Maak een stukje hardcore

Headroom is gewoon de ruimte die je heb voordat je signaal gaat vervormen

Hoeveel headroom je heb is bij analoge mixers vooral afhankelijk van de kwaliteit componenten en bij digitaal (dus ook software) is dit meestal 0db al zal t niet snel opvallen als je hier wat overheen gaat .. met analoog heb je sowieso meer dan 0db headroom

wat betreft geluiden in de mix krijgen, zoals lsdeef al aangaf; compressen helpt vaak maar vooral puzzelen met volumes en eq'en. freqs weg kappen, haal zoveel mogelijk laag weg van geluiden zonder dat ze te dun gaan klinken en als t ware lekker over die kick heen kunnen glijden, en haal bij de kick de hogere freqs weg die verder weinig toevoegen verder kan t ook geen kwaad om hier en daar wat te boosten als een geluid hierdoor beter in de mix komt (doe ik zelf meestal met snares en hats terwijl ik er ook wat laag uit haal)

maar goed, aan de andere kant is smerig ook erg lekker dus probeer het niet te clean te krijgen :duivels:

Laatst gewijzigd:
Stukjes muziek klonken trouwens lekker :okdan:

Hoor trouwens bij willy niet echt verschil tussen clean en dirty ;)

Dat is omdat ik anders de rest er amper meer tussen krijg (al klinkt t wel ok hier), maar ik zal er eens wat beter op letten.. thx voor de tip :)

mhh.. niet echt 't verschil? Ja wel iets maar volgensmij was die ook weer een beetje gedist. Was gister op mn headies kheb nog wat verder gespeeld.

Ze noemen 't trouwens "nu-skool drums" en o.a art of fighters in 't nummer "Redemption" heeft ook een schone bass die dieper gaat.

Kben dr niet zeker van hoe goed ie al is aangezien ik m al een aantal uurtjes aan mijn oren heb hangen. Hij klinkt al wel beter als de vorige die ik heb geplaatst.

Ragguuhh in schoonheid :P

Attachments

• Massive.mp3
    193,5 KB · Bekeken: 105
vorige kick was idd te plat (te kapot)

heb een wat cleanere kick gemaakt, opzich kan ik m nog wel wat harder laten rammen aangezien de rest eromheen nog aardig clean klinkt (tb staat te zacht hoor ik net)..

maar t klinkt nu een stuk voller

nogmaals bedankt voor de feedback, als ik bagger post hoor ik dat maar al te graag :)

Attachments

• Testttt.mp3
    601,3 KB · Bekeken: 112
Eindelijk eens niemand thuis hier, monitors voluit en alles analoog gemasterd..

Als t nu nog laag mist moet ik echt mn oren uit laten spuiten..

ben benieuwd, feedback graag :)

Attachments

• Test-2.mp3
    301,3 KB · Bekeken: 114
Ik mot de melodie nog verder uitwerken maar toch..

HAKKUHH!! :D

Attachments

• Antraxx - Facts Of Life.mp3
    403,3 KB · Bekeken: 105
Ik mot de melodie nog verder uitwerken maar toch..

HAKKUHH!! :D

ik wist t wel .. jij bent leendert! :dubbel:

had al zo'n vermoeden met al dat drum n base gedoe en die leendert kicks en hardcore maar nu je facts of life weer gebruikt in een titel weet ik t zeker!

welcome back :biertje:

Gotcha ;)

Als ik maar niet weer verbannen word want ik gedraag me netjes :(

Maare.. hehe tis wel beter geworden na verloop van tijd..

Thanks for the warm welcome! (by the way die opmerking van die kicks paar paginas terug.. lache ja om me shit terug te horen! :P )

Whahaha :D

ik vindt t echt super dat leendert back in the house is ..

wordt weer lachen! (in positieve zin)

overigens krijg je nu eerst berispingen voordat je gebanned wordt.. dus maak t niet te bont Leendert :)

Ah ok, maar laatst had ik dus een account aan gemaakt en wist een mod om een of andere reden dat ik leendert was en werd ik verbannen.

Maar ik maak 't niet te bond hoor! Arrogante manier van schrijven. Ik hoor 't wel vaker, maar t is niet zo bedoeld. :)

Hier even een update:

Attachments

• Antraxx - Facts Of Life.mp3
    399,3 KB · Bekeken: 107
Leendert terug......Dat ervaar ik als zeer positief!!!!
Dat betekend weer wat meer gezelligheid en mmaar VOORAL humor op het forum!!!!;)

Ennuh gooi nou maar gewoon wat meer distrortion op die kicks want het kan tegenwoordig niet ranzig genoeg.....cleane kicks zijn zo 1989:D

Ennuh gooi nou maar gewoon wat meer distrortion op die kicks want het kan tegenwoordig niet ranzig genoeg.....cleane kicks zijn zo 1989:D

I cant do that sir, its against my religion. :geslaagd:

:P

(Edit: By the way 1989 is wel "mijn" jaar he :P)

Back