Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door Leendert
Lol ja, kweet niet. Kdenk dat ik wel beter kan aangezien ik space zat te ouwehoeren. Maar thanks ik zal er voort op letten om 'm mono achtig te maken. Of bedoel je echt mono? :)
Nee niet helemaal mono maar igg wat meer centraal.

Iemand nog mix tips?

mix test

Origineel geplaatst door 4tune
Nee niet helemaal mono maar igg wat meer centraal.

Iemand nog mix tips?

mix test

Ah oke, kzal is kijke volgende keer weet niet meer wat ik met de panning heb gedaan eerlijk gezegt :)

Origineel geplaatst door DizzleXia
Juist die op page52 doet het idd.

Over je track:
De introkick vind ik erg iel, dit zal vast komen omdat je een highpass erop hebt zitten in het intro en de cutoff dichtdraaid op moment van de climax. Toch mag die introkick.......

<---- Ok bedankt voor de tips, ik kon dagenlang niet posten en pm'e LOL, maar dit is dus weer opgelost,

Hoi Leendert! Ineens fan van Art of FIghters & The Playah? je was eerst zo tegen de echte mannen van de hardcore scene, vooral uit dit topic ook.. , is je meccano bass drumkick al af?, gebruik je wel 'camel crusher' leendert????(die heeft tube distortion), net zoals camelphat 3 trouwens.

Origineel geplaatst door DJ Freez
<---- Ok bedankt voor de tips, ik kon dagenlang niet posten en pm'e LOL, maar dit is dus weer opgelost,

Hoi Leendert! Ineens fan van Art of FIghters & The Playah? je was eerst zo tegen de echte mannen van de hardcore scene, vooral uit dit topic ook.. , is je meccano bass drumkick al af?, gebruik je wel 'camel crusher' leendert????(die heeft tube distortion), net zoals camelphat 3 trouwens.

Ej, Ik was altijd al fan van Art Of Fighters en Tha Playah hoor? :confused:

Maare ik gebruik Anatares Tube. :)

enne.. =x= noem ik niet bepaald een echte hardcore man als je kijkt naar vroeger dan zit tha playah ofzo er iig nog ietsjes dichter bij. 8~

Idd, ik ben meer van de Trance ..
icon_kyle.gif

Zullen we elkaar weer in z'n waarde houden hier in dit topic? Van sommige mensen moet je gewoon niet zo veel aantrekken en als je niet tegen kritiek kan, moet je ook niets plaatsen hier of realiseren dat het eigenlijk altijd opbouwend is. En nogmaals weet wie wat zegt!

Ik vind het wel leuk om afgezeken te worden!!

mixtest

Hoi Leendert, nee dat wist ik niet :) dacht dat je meer eenn DNB man was geworden haha

Maargoed.... is die van cantares dan beter?? ik heb geen idee namelijk 8)

Ik luister wel eens drum en bass, maar dat is niet met de subs, maar de basslines die goed getubed zijn. :)

Kheb weer eens Art Of Fighters na proberen te doen, en 't blijkt maar weer hoeveel ik nog te leren heb. :D

Attachments

• geprobeerd maar mislukt.mp3
    489,9 KB · Bekeken: 124
dit is de 1e keer dat ik een kick maak

dit is de 1e keer dat ik een kick maak

hier de 1e keer een kick...

eerst doet de se1x het in z'n eentje en daarna doet vriend sherman mee...

Have fun... of niet :gaap:

Attachments

• kick.mp3
    436,7 KB · Bekeken: 147
klinkt een hc lead zoiets?

klinkt een hc lead zoiets?

ik dacht wat zou nou een HC-lead zijn?

de se1x vond dit.....

Attachments

• hardcorelead.mp3
    524,8 KB · Bekeken: 120
Re: dit is de 1e keer dat ik een kick maak

Re: dit is de 1e keer dat ik een kick maak

Origineel geplaatst door Alex Omega
hier de 1e keer een kick...

eerst doet de se1x het in z'n eentje en daarna doet vriend sherman mee...

