Maak een stukje hardcore

En hier een stukje met drie verschillende kicks... Welke klinkt het fijnste? 1,2 of 3?

Attachments

• fabx3.mp3
    878,8 KB · Bekeken: 104
Gast, grow up. Je hebt al fucking 5 terabyte aan kickprobeerselsch hier gedropt. Kan ook zijn dat mensen het moe worden elke x je 'kunsten' te checken.

Probeer eens minder te vragen en ga meer eindeloos freaken en kom over een maand ofzeau terug met je vorderingen.

Geen offence dude.

Origineel geplaatst door Terra Pee
En hier een stukje met drie verschillende kicks... Welke klinkt het fijnste? 1,2 of 3?

Yo,

De eerste kick maar denk dat je ze allemaal wel kunt gebruiken. Maar je eerste kick voor de main zeg maar. Hoe heb je ze gemaakt trouwens?

Ik zit hier met Monitor one klote dingen en heb ook een kick vraag. Hoe komt mijn kick bij jullie over? Het lijkt bij mij of hij afentoe niet meer op de voorgrond ligt.

Je mag ook comment geven op het gehele nummer maar er zitten nog wel wat schoonheid foutjes in zoals delay op m'n stem en ben nog niet tevreden met het einde.

Het is een beetje mainstream hardcore trouwens.

Hier Downloaden

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 4tune
Yo,

De eerste kick maar denk dat je ze allemaal wel kunt gebruiken. Maar je eerste kick voor de main zeg maar. Hoe heb je ze gemaakt trouwens?

Ik zit hier met Monitor one klote dingen en heb ook een kick vraag. Hoe komt mijn kick bij jullie over? Het lijkt bij mij of hij afentoe niet meer op de voorgrond ligt.

Je mag ook comment geven op het gehele nummer maar er zitten nog wel wat schoonheid foutjes in zoals delay op m'n stem en ben nog niet tevreden met het einde.

Hier Downloaden

Ik ben niet van de mainstream hardcore hoewel ik er letterlijk mee opgegroeid ben..... maar

Ik vind het nummer in zn geheel lekker hoor... opbouw, sample gebruik, duister geluidjes.. allemaal mooi hoor. Serieus!

De kick is in het begin goed gemixt. Omdat het de opbouw is mag ie wat slapper zijn. (eigenlijk klinkt de opbouwend kick bij jou heftiger als de main kick patroon)

Op 2.23 min begint je main gedeelte van het nummer. De kick klinkt nogal weggedrukt vanaf dat moment hoewel die gedurende het nummer af en toe terug komt. (waarschijnlijk piekt [resoneert] die kick op die goede tijden andere frequenties of frequenties van andere instrumenten zijn dan niet aanwezig). Frequentie masking heet dat geloof ik. Ik weet zelf ook niet helmaal hoe je daar mee om moet gaan.
Mijn voorstel is om voorcompressie op de kick te gebruiken waarbij je de gain harder zet. En om eindcompressie om de gehele mix te doen zodat de amplitude levels van de verschillende instrumenten gelijker worden.

Oja, ik denk dat Leendert jaloers is :bekdicht: :dubbel:

Hier Downloaden

Klinkt leuk, zit ook goed in elkaar

alleen de mix is minder, op t moment dat alle synths te horen zijn blijft er idd weinig meer van de kick over..
ff de boel wat beter uitmixen en dan heb je volgens mij een erg geslaagde track :okdan:

Ik ben niet van de mainstream hardcore hoewel ik er letterlijk mee opgegroeid ben..... maar

Ik vind het nummer in zn geheel lekker hoor... opbouw, sample gebruik, duister geluidjes.. allemaal mooi hoor. Serieus!

De kick is in het begin goed gemixt. Omdat het de opbouw is mag ie wat slapper zijn. (eigenlijk klinkt de opbouwend kick bij jou heftiger als de main kick patroon)

Op 2.23 min begint je main gedeelte van het nummer. De kick klinkt nogal weggedrukt vanaf dat moment hoewel die gedurende het nummer af en toe terug komt. (waarschijnlijk piekt [resoneert] die kick op die goede tijden andere frequenties of frequenties van andere instrumenten zijn dan niet aanwezig). Frequentie masking heet dat geloof ik. Ik weet zelf ook niet helmaal hoe je daar mee om moet gaan.
Mijn voorstel is om voorcompressie op de kick te gebruiken waarbij je de gain harder zet. En om eindcompressie om de gehele mix te doen zodat de amplitude levels van de verschillende instrumenten gelijker worden.

Oja, ik denk dat Leendert jaloers is :bekdicht: :dubbel:

Ahhhh thnx voor je comment! Ik ga iig een andere kick voor de mixin gebruiken (begin dus) Het irritante van het verhaal is dat er al heel wat compressie op de kick zit. Misschien wat side chainen ofzo? Dan zet ik hem heel kort zodat hij heel even de rest wat weg drukt zodat hij weer wat meer naar voren komt.

