[cubase] alles op loop behalve 1 track

Thoraval

Ouwe rot
Ola,

over het algemeen heb ik nooit behoeft aan deze optie (als hij er is) maar ik ga een jamsessie houden met wat mensen en eigenlijk zit ik nu met het volgende probleem:

de situatie:

- cubase is master Seq.> alles loopt met cubase mee (ook reason via rewire, machinedrum noem maar op)

- ik wil alle audio naar een stereo track mixen en dus gewoon een audio track in cubase op record zetten die ik de gehele jamsessie aan laat staan.

het probleem:

ik werk zelf graag live loop based (wie niet?) zowel in cubase (midi tracks), reason (rewire) en overige hardware. Het punt nu is dus dat ik niet weet hoe ik in cubase 1 track (de master stero track) niet kan laten loopen. Ofwel ik wil alles loopen op zeg 8 maten maar ik wil dat die ene track niet loopt maar gewoon doorloopt.

vraag: HOE DOE IK DIT?!?! :stupid

Als hier geen functie voor is in Cubase dan wil ik het eventueel zonder geloopte miditracks in cubase doen maar dan wil ik wél graag reason loopen. Ik heb alles geprobeerd maar wanneer ik loop aanzet in reason gaat hij ook aan in cubase(rewire...), wat ik dus niet moet hebben.

was ik maar bij hardware only gebleven ... :( Of had ik maar tijd om me écht een keer heel goed in cubase te verdiepen...

wie helpt mij?

Origineel geplaatst door richard2000
Ik weet het ook niet eigenlijk, maar valt dat niet te organizeren in die play order track?

Nee, want dan kan je niet eindeloos recorden wat de topicstarter wil.

Independent track loop moet je hebben. Die functie kan je vinden als je dubbelklikt op een audio of midi file.

Independant track loop werkt alleen per track. Dan zou hij dus alle tracks dezelfde independant track loop setting moeten geven. Volgens mij is dat heel onhandig, vooral als het veel tracks zijn.

Wat denk ik makkelijker is, is cycle record op 'stacked' te zetten. Dit is een optie in de transport bar. Er wordt dan telkens een nieuwe opname gemaakt per loop en de oude wordt gemute, dit allemaal op 1 track. Als je originele loop vrij klein is wordt het allemaal wel onoverzichtelijk.

zie plaatje

Attachments

• stacked.jpg
    stacked.jpg
    23,7 KB · Bekeken: 91
Origineel geplaatst door MikeJarod
Independant track loop werkt alleen per track. Dan zou hij dus alle tracks dezelfde independant track loop setting moeten geven. Volgens mij is dat heel onhandig, vooral als het veel tracks zijn.

Wat denk ik makkelijker is, is cycle record op 'stacked' te zetten. Dit is een optie in de transport bar. Er wordt dan telkens een nieuwe opname gemaakt per loop en de oude wordt gemute, dit allemaal op 1 track. Als je originele loop vrij klein is wordt het allemaal wel onoverzichtelijk.

Zit wat in Mike!
Maar wat nu de beste methode is hangt af van het project zelf denk ik. (hoeveel tracks, etc...)
Je zou ook nog een of meer mixdown(s) kunnen maken en daar je independent track loop op toepassen, om het wat makkelijker en overzichtelijker te maken..

Mogelijkheden genoeg! :eureka:

Back