Het spookt in mijn studio (16+)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

cream

Ouwe rot
Ik heb nu sinds een maand of zes geregeld last van een geluidje in mn kamer. Het gebeurd zo om de 2-5 minuten. Ik probeer het telkens te traceren en heb het gevoel dat het uit mn monitors komt. Het is een hoog geluidje. het lijkt een beetje op een veer die even wordt ingedrukt ofzo. Het rare is: Het geluidje hoor ik ook als alles uit staat.

=)

Staat alles ECHT uit?

Ik ontdekte laatst dat mijn scanner (vooroorlogse scsi Agfa) ook eens in het half uur ofzo een tikje geeft als hij "uit" staat. Daar heb ik nu maar even de stekker uit getrokken en sindsdien is het stil.

Ha! Bij mij komt er een tikkend / kloppend geluid uit een muur... geen idee hoe dat komt, ik denk een waterleiding of iets dergelijks... :D

poltergeist.jpg

Kan inderdaad de waterleiding zijn. Of een gsm. Of zelfs een doodgewone draagbare telefoon. Thuis hebben we het docking station daarvan op een tv staan en de boxen van die tv geven regelmatig een geluid, zelfs als die helemaal af staat.

Ik ga het vandaag echt eens onderzoeken. Jammer dat ik geen microfoon heb, dan kon ik het opnemen. Heel typisch geluidje, nog nooit gehoord.. Alles staat uit, er staat nergens stroom op.
Misschien zit er iets in mn monitors?:o:

bij mij tikt snachts mijn beeldscherm in de studio, ook al staat alles uit/stroom eraf

nou ja.. Het komt niet van mijn monitors, het komt uit mn beeldscherm.

234615.jpg

het geluidje komt uit het linker rastertje. Is toch geen speakertje of wel?

Origineel geplaatst door cream
Ik ga het vandaag echt eens onderzoeken. Jammer dat ik geen microfoon heb, dan kon ik het opnemen. Heel typisch geluidje, nog nooit gehoord.. Alles staat uit, er staat nergens stroom op.
Misschien zit er iets in mn monitors?:o:

liggen er ook muizenkeutels op de grond ?
die beesten kunner ook wat van:)

Ik hoor vaak als ik in bed lig geluiden uit mijn studio komen. Komt puur omdat ik dan net alle apparatuur heb uitgedaan en de boel aan het afkoelen is; allerlei tik- en kraakgeluiden van krimpende onderdelen dus! Toen ik dat voor het eerst hoorde dacht ik ook dat er werd ingebroken of zo (in mijn oude huis was mijn slaapkamer verder verwijderd van mijn studio en hoorde ik dus niets).

Ik heb het wel eens eerder verteld geloof ik, maar een vriend van mij die vroeger ook zelf muziek maakte hoorde gewoon regelmatig geluiden van een kloppend hart uit zijn speakers komen! Hij woonde toendertijd nog bij zijn ouders in en is er nooit achtergekomen wat het nu was. Het klonk inderdaad vrij creepy; had zo uit een film kunnen komen.

Origineel geplaatst door 6 trak
het hele verhaal of het geluid opzich, was je er bij toen het eens gebeurde? jeuz... ;{ :bekdicht: =)

Ik heb het 1 keer zelf gehoord inderdaad; want hij had het niet altijd. Het was heel erg zacht maar klonk echt als een hartslag (zij het een wat trage). Ik weet nog dat we van alles hebben gecheckt toen maar het was echt niet duidelijk waardoor het kwam. Ik moet er wel bij zeggen dat hij echt een rommelreet was met z'n kabels, maar dan zou je eerder een brom oid verwachten.

Eigenlijk zouden ze een soort geest-peiler moeten ontwikkelen die je op je modulair kunt aansluiten :D Kun je nog eens contact maken! (als je dat wilt natuurlijk).

nou..het zit dus in mn monitor....
Maar ja...ik zou mijn god niet weten wat het is..
En ik heb ook geen zin om mn monitor uit elkaar te halen..
Koop je een leuk tft schermpje, zit er een spook in..:stupid

Tja, dat krijg je met die dingen die middels Aziatische kinderslavenarbeid in elkaar worden gezet... :duivels:

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is.... zijn er nog mensen die last hebben gehad van spookverschijnselen de laatste tijd? 8D

Ja, er lijkt iets in m'n pc te zitten.. ik hoor een soort gezoem de hele tijd,en soms zelfs een zacht geratel, oid.En soms een raar ander geluidje; dat heb ik opgenomen.. :erm:

Attachments

• sound.wav
    116,6 KB · Bekeken: 108
cream schreef:
Aziatisch? Ik heb hem toch maar opengemaakt en dit kwam eruit.

alien7.jpg

schrok me dood..

Ben nu toch benieuwd wat het uiteindelijk was..? :P

Ja, er lijkt iets in m'n pc te zitten.. ik hoor een soort gezoem de hele tijd,en soms zelfs een zacht geratel, oid.En soms een raar ander geluidje; dat heb ik opgenomen.. :erm:

brr.. dat had ik ook, toen heb ik maar snel een Mac aangeschaft!
Maar nu hoor ik dit weer:

Attachments

• creepy.mp3
    18,4 KB · Bekeken: 81
zo heb ik vroeger eens mn houten philips 8 kanaals brandbak maar weggegooid omdat ie spontaan aan ging s nachts :S

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back