Spectral audio neptune vraag

Diversion

Geluid breier
Beste mede synthforumers,

Ik heb sinds kort een Neptune (zilvere uitvoering).
Nu is mijn vraag:

Hoe switch je van midi kanaal zodat ik meerdere sounds ken gebruiken in cubase.

En hoe save ik me geluiden die ik gemaakt heb...bijv: in cubase (net als de virus of nordrack).

Dit allemaal was erg wazig in de manual ook omdat het duits was :confused:

Als iemand me ken helpen ;)

saven kan niet, what you see is what you get...

en d'r is maar 1 midikanaal, 1 sound dus...

succes!

Oh ja; als je 't midikanaal wilt veranderen, druk je learn een paar secondes in (gaat knipperen dacht ik), en dan stuur je 'm aan op het desgewenste kanaal.

Origineel geplaatst door elektrovolt
uhh... lijkt me niet dat dat kan.

Idd hehe

Volgens mij niet echt ingelezen wat het voor een apparaat is denk ik voor aanschaf..
Is wel balen voor je als je hier vanuit ging...

100% analoog en monofoon, dus geen saven van presets en maar een geluid tegelijk op maximaal een midikanaal.

je kan idd midikanaal kiezen en noot vanaf triggering synth door de learntoets in te drukken en dan op je midikeyboard de toets te spelen waar de neptune vanaf begint met spelen. Meestal C2 ofzo, het midikanaal waar je op dat moment zit in Qbase wordt dan automatisch het midikanaal van de Neptune. Door ook een programchange te geven terwijl de learn knop snel knippert kan je ook kiezen uit lo - hi note priority en dynamisch/statisch vca en vcf bedrijf.

BTW; toffe bak he, klinkt echt wel lekker metalig ;) :okdan:

Grootste probleem van de Neptune (en ook de Protone trouwens) is dat het pitchbend-bereik niet valt in te stellen. Het bereik is nu (uit mijn hoofd) ongeveer een octaaf, terwijl ik meestal met +/- 2 semitones werk zoals zo'n beetje iedereen eigenlijk......erg vreemde keus van SA geweest! En de fijnafstelling van de oscillators is ook niet super.

Voor het geld is het verder een leuke bak, aparte envelope voor het filter en ook nog wat modulatiemogelijkheden.....klinkt zeker niet slecht!

Back