Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door manvsmachine
En ik heb het oversturen op een spirit e12 gedaan
8o).

Misschien nog een goed voorbeeld voor je :D

Mhh.. luister maar eens naar dit. :)

Origineel geplaatst door Leendert
Mhh.. luister maar eens naar dit. :)

Zelfde opmerking weer overstuurd. Gebruik nou eens een limiter of normalize functie als je naar mp3 rendert.

Dit knalt echt TE hard je speakers uit

Zelfde opmerking weer overstuurd. Gebruik nou eens een limiter of normalize functie als je naar mp3 rendert.

Dit knalt echt TE hard je speakers uit

Uhh.. dat doe ik ook.. En dat is geen grapje. En er clipt niks. :)

Uhh.. dat doe ik ook.. En dat is geen grapje. En er clipt niks. :)

Ik stel alles op 0db in en dan nog knalt ie naar +6db(oranje ledjes op je mixer) je moet zorgen dat het binnen het groen blijft. Clippen doet het inderdaad niet maar te hard uitsturen wel.

Ik stel alles op 0db in en dan nog knalt ie naar +6db(oranje ledjes op je mixer) je moet zorgen dat het binnen het groen blijft. Clippen doet het inderdaad niet maar te hard uitsturen wel.

raar is dat, want in software zit ie gewoon onder 0 db. Maar ik gebruik de L2 en daarna niks, dus wat moet ik dan bijvoorbeeld daarna doen dan?

Ik gebruik altijd de normalize plugin van audacity die werkt prima

Is ie nu beter? Bedoelde je het zo? :)

Is nog te weinig. Gooi het eens door je mixer heen op een normaal stereokanaal met alles op 0db ingesteld. dan zie je het probleem vanzelf.

Je hebt dezelfde mixer als ik maar dan kleiner dus de instellingen verschillen dan niet.

Is nog te weinig. Gooi het eens door je mixer heen op een normaal stereokanaal met alles op 0db ingesteld. dan zie je het probleem vanzelf.

Je hebt dezelfde mixer als ik maar dan kleiner dus de instellingen verschillen dan niet.

Bij mij gaat mn stereo fader tot 10+ en ik heb m al de heletijd op 0 staan, en mn main vol open maar hij staat zelfs op -6 db nu.. :erm:

Edit: kwist niet dat gain ook -10 kon.. sorry! :)

Bij mij gaat mn stereo fader tot 10+ en ik heb m al de heletijd op 0 staan, en mn main vol open maar hij staat zelfs op -6 db nu.. :erm:

Edit: kwist niet dat gain ook -10 kon.. sorry! :)

je moet je gainknopje op 0db zetten dan klopt het. voor de monokanalen is het anders.

je moet je gainknopje op 0db zetten dan klopt het. voor de monokanalen is het anders.

Ja kweet t zag 't net al, monokanalen net ffe gekeken toen je t zei en klopt ja. Maar mijn waveform ziet er nu heel anders uit als een normale track? of hoe kan dat?

Hee

Ik had deze track in het track forum gepost paar weken terug ..

kep sinds kort een goeie sound kaart .. en een set monitorspeakers

laats ff geluisterd en wat aangepast .. vond hem hier wel redelijk krachtig uit mijn nieuwe speakertjes komen .. :)

wat korter ,, nieuwe edits .. en opnieuw gemasterd

wat vinden jullie ..

Grtz Mtech

kijk/luister nu maar

ohja en als ik normalize met audacity dan is tie nog te luid??

en alle muziek die ik heb gaat bij de mixer over 't volume heen van 0 db op de mixer??

Volgens mij heb je hem nu redelijk genormalized. maar veel muziek gaat inderdaad een beetje over de 0db heen

Volgens mij heb je hem nu redelijk genormalized. maar veel muziek gaat inderdaad een beetje over de 0db heen

Maar wat is er erg aan dan? Want hij moet toch tegenwoordig zo luid mogenlijk en 't word niet gedistort ofzo behalve als ie bij je mixer in het rood komt?

Hier ff een stukkie van mijn kant...

Nordrack 2
Microtonic 2x gelayered met veel fx ( fijne gratis fx - Big Tick NastyShaper, deze gebruik ik veel voor kicks, lekker punchie af te stellen!)
en een sampletje met de stem van holle bolle gijs :P (stuurde een kameraad mij :))

Kvind hem alleen niet echt helemaal goed gemasterd.
WaveLab zegt dat het een average van -5.87dB heeft.

LSDeef - Holle bolle gijs

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door LSDeef
Hier ff een stukkie van mijn kant...

Nordrack 2
Microtonic 2x gelayered met veel fx ( fijne gratis fx - Big Tick NastyShaper, deze gebruik ik veel voor kicks, lekker punchie af te stellen!)
en een sampletje met de stem van holle bolle gijs :P (stuurde een kameraad mij :))

Kvind hem alleen niet echt helemaal goed gemasterd.
WaveLab zegt dat het een average van -5.87dB heeft.

LSDeef - Holle bolle gijs

wow die nordrack schreeuwt ook zeg! goed om mee wakker te worden zo'n 4,5 uur geleden.

zou de nl3 ook zo kunnen losgaan?

Back