RolandDiscover5 & Cubasis

Discover

Nieuwkomer
Hallo,
Ik heb mijn Discover5 van Roland aangesloten op mijn PC waarop ik Cubasis VST 5 van Steinberg wil gebruiken als sequencer.
De bedoeling is dus om noten in de midi-tracks in te voeren, waarbij cubasis gebruik maakt van de klanken van de Discover en niet van de geluidskaart van de PC.
Nu moet bij track-info aan de linkerkant van het scherm het programma worden ingevoerd, je kunt daar kiezen tussen '1-128', '0-127' en 'A11-B88', dus de waarde de je daar invoert staat voor het instrument die de noten moet spelen.
In de Discover5 staan die klanken gecodeerd volgens de laatste mogelijkheid (dus A11-B88 ), A11 is piano, A14 honky tonk etc... Maar in de Discover5 heb je nog onderverdelingen A11(1) is een ander soort piano, A11(2) nog een ander soort...
Nu is het probleem dat Cubasis blijkbaar enkel werkt met de hoofdindelingen (A11, A12,...) en het dus blijkbaar niet mogelijk is om de onderverdelingen van de Discover (A11, A11<1>, A11<2>, A11<3>,...) met cubasis te laten spelen.
Moet ik hieruit stellen dat ik een hele hoop van de meer dan 1400 klanken van mijn Discover5 niet kan gebruiken wanneer ik met cubasis als sequencer-programma werk?
Of valt dit op een bepaalde manier op te lossen of zijn er programma's waarmee ik dit wel kan doen?

Ik kan natuurlijk wel achteraf de klanken aanpassen wanneer het geëxporteerd is als een midi file en de discover deze midifile laadt vanaf een diskette, los van de PC dus, maar het is toch de bedoeling om muziek in te voeren terwijl ik direct de klanken hoor die ik wens te gebruiken.
Iemand hier toevallig al ervaring mee?
Dank u

Je hoeft dat toch niet persé via Cubase te doen? Je kunt toch gewoon een performance maken in de Roland (met alle instrumenten gekozen op de betreffende parts) en dit opslaan in de Roland? Evt kun je als je deze wilt bewaren, dit ongetwijfeld op één af andere manier opslaan via midi dump naar Cubase of een ander medium dat in , of aan de Roland te koppelen is. (ik ken de Discover niet maar werk wel veel met Roland).

Wil je het toch via Cubase doen dan moet je naast het Program Number ook nog een Bank Select number invoeren. Weet niet precies hoe je dat in Cubase moet doen. Ik werk nooit op die manier... Misschien kan iemand anders daar wat uitvoeriger op in gaan....

Lees ook even dit artikeltje:
http://www.borg.com/~jglatt/tutr/bank.htm

Ik denk dat meesha gelijk heeft; je kunt beter een performance aanmaken, dat werkt makkelijker. Volgens mij kun je ook gewoon in je MIDI track een Program Select en/of Bank Select versturen, als je dat zou willen.

Mensen mensen, ik heb ook zo'n soort probleem met mijn Cubase en Roland Discover 5. Lees verder...

Beste peeps in the music industry
Ik heb zojuist een Roland Discover 5 aangeschaft, het is een wereld syntysizer/keyboard maar ik heb 1 probleem:
De keyboard heb ik aangesloten op mijn pc (midi) en gebruik de originele Cubase SE op Windows XP. Cubase reageert echter nu wel op mijn keyboard omdat ik 2 midi-kabels heb aangesloten, één voor midi-in één voor midi-uit. Als ik nu via die touchable screen van mijn Discover een instrument toewijs, lukt het, maar ik kom in de knoop met de andere tracks die ik toewijs, die tracks veranderen als ik bijvoorbeeld track 4 wijzig.

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik deze tracks kan toewijzen zonder dat de andere tracks gewijzigd worden??? Ik zou maximaal 16 tracks kunnen toewijzen. Nou goed, is er iemand die enig verstand heeft van de Roland Discover 5, please help me ouT!!!!

Alvast bedankt Etunesz

Back