Have fun... of niet :gaap:

Sherman is iig wel goed he?, maar de lead vind ik vals klinken eigenlijk

Ik luister wel eens drum en bass, maar dat is niet met de subs, maar de basslines die goed getubed zijn. :)

Kheb weer eens Art Of Fighters na proberen te doen, en 't blijkt maar weer hoeveel ik nog te leren heb. :D

Hmz, deze klinkt wel vet ^^ alleen er zit iets hoogs in dat kraakt he?? wel jammer, en wat gebruik je? software of ook hardware?

Kben van plan mixertje en tube te kopen.. kmoet wachten tot volgende maand. Kweet nog niet precies wat t nou allemaal gaat worden ofzo heb er een topic over moet je ffe zoeken: "Ibanez" want dan vind je m wel. :)

Net gedaan op me ouwe rot koptelefoon, klinkt wel aardig? :)

Attachments

• al beter.mp3
    489,9 KB · Bekeken: 116
Kben van plan mixertje en tube te kopen.. kmoet wachten tot volgende maand. Kweet nog niet precies wat t nou allemaal gaat worden ofzo heb er een topic over moet je ffe zoeken: "Ibanez" want dan vind je m wel. :)

Net gedaan op me ouwe rot koptelefoon, klinkt wel aardig? :)

Zeker niet slecht (Y) alleen hoor ik nog wel dat hoge/krakende of tikkende geluidje in de kick.

Ok heb m gevonden en grotendeels gelezen haha, maar gebruik je ATM (at the moment) nog wel software? en zoniet, welke hardware dan? en, krijg je dat hoge geluidje er niet mee weg?
En ik lees wel iets over een koptelefoon hoor, dat is wel hardware, maar neem aan dat je niet alleen die gebruikt heb ^

Laatst gewijzigd:

Over leren gesproken. Volgens mij moet je je distortion-horizon eens verrijken met iets meer dan alleen tube-drive/dist.
Denk ook eens aan (fuzz)distortion, saturation etc.

Het is echt niet alleen tube-distortion wat de klok slaat.

Re: Re: dit is de 1e keer dat ik een kick maak

Re: Re: dit is de 1e keer dat ik een kick maak

maar de lead vind ik vals klinken eigenlijk

dat is toch het idee? nouja ik maak geen hardcore en wil dat ook niet...
maar wat wil je horen dan? 3 saws 1 octaaf ontstemt en pitch envelope?

ritittieuw?

kick idem, iemand met skills zou die beter kunnen maken, ik heb ook geen oversturing over een mixer gedaan want...
die heb ik niet...

Zeker niet slecht (Y) alleen hoor ik nog wel dat hoge/krakende of tikkende geluidje in de kick.

Ok heb m gevonden en grotendeels gelezen haha, maar gebruik je ATM (at the moment) nog wel software? en zoniet, welke hardware dan? en, krijg je dat hoge geluidje er niet mee weg?
En ik lees wel iets over een koptelefoon hoor, dat is wel hardware, maar neem aan dat je niet alleen die gebruikt heb ^

Ik gebruik software, heb monitors van behinger die truths active weetje wel. Tikkende geluid is er volgensmij nu uit en ik heb wat gelayerd enzo wat ik gisteravond met mn koptelefoon er niet echt in hoorde dat t te weinig was van t laag.

Nu weer bietje dof achtig raar, kheb weer aangepast maar voorlopig maar niet posten anders word t erg irritant.

Attachments

• al beter.mp3
    493,9 KB · Bekeken: 126
Laatst gewijzigd:
Ik gebruik software, heb monitors van behinger die truths active weetje wel. Tikkende geluid is er volgensmij nu uit en ik heb wat gelayerd enzo wat ik gisteravond met mn koptelefoon er niet echt in hoorde dat t te weinig was van t laag.

Nu weer bietje dof achtig raar, kheb weer aangepast maar voorlopig maar niet posten anders word t erg irritant.

Ja hijs zeker al weer beter (Y) komt wel goed, ok eff rust hier dan :D

Iemand tips hoe ik vocalen kan bewerken voor gebruik in hardcore?

Ik zit te spelen met dist/od/crush+chorus+delay/reverb maar wil niet echt lekker. Ik hoor veel pitch-shift achtige zaken in hardcore muziek. Iemand tips voor VST's?

Back