Aangezien ik wel een klein beetje een ben met leendert had ik iig op de klap stukken wat veranderingen aangebracht.

Waar heb jij overigens je kick mee gemaakt? Altijd leuk om te weten en is weer een leer moment.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Klinkt leuk, zit ook goed in elkaar

alleen de mix is minder, op t moment dat alle synths te horen zijn blijft er idd weinig meer van de kick over..
ff de boel wat beter uitmixen en dan heb je volgens mij een erg geslaagde track :okdan:

Thnx!

Heb jij nog tips voor het mixen?

Vind het mixen op die klote Alesis ook zo verrot! Tijd voor een nieuwe monitoren

update van vorige link

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Leendert
uh eigenlijk niet. Ik vind het bout klinken net als jou bout kicks. :)

:Z

Heb alweer spijt dat ik je commentaar serieus nam.

Heb jij nog tips voor het mixen?

Vind het mixen op die klote Alesis ook zo verrot! Tijd voor een nieuwe monitoren

update van vorige link

ik probeer altijd de rest rond de kick in te mixen, maar met hardcore is t altijd lastig, (ik zeg nog steeds: meest ondergewaardeerde muziek qua maken) 1 van de redenen dat ik de laatste tijd veel met acid bezig ben is omdat je alles zo makkelijk in de mix krijgt.. bij hardcore is t altijd kut, de kick vreet teveel headroom op (vooral als je digitaal uitmixed)
en probeer dan al die synths en percussie er nog maar eens lekker naast te krijgen..

wat ik soms nog wel eens doe in cubase wat nog wel eens helpt is t zelfde truukje gebruiken wat ik meestal ook gebruikt heb tijdens t maken van de kick op de analoge mengert.. het audio kanaal waarin ik de kick heb opgenomen doorlussen en in t rood sturen in je software mixer en dan weer op andere kanalen wat omlaag halen, zo blijf je toch nog vaak wat punch houden.. dit moet je trouwens niet teveel doen want dan krijg je weer een teveel digitaal randje van een digitaal overstuurde kick, tenzij je t mooi vind natuurlijk :)

verder bij je synths / percussie laag weg draaien zonder dat je de sound echt teveel veranderd, zoveel mogelijk zorgen dat alleen je kick alle ruimte heeft in t laag.. uiteindelijk weer een multi band compressor op de mix en nog ff flink t laag omhoog halen

ik probeer altijd de rest rond de kick in te mixen, maar met hardcore is t altijd lastig, (ik zeg nog steeds: meest ondergewaardeerde muziek qua maken) 1 van de redenen dat ik de laatste tijd veel met acid bezig ben is omdat je alles zo makkelijk in de mix krijgt.. bij hardcore is t altijd kut, de kick vreet teveel headroom op (vooral als je digitaal uitmixed)
en probeer dan al die synths en percussie er nog maar eens lekker naast te krijgen..

idd... dan is hardcore geen kinderspel

verder bij je synths / percussie laag weg draaien zonder dat je de sound echt teveel veranderd, zoveel mogelijk zorgen dat alleen je kick alle ruimte heeft in t laag.. uiteindelijk weer een multi band compressor op de mix en nog ff flink t laag omhoog halen

goede tip van ReSoNaNcE volgens mij... is dit de oplossing voor 'frequentie masking'?

Oja, 4tune ik heb de JoMoX mBase01 gebruikt voor mn kick

goede tip van ReSoNaNcE volgens mij... is dit de oplossing voor 'frequentie masking'?

er is een mooi woord voor, welke ik ff niet voor de geest kan halen :P

t komt er op neer dat je het tegenover gestelde doet van frequencies boosten, je kapt frequencies af bij andere sounds die in de weg zitten

wat ik soms nog wel eens doe in cubase wat nog wel eens helpt is t zelfde truukje gebruiken wat ik meestal ook gebruikt heb tijdens t maken van de kick op de analoge mengert.. het audio kanaal waarin ik de kick heb opgenomen doorlussen en in t rood sturen in je software mixer en dan weer op andere kanalen wat omlaag halen, zo blijf je toch nog vaak wat punch houden.. dit moet je trouwens niet teveel doen want dan krijg je weer een teveel digitaal randje van een digitaal overstuurde kick

Maar zoals ik het dus begrijp ben je dn digaitaal aan het oversturen toch? Ik denk dat ik alle EQ instellingen weg ga halen, elke spoor appart downmixen en dan ga mixen. Is meteen ook een mooie test of dat werkt namelijk. Ik ga ook even jouw truukje proberen. Of misschien wel m'n MG10 gebruiken voor de kick om te mixen (dus al een effect inserten zeg maar.

Thnx voor de info iig

Back