Resonance
Turn up the reso!
Origineel geplaatst door Ramoonus
vandaag was ik bij de muziekwinkel (zozo)
hangen er diverse kabels met een prijsverschil van ruim 10 euro per kabel van hetzelfde merk in dezelfde lengte met dezelfde merk aansluitingen (cordial)
en dan was er van een ander merk ook nogeens kabel die ruim 3,5x zo duur was voor dezelfde lengte
vind t maar een beetje overdreven
zit er nou ook nog verschil tussen connectors zoals de neutrik en de neutrik rean?
heb toevallig zelf laatst iets van 20 van die cordial rean kabels gehaald en vervangen voor veel cordial kabels met zo'n dikke neutrik plug.. en ik hoor geen merkbaar verschil, volgens sommige mensen is t juist slechter als de puntjes verguld zijn zoals bij t rean type, misschien als je gaat meten, maar geen hoorbaar verschil
(te weten: meer dan 10 euro per patchkabel ipv een tientje per bos...). En het kan altijd nog gekker...
Dat was ook een weloverwogen keuze. Eerst en vooral zijn beter kabels nogal een verloren kost als alles naar een goedkoop behringer-mixertje loopt. En ik zit nog steeds in de fase dat ik wat wil klooien en muziek maken, en ben al blij als ik niet al te veel storende ruis hoor 
Een Behringer mixer met slechte kabels geeft natuurlijk een NOG slechter resultaat dan een Behringer mixer met goede kabels.....in het eerste geval stapelen de problemen zich namelijk alleen maar op.