Sliderknobs Arp AXXE

Exq's

Nieuwkomer
Ik ben de bezitter van een originele Arp AXXE monosynth.

http://www.synthmuseum.com/arp/arpaxxe01.html

In het verleden heeft hij in een hobby-studio gestaan waar hij door meerdere personen gebruikt is. En dan heeft zijn sporen nagelaten: De sliderknobs (dus de dopjes óp de sliders) zijn vrijwel allemaal gebroken of kwijt, en er is een toets kapot. :stupid

Ik kan me nog herinneren dat enkele jaren terug zulke losse sliderknobs los via Ebay te koop werden aangeboden. Maar de laatste maanden is daarvan niets meer te vinden. Omdat ik mij Arp toch graag weer op orde wil krijgen, omdat hij een dergelijke staat niet verdient, zou ik graag willen weten of iemand mij kan vertellen waar ik degelijke knobs kan kopen/ online bestellen.

Deze zijn..........niet te krijgen..en als je ze al vind zijn ze zeer duur...Weet je..de meetste axxen en odysseys,arp synths in het algemeen hebben geen slider caps dus ik zou me daar niet al te druk over maken..

Het is ook meer om het schuld-complex te verminderen, gezien de manier waarop ik het apparaat heb behandeld en bijna heb afgedankt. Hem terugbrengen in de prima conditie waarin ik hem destijds heb aangeschaft zou dus haast een obsessie kunnen worden. ;)

Re: Sliderknobs Arp AXXE

Origineel geplaatst door Exq's
De sliderknobs (dus de dopjes óp de sliders) zijn vrijwel allemaal gebroken of kwijt
gewoon lekker er allemaal afslopen dan zit je er ook niet steeds tegen aan te staren... die caps dragen toch niet bij tot een beter functioneren van de synth zelf... synths zijn om muziek mee te maken, niet om naar te staan kijken...

Ik heb gewoon de nog oudere zacht plastic sliderknobs op mijn Axxe mkIII, Avatar en Pro Soloist gezet, dat zijn van die nopjes die in alle kleurtjes van de regenboog komen. Ze horen er eigenlijk niet op (euh wel op de oude Arps white face & gold) maar het is wel leuk...en ze zijn nog wel te krijgen omdat ze niet perse door Arp gemaakt zijn.

Laatst gewijzigd:
ppc.jpg

Deze dus.

de truuk is natuurlijk een goedkope en gare axxe op te kopen .. met een beetje geluk kan je zo ook meteen je toets vervangen en nog wat andere dingen zoals spare sliders scoren .. althans dat ik mijn opzet nogsteeds .. op ebay gaan de axxen voor zo'n 2 to 3 honderd dollar weg .. afhankelijk van de staat .. slidercaps komen ook voorbij .. ook lege axxe omhusels en e.d.

zelf heb een afgerachte odyssey en een oke axxe ( allebei zwart/goud ;) .. enige jammere vindt ik aan de odyssey is dat je hem niet duofoon kan aansturen via CV/gate ( ivm met missen toets )

Origineel geplaatst door smackos
Ik heb gewoon de nog oudere zacht plastic sliderknobs op mijn Axxe mkIII, Avatar en Pro Soloist gezet, dat zijn van die nopjes die in alle kleurtjes van de regenboog komen. Ze horen er eigenlijk niet op (euh wel op de oude Arps white face & gold) maar het is wel leuk...en ze zijn nog wel te krijgen omdat ze niet perse door Arp gemaakt zijn.

Waar heb je die nopjes vandaan ?

slidercaps komen ook voorbij

Ja, ik kan me herinneren dat ze in het verleden nogal eens voorbij kwamen. Maar nu zie ik al maanden niets meer op Ebay. Ook al zijn die witte schuifpotmeters best mooi, 't is toch aardig als ik hem in (nagenoeg) originele staat terug kan krijgen.

En ja, ik ben het ermee eens dat die toets nog het belangrijkste is. Ik denk dat ik de zolder eens goed moet gaan uitmesten, want ik weet zeker dat ik de toets die toen in 2 stukken lag nooit weggegooid heb.

Ik heb die Arp AXXE in '94 voor FL 150,- gekocht van een man in Oost-Brabant, die in een bruiloftsband speelde. Hij had een "echte" polyfone synthesizer gekocht met allemaal gesamplede geluiden, en wilde van deze oude brik af. Ik heb toen nog FL 100,- van de vraag prijs afgepingeld (hij vroeg eerst FL 250,-). Trieste was nog wel dat ie ook nog een Korg Polysix had die hij wel voor FL 100,- mee wilde geven. Maar helaas zat dat er toen met mijn toenmalige studentenbudget niet in. =(

En voor degenen die mij ge-PMd hebben: Hij is niet te koop! ;)

die nopjes stonden 3 weken geleden nog op ebay hoor .. 3 setjes... je hebt ze denkt ik gewoon gemist

en idd saint eric is de arp king !

Ik heb al contact gehad met Eric! Toch in ieder geval bedankt voor het informeren. :)

Back