwaardige remote-controller gaat klinken.... netzoals je synths door een bijv. shermann-filterbak kan heen jagen, maar dan moet dit ook nog met de LFO's,OSC,effecten,matrix etc... kunnen![]()
) maar ik doe dat meer om snel te kunnen schetsen. Als eenmaal iets staat is het OF tweaken, OF from scratch een nieuwe sound bakken met bepaalde eigenschappen van het "schets" geluid. Soms komt er dan juist iets compleet anders uit wat veel gaver klinkt. Bovendien is het dan ook "meer eigen".Origineel geplaatst door jostiii
Kijk, ik snap AcidFever wel, en hij heeft ook wel goeie punten, maar het is en blijft subjectiviteit, maar probeert het objectief te brengen door naar de nummers te kijken en de vergelijking te trekken met andere verkrijgbare synths. Dat is zijn goed recht. Als hij de TI niet tof vind, prima, everybody's free to think and say what they want, niewaar?
Gevoel is alles uiteindelijk. Ook al heb je de dikste synth allertijden staan maar je werkt er niet prettig mee dan heb je er nog weinig tot niets aan. Dat was mijn grootste probleem met de virus. Ik had gewoon problemen met enkele van de implementaties en toch ook de sound idd.Bij mij gaat het naast de sound ook om het gevoel dat de synth me geeft. En daar ik een paar jaar echt vanALLES heb gedaan met mijn Virus Rack XL was het echt een nobrainer om de TI aan te schaffen. Zelfs als het "meer van hetzelfde" is (C + meer features voices fx whatever). En dat geeft me een goed, vertrouwd gevoel. En dat heb ik met dingen als Waldorf nou eenmaal veel minder.
Als je meer een geluidspurist bent (en ik merk aan alles dat AcidFever in die categorie valt) dan kan ik me voorstellen dat de TI rondweg teleurstelt.

Dat hangt echt heel erg van de muziek die je maakt af. Als je eenr edelijk droge eindmix hebt (dus weinig reverb etc) dan ga je het zeker wel horen. Als je verder je drumtracks vol hebt staan met ride en bekkenachtige zaken smeer je de boel veel beter dicht en hoor je inderdaad minder detail. Maak je echter minimal techno ofzo dan worden er relatief weinig geluiden gebruikt en ook heel minimalistische gesequenced zodat je dus eigenlijk elk geluid afzonderlijk wel kunt plaatsen.Maar even ter overweging: hoeveel van het kwaliteitsverschil tussen de TI en een andere synth met betere oscillators ga je horen als je een volledige mix hebt met niet alleen de TI maar ook andere synths + drumcomputers + fx + eq + processing, etc. etc. ? Tuurlijk, ik snap wel dat "hoe beter het kernmateriaal, hoe beter het eindresultaat", maar zou het echt zo gigantisch veel uitmaken in een eindproduct/eindmix?
Buiten het feit dat de Oscs een iets ander karakter hebben, heeft de NR3 nog een aantal unieke features die volgens mij Access goed kunnen aanvullen.
en ik vind dat ik me eigenlijk nog best niet-onredelijk heb opgesteld haha. Er is wel eens een periode in mijn leven geweest dat dat anders was ;-)Origineel geplaatst door jostiii
@AcidFever:
Jep, werkpaard is een mooi woord ervoor. Maar niet als solo-synth. In mijn beperkte studiootje heb ik er ook gewoon een romplertje naast hangen voor basic sounds en een leuke piano enzo.
Tja, en binnenkort als alles goed gaat ook nog een Nord Rack 3 als aanvulling op al het Access "geweld"Buiten het feit dat de Oscs een iets ander karakter hebben, heeft de NR3 nog een aantal unieke features die volgens mij Access goed kunnen aanvullen.
Kijk, eigenlijk de discussie die je voert over het geluid, kun je vergelijken met gitaren: duizend en een verschillende gitaren, allemaal met hun eigen timbre, overtonen, warmte, etc. etc. etc. en een gitarist heeft ook meestal een werkpaard, maar daarnaast ook nog een boel andere gitaren soms voor hele specifieke kenmerkende geluiden en soms gewoon om in het juiste "frame of mind" te komen voor het spelen van een nummer.
Zo is dat met synthesizers denk ik net eender: elke synth z'n eigen karakter, geluid en gevoel.
Kijk, en ik ga natuurlijk niet ontkennen dat ik de TI zal verdedigen tot op het boten ik vind dat ik me eigenlijk nog best niet-onredelijk heb opgesteld haha. Er is wel eens een periode in mijn leven geweest dat dat anders was ;-)