Mooiste filmmuziek

Bladerunner, Pi, American Beauty en Merry X-mas mr Lawrence staan ook op m'n favorieten lijstje.

Maar ook Paris/Texas wat nog regelmatig bij docu's gebruikt wordt op de TV.

the lost highway, pi en requim for a dream en ghost in the shell zijn de enige die me nog bijstaan qua muziek
laats nog a tale of two sisters/ Janghwa, Hongryeon (koreanse titel) gezien erg mooie muziek en erg freaky film
a space oddysee heb ik weggegeven omdat ik die muziek niet kon verdragen dat getier ging maar door
het liefst heb ik eigenlijk dat er geen muziek in een film zit of iig gedoseert dus niet de hele tijd van die hollywood strings die spanning erin proberen te houden die er geneens is

thief

thief

van tangerine dream....erg mooi...

Attachments

• thief_main.jpg
    thief_main.jpg
    10,1 KB · Bekeken: 156
De muziek in de serie Battlestar Galactica is ook goed gevonden, echt mega introtune vind ik dat!

Hoe laat begon die serie eigenlijk in de Wreighties op TV en tot hoe laat duurde het dan vraag ik me eigenlijk nog af..

Iemand die oude KRO gidsen heeft?? :D

Okee, ik ben nu eenmaal een Dylan freakje van 133 kilogram...

Maar waar de muziek nogal sterk aanwezig is, zonder uit de toon te vallen, is 'Pat Garret and Billy The Kid'.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Okee, ik ben nu eenmaal een Dylan freakje van 133 kilogram...

Maar waar de muziek nogal sterk aanwezig is, zonder uit de toon te vallen, is 'Pat Garret and Billy The Kid'.

Wout

Het gebruik van "Every Grain of Sand" in Another Day in Paradise, doet me nog de rillingen geven...

Erg pijnlijke film.

Origineel geplaatst door demian
De muziek in de serie Battlestar Galactica is ook goed gevonden, echt mega introtune vind ik dat!

Hoe laat begon die serie eigenlijk in de Wreighties op TV en tot hoe laat duurde het dan vraag ik me eigenlijk nog af..

Iemand die oude KRO gidsen heeft?? :D
Ik heb de limited edition DVD box (in de vorm van het hoofd van een Cylon robot), maar die ligt hier niet naast me. De serie begon in 1979 dacht ik tot 1981 of zo. De eerste reeks vond ik stukken beter dan de tweede (behalve dan die dubbele aflevering over hoe Starbuck aan zijn einde kwam - met een bijeengeknutselde reuze-Cylon als vriend op het einde (!) ;{ ).

Origineel geplaatst door THM
Ik heb de limited edition DVD box (in de vorm van het hoofd van een Cylon robot), maar die ligt hier niet naast me. De serie begon in 1979 dacht ik tot 1981 of zo. De eerste reeks vond ik stukken beter dan de tweede (behalve dan die dubbele aflevering over hoe Starbuck aan zijn einde kwam - met een bijeengeknutselde reuze-Cylon als vriend op het einde (!) ;{ ).
1978 en 1980... die laatste word idd door de echte fans zelfs afgedaan als 'niet bestaand'...
en laten we het asteblief maar helemaal niet hebben over de re-imagined season... :erm:

Origineel geplaatst door THM

Die aflevering waar jij op doelt schijnt bekend te staan als de beste aflevering ooit van die serie.
Die moet ik zeker nog 's gaan herzien dan!!

Bericht door een moderator:
Heren, blijf ditmaal on-topic, graag...

o.a, maar voornamelijk:

Memento.
Talented Mr Ripley.
Bram Stokers Dracula.

Sorry ontopic ja.

Maar het staat me bij dat in de film Nerds, muziek van Kraftwerk zit.
Verbeter me als ik het fout heb hoor.

Back