Levendige Handel In Machinedrums..

Bij de Capybara 320 kon je altijd al 100 KHz gebruiken hoor. En geen van de Kyma gebruikers die negatief waren betreft de optimalisering van algoritmen, alleen maar enthousiast!

Iets beter laten klinken zonder dat het karakter veranderd. Interessante opmerking...
En ook nog eens een feit!!!

Maar ik vrees dat Elektron zich daar niet over bekommert...

Niet ruziek maken he.
Tis bijna kerst.

Vrede enzow. :okdan:

Origineel geplaatst door MSDOS
Bij de Capybara 320 kon je altijd al 100 KHz gebruiken hoor. En geen van de Kyma gebruikers die negatief waren betreft de optimalisering van algoritmen, alleen maar enthousiast!

En ook nog eens een feit!!!

Maar ik vrees dat Elektron zich daar niet over bekommert...

Elektron bekommert zich behoorlijk om hun gebruikers hoor.......misschien eens een idee om contact te zoeken met de jongens van Elektron.....Daniel wil echt op elke opmerking die je hebt ingaan en zal dat dan ook doen......

Natuurlijk zullen ze zich wel aan hun eigen strategie houden zoals elk bedrijf dat zal doen. Ik zeg ook niet dat iemand negatoef zal doen over optimalisering van algoritmen maar jij bent echt de eerste die ik hoor over slechte geluidskwaliteit bij welke Elektron bak dan ook. Dat de sound je ding niet is is prima...dat kan gewoon....maar de geluidskwaliteit is echt (zoals ik al eerder zei) prima in orde, daar ligt het zeker niet aan.

Wie weet zullen ze een dergelijke actie in de toekomst wel uitvoeren....maar dan zul je ze je wens wel moeten vertellen wat ze doen het niet uit zichzelf.

maar hadden jullie trouwens al s ergens gehoord dat de mpc fettig dikkig is?

Acidfever, Ik zal het eens aanhalen op het Elektron-Users Forum daar waar Daniƫl actief is. Ik heb echter nooit beweerd dat het hier om slechte geluidskwaliteit gaat, want opzich is die Elektron sound prima in orde. Er valt gewoon meer uit te halen, dat is het enige wat ik wil zeggen.

Daarbij teken ik wel aan dat ik mij niet bezig hou coding, dus het verbaasd mij ook hoe Carla de geluidskwaliteit van Kyma naar een hoger niveau heeft weten te brengen. En ja, zij is een genie.

Fjoesz, een MPC is gewoon niet mijn ding, als we het dan toch over smaak hebben.

ik raakte uitgekeken op de sound van de MD...

Origineel geplaatst door dione
ik raakte uitgekeken op de sound van de MD...

Die geluidjes die je uit de MD haalt .... zo'n gated clap alleen dan helemaal getweaked zodat t niet meer als een clap klinkt die hoor ik in verschillende tracks van jou voorbij komen ... Klinkt toch best wel lekker ....

trouwens de MD klinkt ook best lekker als effecten bak!

op dit moment gebruik ik m daarvoor .... tis misschien alleen een beetje dure effecten bak .....

Maar de compressor / reverb / delay /en equalizing etc. zijn niet verkeerd .... en je krijgt een beetje een MD sound aan je echte analoge kicks die je erdoor heen stuurt .... best grappig

Origineel geplaatst door anoniempje
dione , waar haal jij je drums etc vandaan als ik vragen mag samples? tr-909?

909,808,drumtraks en software/samples...

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Die geluidjes die je uit de MD haalt .... zo'n gated clap alleen dan helemaal getweaked zodat t niet meer als een clap klinkt die hoor ik in verschillende tracks van jou voorbij komen ... Klinkt toch best wel lekker ....

daar heb ik de MD nooit voor gebruikt...is vaak zwaar overstuurde en gecompresste 909 clap...of software...

Origineel geplaatst door MSDOS
Er valt gewoon meer uit te halen, dat is het enige wat ik wil zeggen.

Kijk en dat ben ik nou 100% met je eens. En dat heb ik ook wel al eens aangekaart bij Elektron.....4 synthese methoden + UW is leuk maar er kan zoveel meer.

Kopers van de MD hebben hem gekocht voor de bergen mogelijkheden in 1 doos....dus we willen ook gewoon nog meer!

:D

Ik zou best nog een getweakte set van de bestaande machines erbij willen hebben die bijvoorbeeld een heel andere sound hebben. Dan krijg je zoveel meer keuze......

Voor zover ik heb begrepen op de Elektron lijst is de DSP power op. :stupid Ruimte voor veel meer, speciaal qua sounds en machines, is er dus niet. Misschien hebben wij UW's een geheime DSP erbij gekocht die straks unlocked gaat worden? Zou wel kunnen voor die prijs...;)

Ik ben superblij met mijn MD. De sound is 'anders' af en toe, maar dat vind ik juist zo cool! En met de samples kan je ook redelijk conventioneel gaan, niewaar?

Jasper

Origineel geplaatst door binaural
Voor zover ik heb begrepen op de Elektron lijst is de DSP power op

Hier en daar heb ik dat ook gelezen maar ik heb dat nog niet letterlijk van Elektron zelf vernomen. Bij de laatste update van de MM & MD stond de prioriteit op het 'bugvrij' maken. Het is al een tijdje stil met de updates en zit daarbij ook al te denken aan MuzikMesse. Pure speculatie dus.

Op zich zou het wel gaaf zijn als het FX gebeuren wordt uitgebreid met een flanger en phasor voor zowel MM als MDUW.:{

Die gasten van elektron kunnen wel een ubergeile MD met alles d'rop en an maken.
Maar ze moeten ook nog een nieuw model kunnen bouwen. ;)

Ik hoop zelf wat meer concurrentie vanuit de grote merken.
Grooveboxen met dikke moddervette drumsounds die lekker ranzig klinken. :{

Back