Maak een stukje hardcore

Hey,

Ben nu een beetje bezig met het namaken van nummers om te kijken hoe ze zijn gemaakt en wat je moet doen om het dus te krijgen. Ben nu zover gekomen met Fuckin Psycho. Best vet om te doen dit trouwens, maar nu kom ik er niet uit met de laatste synth die ik heb gemaakt. Dat stukje is bij angerfist veel anders en veel beter. Tot mijn grote spijt. 8~

Link omdat het uploaden weer niet werkte: klik

waarom een 80kbps mp3 :confused:

moeilijk oordelen zo ..... ik vindt t persoonlijk iig net iets te sloom .....

Ben nu bezig met de echte remix op loose control. De andere was met het orgineel, maar aangeizen ik al veel meer geleerd heb wilde ik maar beginnen om de remix opnieuw te doen. Dit keer helemaal uit niks met alleen de stemmen en de noten van de melodie. Tot nu toe heb ik het volgende gemaakt, maar zal nog wel veel aan gaan veranderen. {klikken kost niks}

Wat software allemaal wel niet kan doen he.. Ik heb altijd ongeveer hetzelfde geluid misschien dat iemand me kan uitleggen wat ik fout doe? Of is dit gewoon de synth? (lijkt me sterk)

Je kan van alles doen.
Gewoon lekker aan knoppen draaien. Dan krijg je vanzelf iets anders en effecten helpen ook altijd voor nieuwe geluiden

Zoals Chorus en DeEsser en wat revb ofzo? nog andere dingen die je wel eens gebruikt hebt?

Origineel geplaatst door Leendert
Zoals Chorus en DeEsser en wat revb ofzo? nog andere dingen die je wel eens gebruikt hebt?

Goeie vraag, want ook ik zit vaak te rommelen met effecten etc. maar er zijn zoveel mogelijkheden. Wel heb ik al door dat minder meer is en dat je dus net klakkeloos maar wat effecten achter mekaar moet hangen. Maar hoe (be)denk je dan welk effect je wilt gaan gebruiken en waarvoor?

Ik pruts eigenlijk ook altijd maar wat aan. Weet nu hoe ik uit de Vanguard wel een lekker geluidje krijg. Maar gaat altijd nog een chorus over heen om het wat schurender te maken en meestal ook nog een eq om hem wat beter in de mix te krijgen. Verder gebruik ik tegen woordig veel de interne effecten van de vst's.

En de vetste dingen krijg je altijd per ongeluk. In mijn post hierboven vind ik het einde het vetst. Maar dat gebeurde eigenlijk toen ik perongeluk wat noten verwijderde waardoor de filters van de vanguard wat meer hun werk gingen doen :)

Origineel geplaatst door PhydomiR
Ik pruts eigenlijk ook altijd maar wat aan. Weet nu hoe ik uit de Vanguard wel een lekker geluidje krijg. Maar gaat altijd nog een chorus over heen om het wat schurender te maken en meestal ook nog een eq om hem wat beter in de mix te krijgen. Verder gebruik ik tegen woordig veel de interne effecten van de vst's.

En de vetste dingen krijg je altijd per ongeluk. In mijn post hierboven vind ik het einde het vetst. Maar dat gebeurde eigenlijk toen ik perongeluk wat noten verwijderde waardoor de filters van de vanguard wat meer hun werk gingen doen :)

Voor iemand die maar wat aanprutst doe je goed mee! Bijna alles wat ik van je hoor klinkt vet! Al is die laatste wel wat vals, verder goeie track. En inderdaad viel mij ook al op dat je (zeker met de vanguard) veel intern kan oplossen, wat natuurlijk als bijkomend voordeel heeft dat je cpu niet te veel belast wordt. Maar gooi je nou over elke track EQ + Revb?

En welk merk is nu echt goed om effecten van te gebruiken? Ik gebruik op dit moment Nomad essentiel suite voor compressie, en vind voxengo ook wel lekker klinken. Gebruik jij een standaard chorus?

Back