probleem met synchronisatie cubase

v.i.n.n.y

lorivo
Hai, vraagje...
Mijn latency is in orde; als ik SPEEL vanaf keyboard (photon x 25
of xboard 49) klinkt het prima. Het probleem treedt op bij het OPNEMEN in SX3. (legaal!)
Op de pianorol komen de tonen die in NA elkaar speel niet na elkaar op de rol. Soms overlappen ze (aan het begin) en steeds zit er vertraging in. De tonen komen binnen cubase steeds 1,5 beats te vroeg op de pianorol.

In Reason heb ik geen timingproblemen!

Het gekke is dat wanneer ik de xboard opneem via mijn m-audiophile geluidskaart dan loopt het zaakje wel goed! Dan moet ik hem dus wel met de midi-kabel aansluiten. Waarom lukt het niet met alleen de USB-kabel?

Verder begrijp ik ook niet waarom de xboard WEL op de midi-ingang van mijn M-audio audiopfhile werkt en de Photon niet. Hiermee had ik nl. een tijd het probleem omzeild.

Eerst dacht ik dat de USB-voeding niet stabiel was dus heb (just in case) een zwaardere voeding gekocht. (420 W)

Zou het kunnen dat de onboard geluidskaart (realtec) of de SB-live het zooitje door elkaar schopt? Ik heb al geprobeerd ze uit te zetten bij apparaatbeheer; zonder resultaat.
Op de laptop heb ik hetzelfde probleem.
Opnieuw installeren van SX3 hielp niet.

Wie kan mij uit de brand helpen?

Re: probleem met synchronisatie cubase

Heb een X-station en volgens mij werkt die midi via USB niet lekker.
Hij hangt bij mij ook via midi aan een midex8 en dat is gewoon reeeeetestrak.

Drivers die niet helemaal bugfree zijn? Denk dat je support ff moeten mailen of zij er iets op weten.

Heb ik gedaan (Alesis); still waiting 4 an answer.

Maar waarom doet de xboard het dan ook niet lekker; zelfde verhaal, zowel op de laptop als op de PC.
Overigens: Op SX 1 : ook zelfde probleem.

idd via midi-kabel werkt de xboard wel; de photon alleen niet. why??

Back