Graag help bij keuze: MicroKontrol of Kontrol of keyboard

LucS

Nieuwkomer
Hoi allemaal,
Graag zou ik van jullie advies willen voordat ik naar de shop ren.

Ik ben geen audiofreak, ik kan ook geen enkele noot lezen, ik kan ook helemaal niet piano spelen, maar ik heb wel goede oren en klungel wel mijn eigen effects en achtergrond muziek inelkaar voor video, flash en 3D annimaties.

Nu wil ik meer kunnen, en zoek een midikeyboard. Het liefst usb.

Mijn oog is gevallen op de de MicroKontrol, lekker klein, genoeg controls die goed zouden werken in combinatie met de BCF en de software die ik gebruik.

Of de Kontrol 49 die alles heeft maar duurder is.

Of de extra controls laten vallen en een gewoon usb midi keyboard kiezen.
In e shop hier in de buurt hebben ze een roland 180A voor 99 euro, maar deze heeft geen USB.

Men zei dat een gewoon keyboard alles kan wat zo'n Korg kontrol kan want alles is toewijsbaar maar dit lijkt me niet.

Heeft iemand ervaring, en in hoeverre is zijn kleine toetsen een nadeel? Zekr omdat ik zelf (nog) niet speel is het lastig kiezen. Andere opties zijn ook welkom.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Luc

Ik heb laatst een alesis photon X25 gekocht, en dat is ook een erg fijn ding als controller keyboard. Zit usb op, een audio interface erin (1 in, 1 uit), en een erg leuke AXYZ-controller, daarmee kun je midi-controller-data versturen door je hand in de lucht te bewegen! kost ongeveer 200 euro, afhankelijk van waar je hem koopt. Ik dacht,... misschien kun je daar ook eens naar kijken.

Groeten, Maurice

Hoi Maurice,
Bedankt voor je reply.
Ik heb even naar de je voorstel gekeken, lijkt me best aardig en kende dit board niet. Hij heeft wel grote toetsen maar minder dan de 49 van de Korgs en andere wat grotere borden. Heb je daar speciaal voor gekozen, of anders gezegd; is het lastig dat je zo'n klein bereik hebt tov van de 49 toetsen bij de meeste?
En hoe verschuif je het bereik van de toetsen, loopt dat via de software, of kan dat met het toetsenbord ook zelf?

Met dank alvast
Groeten Luc

Origineel geplaatst door technomauriesje
Ik heb laatst een alesis photon X25 gekocht, en dat is ook een erg fijn ding als controller keyboard. Zit usb op, een audio interface erin (1 in, 1 uit), en een erg leuke AXYZ-controller, daarmee kun je midi-controller-data versturen door je hand in de lucht te bewegen! kost ongeveer 200 euro, afhankelijk van waar je hem koopt. Ik dacht,... misschien kun je daar ook eens naar kijken.

Groeten, Maurice

Hoi Luc,

Kijk ook hier eens: http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-170721.html?sn=eaa73bfef736a3dbb6c452238ac3eb05

Novation remote49... Lijkt me zeker voor de prijs waar Thomann hem nu voor dumpt, een goeie kandidaat.
Zoals je ziet is deze controller heel uitgebreid, je kan er alle kanten mee uit. Is ook al wat langer op de markt dan de Alesis en heeft daardoor al verschillende updates achter de rug van USB drivers en OS etc. Dus geen kinderziektes.
Waarschijnlijk is de lage prijs te danken aan de nieuwe lijn ReMOTE's die er aan komt, deze controller kostte heel veel meer kort geleden... doe er je voordeel mee. (ik heb dat iig gedaan, besteld en gisteren binnen gekregen.. top!)

Dat is ook een mooi board en inderdaad is de prijs ook goed.

Maar wat is jullie ervaring met kleine 49 keys boardjes?

Hoe zit het eigenlijk met de velocity keys
ik heb gelezen op :http://www.tweakheadz.com/tips_on_buying_a_keyboard.html
dat dit op een board zou moeten zitten.

groeten Luc

Origineel geplaatst door Flesje
Hoi Luc,

Kijk ook hier eens: http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-170721.html?sn=eaa73bfef736a3dbb6c452238ac3eb05

Novation remote49... Lijkt me zeker voor de prijs waar Thomann hem nu voor dumpt, een goeie kandidaat.
Zoals je ziet is deze controller heel uitgebreid, je kan er alle kanten mee uit. Is ook al wat langer op de markt dan de Alesis en heeft daardoor al verschillende updates achter de rug van USB drivers en OS etc. Dus geen kinderziektes.
Waarschijnlijk is de lage prijs te danken aan de nieuwe lijn ReMOTE's die er aan komt, deze controller kostte heel veel meer kort geleden... doe er je voordeel mee. (ik heb dat iig gedaan, besteld en gisteren binnen gekregen.. top!)

Back