Jp 80X0 Vst Look-a-Like

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Je bedoelt het omgekeerde ?

Ik gebruik de Superwave P8. Die klinkt zelfs vetter dan de orginele JP8080 ! (onder voorwaarde dat je net als ik de high-end RME convertors gebruikt)
Bijkomend kan ik makkelijk meerdere P8'ten tegelijk in m'n host gebruiken waardoor de supersaw echt wel SUPERSAW wordt !!
En bovendien is de P8 VST volledig gratis ! Dat kan tellen ! Het enige argument dat dan nog overeind blijft om de JP8080 te gebruiken zijn de knopjes en als rackvulling...ook goed !
Ik heb verder geen enkel probleem met latency of bufferdingens en vind de P8 bijgevolg super !
(hoewel ik helemaal geen trance maak...)

Een heerlijk gewaagde opmerking :) Dat waardeer ik zeker. Nog goed onderbouwdt ook.
Maar de pluspunten van een JP-8080 ten opzichte van de P8 is de motivatie om met
de JP-8080 te werken. Face it, een knop die je met je hand aan kan raken is toch wel 10 keer
motiverender dan een muisklikje. Door die motivatie worden ook
mooiere/betere/leukere/innovatieve sounds geproduceerd. En daarnaast telt toch wel de
ruimtelijkheid. Ik vind de kwaliteit gewoonweg "beter" dan de p8 VST.

PS. ik moet zeggen dat de p8 hoog in mijn vaandel staat als het gaat om VST's.
Ben namelijk van oorsprong ook een vst koekebakker.

Origineel geplaatst door richard2000
Welke host heb jij?
Als ik meer dan 2 P8'ten gebruik crashed cubeest bij mij, heb jij geen last van?

Tja, Cubeest...
Ik gebruik al zoveel jaren Logic Audio en een heel vette PIV PC@3.0Ghz met lots of RDRAM en UW3 SCSI die enkel voor muziekjes dient.
Maja, niemand gelooft me he...voor muziek kies ik liefst een echt Intel bord, (dus echt een INTEL) en dan beprek je de risico's tot bijna 0. De enige melding die ik krijg als ik te ver ga is "ASIO OVERLOAD"
Maar crashen ? Dat kan ik per jaar op 1 hand tellen.

Origineel geplaatst door koekebakker
Een heerlijk gewaagde opmerking :) Dat waardeer ik zeker. Nog goed onderbouwdt ook.
Face it, een knop die je met je hand aan kan raken is toch wel 10 keer
motiverender dan een muisklikje. Door die motivatie worden ook
mooiere/betere/leukere/innovatieve sounds geproduceerd.

Nou,niet helemaal akkoord. Veel mensen heben slechts de indruk dat "een knopje" handiger zou werken. Maar het bouwen van sounds gebeurd volgens mezelf puur op basis van kennis van de diverse parameters. Of je die parameters nu aanstuurd door middel van een muis of een hardware knop, dat maakt op zich toch niets uit ? Ik snap niet dat je daar meer motivatie in ziet...
Wat telt is kennis en klankkwaliteit. En, met geen van beiden heb ik een probleem wat de P8 VST betreft. Dus waarom nog een rack ? Enkel voor de knopjes ?
Ok, het oog wil ook wat - daar kan ik nog inkomen - maar ik wil zo een JP niet enkel als rackvulling, ziet u ?

Knopjes kun je voelen. Meer soul zeg maar :)
Een VST is zoiets wat je snel bekijkt en net zo snel verwerpt zodra versie 2 uitkomt.

Nou mensen! heb ik gelijk!?

Tja, Cubeest...
Ik gebruik al zoveel jaren Logic Audio en een heel vette PIV PC@3.0Ghz met lots of RDRAM en UW3 SCSI die enkel voor muziekjes dient.
Maja, niemand gelooft me he...voor muziek kies ik liefst een echt Intel bord, (dus echt een INTEL) en dan beprek je de risico's tot bijna 0. De enige melding die ik krijg als ik te ver ga is "ASIO OVERLOAD"
Maar crashen ? Dat kan ik per jaar op 1 hand tellen.

Tsja cubeest, zij hebben wel het VST uitgevonden...., en ik heb dezelfde PC alleen met ASUS mobo, met andere plugs heb ik geen problemen, vaag...

Nou,niet helemaal akkoord. Veel mensen heben slechts de indruk dat "een knopje" handiger zou werken. Maar het bouwen van sounds gebeurd volgens mezelf puur op basis van kennis van de diverse parameters. Of je die parameters nu aanstuurd door middel van een muis of een hardware knop, dat maakt op zich toch niets uit ? Ik snap niet dat je daar meer motivatie in ziet...
Wat telt is kennis en klankkwaliteit. En, met geen van beiden heb ik een probleem wat de P8 VST betreft. Dus waarom nog een rack ? Enkel voor de knopjes ?
Ok, het oog wil ook wat - daar kan ik nog inkomen - maar ik wil zo een JP niet enkel als rackvulling, ziet u ?

Wat dat betreft heb je gelijk, maar knoppies zijn wel lekker natuurlijk..(zegt iemand die geen knoppies heb).

Back