Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door Leendert
Maar wat is er erg aan dan? Want hij moet toch tegenwoordig zo luid mogenlijk en 't word niet gedistort ofzo behalve als ie bij je mixer in het rood komt?

Digitaal en analoog boven de 0dB is een heel verschil.

nja maar zowizo tis niet dat 't zo op plaat gaat komen, uit eindelijk is 't nu voor luid, en later word t gemasterd zonder mijn mastering toei (niet dat dat veel is ofzo). Maar het clipt niet, dus fok it. Qualliteit is iig 10x beter als de clippende nausea van eerst. :D

Hou eens op over t masteren en leer eerst t mixen eens onder de knie te krijgen ...
Mastering kan veel doen, maar is niet zaligmakend.

beste leendert, als je goed mixt hoef je niet of nauwelijks te masteren. als je het zelf niet hoort kun je er net zo goed meteen mee stoppen. je blijft irritante opmerkingen maken waaruit keer op keer blijkt dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent, terwijl je aan de andere kant net zo hard opmerkt dat je alles beter lijkt te weten. ga iets anders doen ofzo?

Jep

Gewoon meteen goed mixen!

Scheelt je een hoop master werk ;) :P:P:P:P:P

Zit niet zo op mij te zeuren als ik op mn master kanaal een compressortje doe ofzo is dat toch niet veel werk en kenns? Als 't goei klinkt dan boeit 't me niet en dat ie boven de 0 decibel komt maakt me niks uit tot dat ie af is.. tis toch maar een clipje notebenen?!

Ga eens aan de synths ipv mij de les te lezen! ;) Ik weet dat ik wel wat te leren heb, maarja zat eik. Dus daarom ben ik ook druk bezig met freaken en proberen en 't gaat steeds beter maar ik moet ffe een keer iets maken waar ik mee verder wil. Zoals nausea nu, ik probeer ffetjes veel meer afwisseling in bassline te maken en als 't me lukt om 't te laten passen dan ga ik er mee verder.

Origineel geplaatst door Leendert
Zit niet zo op mij te zeuren als ik op mn master kanaal een compressortje doe ofzo is dat toch niet veel werk en kenns? Als 't goei klinkt dan boeit 't me niet en dat ie boven de 0 decibel komt maakt me niks uit tot dat ie af is.. tis toch maar een clipje notebenen?!

Ga eens aan de synths ipv mij de les te lezen! ;) Ik weet dat ik wel wat te leren heb, maarja zat eik. Dus daarom ben ik ook druk bezig met freaken en proberen en 't gaat steeds beter maar ik moet ffe een keer iets maken waar ik mee verder wil. Zoals nausea nu, ik probeer ffetjes veel meer afwisseling in bassline te maken en als 't me lukt om 't te laten passen dan ga ik er mee verder.

wederom, kutinstelling. niet veel werk en kennis, idd
iedereen moet leren en steeds verder komen, daarvoor is een vooruitdenkende houding nodig, heb je die niet, heb je blijkbaar het enthousiasme of vermogen niet om te leren.

is "muziek maken" een soort van status ding voor je ofzo terwijl je niet eens de passie op kunt brengen om iets goed te doen?als het je niet boeit waarom doe je het dan?

het is misschien niet dat je niet je best doet om wat te verzinnen, maar de betweteringe houding die irriteert. met een compressor op je masterkanaal ben je er niet.

morgen weer synths geen hardcore

Laatst gewijzigd:
Idd, je moet passie voor de muziek voelen.

Ik ben echt wel dik verliefd op mijn eigen nummers.

Als ik zat thuis kom zet ik ze allemaal in een playlist,
zet de koptelefoon rete hard, en ga ze met mijn
zatte kop op bed luisteren tot ik in slaap val ~!!!

:dj:

als je compressor op je master gooit kan toch weinig kwaad.. beter een multi band compressor ofzo evt. in combi met limiter .. heb topic ff een tijdje niet gevolgd dus ik weet niet waar onze vriend leendert verder mee bezig is.. maar een compressor op de main kan weinig kwaad toch zolang je t maar met mate doet..

