Maak een stukje hardcore

Lekkere kicks lsdeef :)

vindt t geluid van je synth ook lekker, alleen je melodietje klinkt bij mij een beetje vals/zeurderig in mn oren vooral in t begin die aant einde vond ik juist weer meevallen :)

Thanks mate :)

De melodie op het laatst is wel leuk jah. maar wel erg krom gespeeld haha...

Hij is eigenlijk van dit nummer: (al eerder gepost)

Something's wrong with me

nog royaal in aanbouwing trouwens... ;) (altijd ff erbij zegggen haha )

Effe kleine update qua mix. Niet veel tijd gehad..

Edit: WHOOPS! STOMPJE WAS FOUT!

Attachments

• Antraxx - Facts Of Life.mp3
    535,6 KB · Bekeken: 123
Laatst gewijzigd:
na een tijdje geen hardcore te hebben gemaakt hier een preview van een hardcore track waar ik momenteel mee bezig ben, 180bpm,
hoor graag wat jullie ervan vinden!!

vind hem heel lekker, lekker flow (met 180 bpm bijna niet te vermijden :P)

alleen de kick laat in mijn opzicht wat te wensen over. Mag meer dikker zijn.

De kic mag het nummer wat meer grof opvullen...

Effe kleine update qua mix. Niet veel tijd gehad..

Edit: WHOOPS! STOMPJE WAS FOUT!

Typisch zo'n voorbeeld da ik ffe moet posten terwijl ik nog lang nie klaar ben :dubbel:

Maarja..

Ensorceler: t ramt :engel:

Wel jammer dat die vocal zo'n lage qualli is! (stoort mijn oortjes) :frons:

:D

Niet een stukje maar een volledige track:

http://www.blacklotus.co.uk/music/PhydomiR%20-%20Dont%20Move%20(Untill%20we%20say%20so).mp3

Al het commentaar is welkom.

klinkt lekker alleen je snare (en misschien nog wat andere geluidjes) heb je helemaal naar rechts gepanned.. dat klinkt erg raar die kun je t beste gewoon mono houden :)

na een tijdje geen hardcore te hebben gemaakt hier een preview van een hardcore track waar ik momenteel mee bezig ben, 180bpm,

http://www.speedyshare.com/497228711.html

hoor graag wat jullie ervan vinden!!

Begint een leuk trackie te worden :okdan:

klinkt lekker alleen je snare (en misschien nog wat andere geluidjes) heb je helemaal naar rechts gepanned.. dat klinkt erg raar die kun je t beste gewoon mono houden :)
Dat komt precies overeen met het commentaar wat ik gegeven heb op deze track, op een andere site. Ook viel mij op dat de hihat links zat, maar dat kan veranderd zijn inmiddels, even checken dus. De track is verder erg vet te noemen! :okdan:

De bekende leendert kick 8o)

Attachments

• tjaa.mp3
    391,9 KB · Bekeken: 136
Dat komt precies overeen met het commentaar wat ik gegeven heb op deze track, op een andere site. Ook viel mij op dat de hihat links zat, maar dat kan veranderd zijn inmiddels, even checken dus. De track is verder erg vet te noemen! :okdan:

Ik zit op t moment onder mn linker monitor, hoorde ineens aan de andere kant van mn kamer die snare, kan best zijn dat die hi-hat dus nog links hangt :)
Percussie moet je in dance/hardcore altijd mono houden, tenzij het van korte duur als effectje is ofzo ..

Je heb wel eens van die mixguides waarin er anders wordt uitgelegd maar dit is enkel van toepassing op bijv. akkoestische muziek waarin je een ruimtelijk gevoel wil maken
van bijv. een band (drummer beetje naar links of rechts bijv).. maar in dit soort muziek kan dit echt niet :)

verder is t zeker een leuke track, kende trouwens dat forum nog niet
eens ff checken hardcore producer forum klinkt veel belovend :)

Percussie moet je in dance/hardcore altijd mono houden, tenzij het van korte duur als effectje is ofzo ..

Je heb wel eens van die mixguides waarin er anders wordt uitgelegd maar dit is enkel van toepassing op bijv. akkoestische muziek waarin je een ruimtelijk gevoel wil maken
van bijv. een band (drummer beetje naar links of rechts bijv).. maar in dit soort muziek kan dit echt niet :)

Die mening deel ik echt niet met je, percussies kan je best pannen en zelfs stereo percussies gebruiken. Zolang je maar weet waar je mee bezig bent, de kicks en snare altijd in het midden is niet meer zo van deze tijd hoor

Je moet natuurlijk geen extreme pan instellingen gaan doen maar tot -5/5 kan je best gaan met percussies

Ik zit op t moment onder mn linker monitor, hoorde ineens aan de andere kant van mn kamer die snare, kan best zijn dat die hi-hat dus nog links hangt :)

verder is t zeker een leuke track, kende trouwens dat forum nog niet
eens ff checken hardcore producer forum klinkt veel belovend :)
Je gaat toch niet zeggen dat je al je percussie recht in het midden gaat houden ofwel..? Dat maak ik op uit jouw reactie in ieder geval.. Als je alles in het midden gaat gooien, word het 1 grote opgehoopte brei..
Je kan net als in akoestische muziek percussie rustig pannen etc. hoor.. Juist ook om een ruimtelijk gevoel te maken.. Zolang je maar niet overdrijft door losse percussie-elementen helemaal hard links of rechts te pannen, want dat klinkt inderdaad maf..
Alles op 1 hoop in het midden maakt het alleen maar een grotere brei.. Vooral in hardcore omdat de kick daarin al het hele spectrum opvult..

Back