Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door dct
Gewoon erop zetten die mainstream dingen 4tunes. Er zitten hier veel te veel mensen die van die vage shit maken ;)

Wat de track betreft; Hij zit in ieder geval goed ik elkaar. Ik hoor volgens mij maar weinig echte hardware en veel software. De snare vind ik iets te braaf. Misschien wat eq in het mid erop.... Het is wat meer de hardcore van een aantal jaren terug. Maar dat mag ik graag horen. In het begin van de track lijkt de kick ook iets te ploppen.

Thnx voor je comment. Was idd zelf ook neit tevreden over de snare maar dacht dat het aan mij lag. Jou valt het dus ook op. De release van de kick staat op 0 dus denk dat het ploppen daardoor komt. Hoe komt het overigens dat het gedateerd klinkt?

Origineel geplaatst door 4tune
Probeer tegenwoordig wel tracks af te maken maar vaak stop ik bij het afmixen. Bijdeze een afmix poging. Had overigens wel al een keer de track gepost maar toen was de mix echt kut.

linkie

Is overigens wel echt mainstream en hoor hier veel het echt rag werk maar commentaar op de track zelf is natuurlijk welkom.

Dat ragwerk ben ik, en velen met mij, al een tijdje zat hoor ;) Ik vind de track echt goed en ook goed afgemixed. Inderdaad die snare wat 'lief' en de kick wat meer (breder) laag, en misschien (maar ik ben ook geen kenner) wat meer compressie erover heen..

Goed bezig :okdan:

stukje hardcore is een bijna 'af' trackje geworden. Moet nog wat aan gesleuteld worden en goed afmixen ed.

gemaakt met een maatje van me, dj chaos, op fruity loops 5 (voor mij de eerste keer in de FL studio)

ben benieuwd wat de reacties zijn.

Dsil & dj Chaos - Carnivale

Origineel geplaatst door 4tune
Hoe komt het overigens dat het gedateerd klinkt?

door de geluiden die je gebruikt.. om ff een extreem voorbeeld te noemen, dat alarm was cool 20 jaar geleden maar kan nu echt niet meer .. maar goed, gedateerde muziek is niks mis mee, zolang t maar leuk klinkt wat dat betreft leuk trackie :)

Origineel geplaatst door resonance
door de geluiden die je gebruikt.. om ff een extreem voorbeeld te noemen, dat alarm was cool 20 jaar geleden maar kan nu echt niet meer .. maar goed, gedateerde muziek is niks mis mee, zolang t maar leuk klinkt wat dat betreft leuk trackie :)

Sluit ik me bij aan 4tunes.

Origineel geplaatst door resonance

Ok, maar als ik dat alarm ding er uit haal is de track niet in eens compleet anders. Er moeten dus ook andere elementen zijn die daar voor zorgen. Opzich wel een leuk discussie trouwens. Zelf ben ik overigens ook reltief gedateerd haha.

Origineel geplaatst door dsil
stukje hardcore is een bijna 'af' trackje geworden. Moet nog wat aan gesleuteld worden en goed afmixen ed.

gemaakt met een maatje van me, dj chaos, op fruity loops 5 (voor mij de eerste keer in de FL studio)

ben benieuwd wat de reacties zijn.

Dsil & dj Chaos - Carnivale

Klink goed maar heb het gevoel dat er erg veel reverb in de track aanwezig is. Ook veel verschillende elementen in de track en vraag me af of het niet een klein tikkeltje te veel is. Op 1:34 layer je kick met een ander kick en die klinkt erg vet! Misschien overal doen? Overall lekkere track.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Niet echt Hardcore, maar wel de enige plek hier om zoiets te kunnen dumpen 8D

Het vanmiddag product:

Fietsbel

Jezus wat een geweld!! Welke fietsbel heb je hier overstuurd? (bedoel eigenlijk welke gear je gebruikt hebt)

Over dit rag werk had ik het haha.
Vet hoor!!!
Wil je ook verklappane hoe je je gear hebt gebruikt?

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Dit is meer ragwerk. Verre van clean en opbouw, maar gewoon de shit aan en domweg gaan op 175, hehehe.

A Journey of Rage

Tering!! leuk dit. Nooit echt geprobeerd zulke dingen te doen dus ff snel iets geprobeerd.

Attachments

• smerig.mp3
    763,3 KB · Bekeken: 115
ook maar een flanseltje dan, lead heb ik eruit gegooid.

Edit> bijlage verwijdert, was maar 3 seconden. in volgend bericht toegevoegd

dj3rm0> Ik wil niet meteen je 1e post hier afkraken, maar ik vind die track eigenlijk helemaal niks. De kick vind ik niet mooi, maar das personal taste misschien. Maar wat er na 0.55s in je track gebeurd lijkt op iets wat ik 12 jaar geleden in Fasttracker voor het eerst maakte. Zo van men neme een koe-bel, pleur een aantal noten in een pattern en klik op de "random generate" knop.
(Oh nu weet ik alleen niet meer of dat toen al kon in FT2 ;) )

Verder bekruipt mij het gevoeld dat er gewoon een aantal patterns ff snel aan elkaar gebreid zijn , ontbreekt een duidelijke opbouw en wordt er minimaal gebruik van percussie gemaakt.

Laat je niet afschrikken door deze post en ga gewoon lekker aan de slag maar dit stukje heeft nog heeel veel werk nodig wil het wat worden.

Iig de eerste. Ik heb em eerlijk gezegd aangezet, toen ben ik geschrokken van dat gepiep @ 0.55s. En toen heb ik het nog een poosje aangehoord en toen maar stopgezet. Ik ben eerlijk gezegd niet meer tot het 2e nummer gekomen. Maar als jij aangeeft na hoeveel seconden het 2e nummer begint ga ik daar ook nog ff naar luisteren.

Back