wat doe jij met je modular

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ok......even elitair doen.....ik bedoeld ANALOGE modulars

De nord mod is natuurlijk geen competitie qua flexibiliteit.........................qua sound is het natuurlijk gewoon een clavia.

Ik wordt gediscrimineerd! =(

:D :D

Origineel geplaatst door the red eye
Elke keer dat ik er mee bezig ben wens ik dat ik 4x zo veel had en nog een hele boel erbij, maar met wat ik nu heb kom ik al een heel eind, dus wegdrukken dat stemmetje, en binnen je beperkingen alles eruit halen wat erin zit :)

Heel herkenbaar.....

Had ik vroeger met mijn Lego ook eigenlijk al :D

Het is ook een soort Lego.

Ik heb sinds kort die a112 wavetable sampler................die is echt heel leuk.

Er komen nu ineens stemmen uit m'n modular......stemmen waarvan de snelheid en de pitch onafhankelijk aangestuurd worden door random lfo's....

Ghost in the machine.

Een aanrader voor die 150 euro...........

Origineel geplaatst door Jena_mu6
ik bedoeld ANALOGE modulars
....................qua sound is het natuurlijk gewoon een clavia.

Zo'n opmerking is vragen om moeilijkheden, als je zelf met een doepfer speelt, terwijl er hier jongens rondhangen met synthesizers.com, moog, buchla, serge, arp en andere modulairen...

Origineel geplaatst door Leo
Zo'n opmerking is vragen om moeilijkheden, als je zelf met een doepfer speelt, terwijl er hier jongens rondhangen met synthesizers.com, moog, buchla, serge, arp en andere modulairen...

eeh gelul Leo...............

Of je nou een nord modular hebt met oneindig veel modules, of een echte modular......................dat is zo'n groot verschil.
Dat zijn gewoon 2 absoluut verschillende dingen.

En niet zo neerbuigend over doepfer.....................met de juiste doepfer modules ben ik persoonlijk blijer dan met een dotcom systeem.

Jij baseert je ervaringen met doepfer op de basisystemen.......................en die zijn inderdaad niet echt geweldig. MAAR als je er andere modules bijprakt kan je echt wel hele vette resultaten krijgen.

Vergeet niet dat Doepfer zo'n beetje de meeste modules heeft......ook modules die je nergens ander vindt.

Ik zou graag een serge of een buchla willen hebben, omdat die ook lekker extreem zijn..................maar van een dotcom wordt ik echt niet warm omdat ik dat te beperkt vind.

nounou, gelul?

nord modular heeft toch hetzelfde principe? ok, je hebt de stekkertjes niet in je hand. meer modules dan de doepfer.
alleen het geluid van de clavia is niet echt analoog, daar dacht ik aan. en toen dacht ik aan het geluid van de doepfer a110 (en in mindere mate a111) en bedacht ik dat de clavia eigenlijk beter klinkt.
zo kwam ik er op. jij neemt ook anderer dingen mee in je overweging en komt tot een andere conclusie.
daarmee is wat ik zeg nog geen gelul. leer dat nou 's.

mono - ff je pb checken aub :biertje:

Origineel geplaatst door mono-poly
Koop dan is een echte modular Jean.
Nu hoor je er nog steeds maar half bij. :D
Ff tussenhaakjes... der is niets mis met doepfer..

Leo, koop jij lekker nog een moogerfooger of drie......................weet je wat.......doe de ook maar een voyager bij.

Ga toch schilderen man................BTW je nieuwe avatar is ook weer erg mooi, als ik was zou ik het wel weten..............

Ik zat maar wat te fucken hoor.
Doepfer heeft het meeste aanbod alleen is de kwaliteit van andere merken net beter.
De potmeters bereik is gewoon beter afgesteld en de klank kwaliteit ook.
Het .com systeem is mischien wat basic ja maar flikker er gewoon een motm kast bovenop.

Origineel geplaatst door mono-poly
flikker er gewoon een motm kast bovenop.

dat motm, wat betekent dat? is dat van 'ik motm ook hebben'?

ps jean
er staat toevallig een voyager hier, maar ik weet het niet hoor....

Even over Jena zijn opmerking terug te komen over .com
Ik snap het zelf ook niet zo he.
Dat mensen een .com systeem hebben in zo een 44 kast.
En vervolgens een 22 kast er op kopen en vervolgens weer met .com modules knallen.
Het aanbod van .com is wel wat magertjes en het is zo velen malen leuker als je er bijvoorbeeld een 22 kast op zet met motm modules.
En dan geen motm vca's envelopes of zo, hoewel ze een hele gave uitgebreide hebben.
Maar lekker met waveshapers of een triple resonance vcf.
Dit zijn ff vlug 2 voorbeelden van modules die je system velen malen leuker maakt.
En dingen die Roger helaas niet zo 1 2 3 op de markt zal brengen.
Of natuurlijk een zeroscilator van Cynthia!!!

8~

Ik heb een Nord Micromodulair maar gebruik hem eigenlijk heeel zelden (nord fans, sla me niet )

Ik vind de nord niet lekker klinken. Ik weet niet wat het is. Maar het klinkt allemaal zo.. tja.. soft. Met distortionpedaaltjes kun je wel weer veel, maarja...

Een vriend van mij heeft een Nord modulair, de grote versie dan van de micro. En hij zei ook dat hij hem in vergelijking met z'n Access Virus ook maar beetje soft vond klinken.

Ik heb de G2 nog niet geprobeert eigenlijk. Misschien dat die wel vetter en warmer klinkt?

Misschien is het ook puur gevoel? ik ben namelijk een analoge synth hobbyist

Mensen die de NM en G2 niet vet vinden klinken weten gewoon niet hoe ze die dingen moeten programeren. Als je niks diks uit een NM of G2 kunt halen dan gaat dat ook niet lukken met een 'echte' modular.
Ga dan lekker tiesto trance presets spelen op je Acces Virus. :D

Origineel geplaatst door smackos
Mensen die de NM en G2 niet vet vinden klinken weten gewoon niet hoe ze die dingen moeten programeren. Als je niks diks uit een NM of G2 kunt halen dan gaat dat ook niet lukken met een 'echte' modular.
Ga dan lekker tiesto trance presets spelen op je Acces Virus. :D

Goed zo smackos, vertel ze de waarheid maar even. :D

Ben het met je eens overigens.

Back