Roland SDD320 Dimension D ??????

smackos

Gepokt en gemazeld
sdd-320_600.jpg

Heeft iemand hier een mp3 of audio voorbeeld van?

Of weet muziek waar die in is gebruikt?

Origineel geplaatst door Hanz
Hier kan je in ieder geval een idee krijgen van hoe 't ongeveer klinkt:
http://www.uaudio.com/products/software/UAD-1/dim-d/demo.html

En verder is het nogal een subtiel ding, dus ik denk niet dat je heel makkelijk kunt aanwijzen waar en hoe.

Kep de UAD versie getest een aantal dagen en het is best een mooi effect. Maar je kan wel duidelijk horen wanneer ie gebruikt wordt. Ik vond het maar weinig subtiel. Het effect zelf is niet heel erg kleurend of diep, maar het stereobeeld verspringd echt heel erg en je hoort in stand 3 of 4 een extra harmonische erbij komen. Klinkt echt te gek op gitaar enzo

Origineel geplaatst door Nolet
............ Ik vond het maar weinig subtiel. Het effect zelf is niet heel erg kleurend of diep, maar het stereobeeld verspringd echt heel erg en je hoort in stand 3 of 4 een extra harmonische erbij komen. .....

De UAD versie is idd niet zo subtiel.
Klinkt mischien stom maar in dit geval vind ik de hardware versie duidelijk beter dan de plug...

Hehe wat een verschikkelijke demo's en filmpjes...die vocalen en die vent werken echt op mijn zenuwen. Ook leuk dat ze dat op een synthesizer laten horen...

Ik kan er eentje ruilen voor iets of een Space Echo, maar ik heb al een Space echo RE201...2 Space Echo's...hmmm.

Laatst gewijzigd:
Nuja uiteindelijk toch overstag gegaan door de peer-pressure van mono/poly :D

De Dimension D werkt af en toe echt verslavend. Echt bijna alles word er mooier door, MAAR met mate. Het word nooit "to much" zoals met de meeste chorussen.....

Yups...het is bijna een soort exciter/vitalizer.

Is dat niet zonde om een synth voor een effect te ruilen? Ok je hebt al veel synths, maar toch.
Is zo'n effect nou veel bijzonderder dan je andere effecten?

Hij is fijn.
Het lijkt een beetje op de "random pitch shift" mode (lees: chorus) van de Eventide Harmonizer H949...errug mooi vind ik.
Met mate gebruiken...maar dat ene spoor in een liedje kan er een fijne lift mee krijgen.
Althans...zo zet ik de H949 op dit moment het meest in.

Ik vind het heel mooi stereo worden ermee....

Zonder de phaseproblemen in het laag....

Back