Mooiste filmmuziek

heb hem jaren geleden gezien maar ik kan me goed herinneren dat ik erg onder de indruk was van The Mosquito Coast (Maurice Jarre) .....

:halleluja

Ik vind de muziek van The Lord of The Rings echt zeer goed. Telkens ik die hoor, bij voorkeur in samengang met de prachtige landschapsbeelden, springen de tranen me telkens weer in de ogen :)

Dat bleiten heb ik trouwens wel bij meer muziekstukskes, o.a. ook bij de opening van Star Wars films.

Verder heb ik onlangs 'The Shining' gezien. De muziek draagt in die film wel écht goed bij tot de sfeer :D :D

Origineel geplaatst door Steven V
Ik vind de muziek van The Lord of The Rings echt zeer goed. Telkens ik die hoor, bij voorkeur in samengang met de prachtige landschapsbeelden, springen de tranen me telkens weer in de ogen :)

Dat bleiten heb ik trouwens wel bij meer muziekstukskes, o.a. ook bij de opening van Star Wars films.

Verder heb ik onlangs 'The Shining' gezien. De muziek draagt in die film wel écht goed bij tot de sfeer :D :D

Okee, maar wat vindt je dan van The Rohan Theme ??
Dit is ze vreselijk kitsch en eenvoudig (op zich niks mis met eenvoud, maar niet in dit geval!).. Niet te geloven dat Howard Shore hiermee weg komt...

Origineel geplaatst door gremlin23
Okee, maar wat vindt je dan van The Rohan Theme ??
Dit is ze vreselijk kitsch en eenvoudig (op zich niks mis met eenvoud, maar niet in dit geval!).. Niet te geloven dat Howard Shore hiermee weg komt...

Ik weet eigenlijk niet goed welk nummer je nu bedoelt... Ik heb de muziek niet; maar ken ze enkel van de film eigenlijk. En ik heb enkel de laatste film op DVD (overige twee zullen er ooit wel komen). Waarschijnlijjk vind ik dat ene net zoals jij deuntje niet speciaal, anders had ik het vast wel onthouden.

OK, beste outtro is de Bladerunner Theme van Vangelis. Oneindig goed.
En de beste intro tune ever is... Jerry Goldsmith met roffelroffelderoffel:
:D

Attachments

• jg.mp3
    1.002,4 KB · Bekeken: 153
absoluut de moeite waard.
Tenminste als je hem nog aan kan komen.

Attachments

• 19169.jpg
    19169.jpg
    101,1 KB · Bekeken: 149
Had ik 2001 A Space Odissey van Kubrick al genoemd?

tja.. lastige vraag.. kleine selectie van de beste stuff dan maar:

in ieder geval alles van Angelo Badalamenti (alle films van David Lynch dus)..

Stalker & Solyaris (ook de remake) & Andrei Rublev..

A Space Odyssey: 2001...

Pi... niet zozeer omdat 't zo goed bij de film paste, maar gewoon omdat het een fantastische verzameling van muzikanten is..

Koyaanisqatsi & Powaqqatsi & Naqoyqatsi...

Het lijkt wel alsof er hier geen Hans Zimmer fans zijn, :)
Wat dacht je van Hanibal en Black Hawk Down. En iedereen kent Gladiator van zijn hand.
Misschien veel ideeen hier en daar gepikt maar draagt wel bij aan de sfeer in de film.

1. Star Wars (eeuwig jeugdsentiment)

2. Escape From New York (beste electronische filmmuziek en destijds redelijk vernieuwend)

3. The Shawshank Redemption (meeslepend, net als de film zelf)

4. The Godfather (Simpelweg briljant....)

5. O Brother Where Art Thou? ("I'm a man in constant sorrow") :D

Kitaro - Queen Millennia

sm_queen_millennia_canyon_c28g0124_cover.jpg

Deze vond ik ook erg goed te pruimen, al is het natuurlijk niet 'echte' filmmuziek:

David-Bowie-Christiane-F---Se-91280.jpg

Ook nog niet genoemd, toch een aardige film, van Jerry Goldsmith met Tangerine Dream:

completelegendfront.jpg

Deze is ook fijn:

B00004CXXA.02.LZZZZZZZ.jpg

niemand vermeldt Danny Elfman:
denk maar aan het schitterende "the nightmare before christmas" prachtig toch!

#yoonchi#

Het lijkt wel alsof er hier geen Hans Zimmer fans zijn,
Wat dacht je van Hanibal en Black Hawk Down. En iedereen kent Gladiator van zijn hand.
Misschien veel ideeen hier en daar gepikt maar draagt wel bij aan de sfeer in de film.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jep..vergeten.
Heb ik ook nog ergens liggen.
Zit ook een zeer sterk thema nr in.

Attachments

• rainman.jpg
    rainman.jpg
    127,5 KB · Bekeken: 154
OOh oh.nu zal ik wel ruzie krijgen.:D

Maar toch vind ik dat Mr.Williams hier een goed stukje vakmanschap heeft afgelevert.

Attachments

• 060604_harry_potter-thumb.png
    060604_harry_potter-thumb.png
    299,8 KB · Bekeken: 165
Wat mij wel is bijgebleven:

Irrisible een intro toon van +- 15 minuten.

la hane , nique la police (ntf) meesterlijk stukje muziek gezien de hele situatie wat er in de film afspeeld. (raad ik echt aan)

Niet dat het er speciaal voor is geschreven maar ik vind dat Quentin Tarantino altijd een goede soundtrack keuze heeft.

filmmuziek

filmmuziek

Heeft iemand al John Barry genoemd? Dances with wolves, out of africa!!
Die man heeft een echte eigen sound. Dat vind ik bij velen ver te zoeken. Ze maken allemaal
mooie muziek, maar niet veel lui zijn orgineel. Hans zimmer is natuurlijk de man met het vuurwerk.
Danny elfman is een sprookje. Er zijn te veel goeie om te noemen.

Back