Origineel geplaatst door resonance
als je compressor op je master gooit kan toch weinig kwaad.. beter een multi band compressor ofzo evt. in combi met limiter .. heb topic ff een tijdje niet gevolgd dus ik weet niet waar onze vriend leendert verder mee bezig is.. maar een compressor op de main kan weinig kwaad toch zolang je t maar met mate doet..
kan inderdaad gewoon, zolang je maar weet waar je mee bezig bent, anders is de kans groot dat je het geheel eerder verneukt dan verbetert.. :)

wies dur aan de beurt voor het maken van 'een stukje hardcore' ?

;)

Origineel geplaatst door LSDeef
wies dur aan de beurt voor het maken van 'een stukje hardcore' ?

;)

eigenlijk ik .. heb dit hele jaar nog niks gedaan :P

eigenlijk wel .. had er ff een tijd geen zin meer in + t feit dat mn nieuwe pc ging flippen als ik 2 geluidskaarten erin had .. aangezien ik de laatste tijd meer met andere dingen bezig was op de pc als muziek heb ik de muziek kaarten eruit gehaald .. heb de laatste tijd wel weer erg zin gekregen om weer aan de slag te gaan.. nieuwe externe geluidskaart besteld en half betaald .. om 1 of andere reden heb ik nog steeds geen cash bijgeschreven gekregen .. dus zit nu echt de laatste week aardig gefrustreerd te watertanden ..

maar goed ik heb in t verleden heel veel van die dipjes gehad.. meestal als ik dan weer begin na lange tijd heb ik meer plezier als ooit tevoren t is ook altijd in die periode dat ik zowaar hele tracks maak :P

Origineel geplaatst door resonance
eigenlijk ik .. heb dit hele jaar nog niks gedaan :P

Makt niks... zal je ff helpen

hier een nummer wak 3 jaar geleden heb gemaakt. Mijn eerste track
die ik redelijk fatsoenlijk heb afgemaakt.

Sorry voor de wat wazige kick erin. en het slechte masterwerk.
Is niet helemaal toppie....... beginners poep (destijds ;))

LSDeef - Eardrugs

PS: Eardrugs, zo ga ik mijn eerste cd ook noemen :D leek me wel toepasselijk
PS2: jajajajaj ik ga nog wat aan die kick doen hahahaha :walker:

Ik ben daar niet helemaal mee eens. Muziek maken is ook een stuk zelf experimenteren en kijken waar je belandt. Wa, gooi es een compressortje op die master kanaal, luisteren wat er gebeurt, leuk of niet leuk, maakt niet uit. Experimenteren is ook een manier om te leren.
Pioniers zijn vaak bekend geworden omdat ze improviserend te werk zijn gegaan of instrumenten/effecten voor andere doeleinden hebben gebruikt dan waar ze voor bedoeld waren waardoor ze op nieuwe paden zijn gekomen. Steeds alles op auto-piloot is ook saai. Bovendien vind ik dat muziek maken voor iedereen toegankelijk moet zijn die dat willen. Mensen mogen dromen en mensen mogen lol hebben. Of dat iemand het vermogen voor heeft boeit niet zoveel. Iedereen heeft ook een andere insteek.
Ik ben wel mee eens dat basiskennis wel essentieel is als je een waardige commerciƫle productie uit wil proberen te brengen. Daarbij is een beetje goed mixen zeer zeer zeer belangrijk om onder de knie te krijgen voordat je gaat voor de uiteindelijke mastering. Maar ik wil dus zeggen dat stapjes overslaan en daarna misschien terugkomen naar het mixen kan geen kwaad om te experimenteren, elke stapje veranderd immers het uiteindelijke resultaat en de sound.

Maar eh had je het nog niet afgemixt zoals je dat wilde Leendert?

Back