berscherming van tracks

koekebakker

Olie op het vuur
Gisteren was ik met een vriend van me an het lullen over produktbescherming.
Iedereen is er denk ik wel van op de hoogte dat je door middel van een gesealde enveloppe
met een datumstempel gratis je tracks kunt beschermen, maar volgens die vrien van mij
geldt dat voor maximaal 8 tracks. ( ?!?!)

Kan iemand mij hier het mijne van vertellen?

MvG

Re: berscherming van tracks

Iedereen is er denk ik wel van op de hoogte dat je door middel van een gesealde enveloppe
met een datumstempel gratis je tracks kunt beschermen

Niet gratis, want het kost een enveloppe en postzegels 8o)

Maar ook: niet rechtsgeldig, want zo'n poststempel kun je gewoon kopen en dan kun je zelf elke datum erop stempelen die je maar wilt.

Ik meen toch te hebben gelezen op dit forum dat dit wel rechtsgeldig is... **
Stuur de enveloppe in dat geval aangetekend aan jezelf op. Dit lijkt me niet te vervalsen.

(niet gratis dus)

of bij de notaris onderbrengen... (dat stond ook in dat stukkie) maar dit zal ook wel niet gratis zijn idd..

** kan het zo snel niet vinden....

Als je met je cd tjs naar het plaatselijke belastingskantoor gaat kun je ook om een stempel vragen. Die stempel van hun is rond de 4,50 meen ik, EN rechtsgeldig. Tevens wordt het op het belastingskantoor er een notitie van gemaakt. Ik geloof ook dat je zelfs bladmuziek e.d. kunt opslaan. Maar voor het fijne ervan kun je ook even de belastings dienst bellen. Die kunnen je zeker verder helpen. het is een 0800 nummer, wees erop voor bereid dat je een kwartier aan de foon kunt hangen.. grrr...

:biertje:

Ik meen toch te hebben gelezen op dit forum dat dit wel rechtsgeldig is...

Hmm, dit lijkt me niet het juiste forum voor degelijk juridisch advies :D
Nee, stempels kun je vrij makkelijk laten maken. Als je gewoon een ontwerp maakt
aan de hand van een poststempel uit 1990 en daarmee langs en zaakje als Stempels & Zo
in Utrecht gaat (als die nog bestaan) dan heb je zo je eigen poststempel uit 1990 dat
je overal op kunt stempelen... Als dat dan rechtsgeldig is ga ik NU heel veel geld verdienen...

Stuur de enveloppe in dat geval aangetekend aan jezelf op. Dit lijkt me niet te vervalsen.

Da's inderdaad al een betere, alleen is de vraag hoe lang TPG die handtekening bewaart.
Zou jammer zijn als je na vijf jaar iets wilt aantonen maar TPG niet meer kan laten zien
dat dat pakje ooit afgegeven is...

En uiteraard laat deze methode toe dat je een open, lege enveloppe naar jezelf stuurt, al
dan niet aangetekend, en die later pas vult...

Als je met je cd tjs naar het plaatselijke belastingskantoor gaat kun je ook om een stempel vragen. Die stempel van hun is rond de 4,50 meen ik, EN rechtsgeldig. Tevens wordt het op het belastingskantoor er een notitie van gemaakt.

Gemeentehuizen doen dat waarmerken ook, maar volgens mij alleen voor kopieen van documenten.
Maar dat werkt inderdaad, maar vooral ook omdat het dan ook in hun admistratie staat en omdat ze naast een stempel ook een handtekening zetten nadat ze het gecontrolleerd hebben.

Notaris is nog steeds de beste manier, omdat zij ook een exemplaar van je CD (of whatever) in bewaring kunnen houden.

@ Etaoin...

Je trekt de context uit elkaar met je quote.. ;)

Ik zei dat het rechtsgeldig was (die stempel).. maar dat je het in dat geval aangetekend aan jezelf op moet sturen...

En uiteraard laat deze methode toe dat je een open, lege enveloppe naar jezelf stuurt, al
dan niet aangetekend, en die later pas vult...

is dat zo? Het was toch een gesealde enveloppe?

is dat zo? Het was toch een gesealde enveloppe?

Ja, maar TPG checkt niet of je 'm voor of na het versturen sealt...
Tenzij je bedoelt helemaal sealen in plastic zodat dan het stempel op de buitenkant staat. Dat zou nog kunnen natuurlijk.

Volgens mij sealt/verzegelt TPG die dingen zelf hoor!

maar toegegeven.. het is een errug omslachtige manier...

Origineel geplaatst door etaoin
Oh, en ik vergeet het grootste nadeel van de postmethode: je kunt 'm maar 1 keer als bewijs gebruiken. Als daarna nog iemand je track jat, is je enveloppe al open...

Moet je 5 kopieen naar jezelf sturen in dat geval.

Maar waar mijn vraag eigenlijk over ging is, zijn slechts 8 tracks
op deze TPG manier te beschermen of mogen het oneindig veel zijn?
Ik vind dit getal namelijk zo vreemd. Het lijkt wel of je op deze
manier gedwongen wordt voor je eigen tracks te betalen aan de BUMA of
een notaris. Dat zou toch van de zotte zijn.

Origineel geplaatst door koekebakker
Moet je 5 kopieen naar jezelf sturen in dat geval.

Maar waar mijn vraag eigenlijk over ging is, zijn slechts 8 tracks
op deze TPG manier te beschermen of mogen het oneindig veel zijn?
Ik vind dit getal namelijk zo vreemd. Het lijkt wel of je op deze
manier gedwongen wordt voor je eigen tracks te betalen aan de BUMA of
een notaris. Dat zou toch van de zotte zijn.

Als je er geld mee verdient is dat toch nie zo zot....
je betaalt toch ook belasting over het geld waar ze zelf voor werkt...

(of ik het ermee eens ben is een tweede he ;) )

Origineel geplaatst door etaoin
Nee hoor, bij aangetekend verzenden gaat er gewoon een "aantekenen"
sticker op en een barcode voor de tracking, verder niks.

dude..... ff lezen aub....
We hebben het over een gesealde enveloppe die je aangetekend aan je zelf stuurt!!! Dat kun je gewoon vragen bij de balie. Een door TPG gesealde enveloppe is iets anders dan een gewone aangetekende brief.

Dit kan je ook overkomen trouwens, keurig de TPG sticker over de opening van de doos, maar TPG die niet de moeite neemt om er een datum op te zetten :D

Attachments

• sticker.jpg
    sticker.jpg
    20,2 KB · Bekeken: 107
Origineel geplaatst door GeeEs
dude..... ff lezen aub....

Ik wil niet lullig doen, maar je originele tekst was:
Stuur de enveloppe in dat geval aangetekend aan jezelf op.
Dat sealen haal je er pas later bij en je zegt nu pas dat TPG dat doet (dat wist ik niet namelijk) :D
Ik dacht dat je zelf ging sealen en daarmee naar het postkantoor.
Sorry

Laatst gewijzigd:
ah inderdaad... dat is waar...
Ik refereerde weer aan de topicstarter, die had het over een gesealde enveloppe...
ik zei dat dat rechtsgeldig was als je deze aangetekend aan jezelf opstuurde inderdaad.

was idd niet helemaal duidelijk.

no offence anyway...
:biertje: ben ineens ook wel heel veel aant posten in deze topic ;)

Back